• OMX Baltic−0,61%307,48
  • OMX Riga−0,25%866,88
  • OMX Tallinn0,08%2 079,94
  • OMX Vilnius−0,51%1 203,83
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,06%8 777,67
  • Nikkei 225−1,3%37 470,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,23
  • OMX Baltic−0,61%307,48
  • OMX Riga−0,25%866,88
  • OMX Tallinn0,08%2 079,94
  • OMX Vilnius−0,51%1 203,83
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,06%8 777,67
  • Nikkei 225−1,3%37 470,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,23
  • 30.10.11, 08:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas jaeketid matavad riiulid private labelite alla?

Äripäev küsis Eesti suurimatelt jaekettidelt, kui suur osa nende toodetest moodustavad praegu kettide omakaubamärgi tooted ja mis saab edaspidi.
Kõige suurem private labeli osakaal on Rimil ja Säästumärketil, kelle käibest 16% moodustab omakaubamärgi müük. Keti pressiesindaja ütles, et Rimil on eesmärk, et tulevikus oleks kõikides tootegruppides ka omamärgitoode.
Osakaalu poolest teisel kohal on Maxima, mille omabrändide müük kogumüügist moodustab umbes kümnendiku. Peamiselt müüakse toiduaineid, esmatarbekaupade osas läbimüük mõnevõrra väiksem. Viimase kolme-nelja aastaga on omakaubamärgi osakaal käibest kasvanud ligi kaks korda. Pressiesindaja sõnul ei ole juhul, kui majanduskasv jätkub, populaarsuse tõus edaspidi enam nii kiire.
ETK Grupi poodides on omamärgitooteid sortimendis 167. Omabrändi osakaal käibest ETK grupi kaupluses on 7%. Kõige väiksema osakaalu käibest moodustavad omamärgitooted Prismas ja Selveris, vastavalt kolm ja neli protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui kaugel on aeg, mil keti omamärk võiks käibest anda poole, nagu on Šveitsis ja Inglismaal? ETK juht Kati Kusmin prognoosib, et pikema säilivusajaga toidu- ja esmatarbekaupade puhul võib isegi juhtuda, et järgmise kümne aastaga on 40% kettide sortimendist omamärgitooteid. "Usun, et kiirestiringleva, värske toidukauba - liha-, piima- ja pagaritoodete - osas ei jõua me sinna niipea. Pigem jõuab see mõõduka osakaaluni, kuni 25%," ütles ta.
 

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele