Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tsäkko õppetunnid Partsile

    Äripäeva peatoimetaja asetäitja Aivar Hundimägi annab minister Partsile mõned soovitused, mida tema ja kõik teised maksumaksja raha säästliku kasutamise eest hea seisvad kõrged ametnikud võiksid järgida.

    Kommenteerides maanteeameti juhtide lustireisidest ajendatud peadirektor Tamur Tsäkko lahkumisavaldust, ütles majandusminister Juhan Parts, et langetab erakonnakaaslase suhtes otsuse pärast teenistusliku juurdluse lõppu. Otsusega viivitamist põhjendas Parts sooviga saada juhtumi kohta rohkem infot, millest õppida, et tulevikus taolisi ebameeldivaid skandaale vältida. Nimetatud soovituste elluviimiseks pole vaja koostada töögruppe ega ära oodata teenistusliku juurdluse lõppu. Piisab minister Partsi korraldusest kantsler Priskele.
    Esiteks: loobuge salastamisest. Kirjutasin nädal tagasi siinsamas Harku vallavalitsuse ja keskkonnaministeeriumi näitel, kuidas Eestis salastatakse kergekäeliselt dokumente. Salastamise põhjendused kõlavad sageli väheveenvalt ja põhjuseks on see, et oleks mugavam avalikus sektoris toimetada.Maanteeameti juhi Tsäkko lähetuskäskkirjad kinnitab majandusministeeriumi kantsler Marika Priske. Need käskkirjad olid salastatud. Priske ütles, et tema allkiri Tsäkko välislähetustele on puhas formaalsus. Seda üllatavam on kantsleri otsus kuulutada tema hea tuttava Tsäkko välissõidud AK templit väärivaks. Äripäeva sel nädalal ilmunud loo valguses on mõistetav, miks pidi maanteeameti juhi välislähetused salastama.
    Teiseks: tehke korda eelinfo. Riigiasutused avaldavad iga nädal kodulehel ja saadavad pressiteatega ajakirjanikele asutuse eelinfo. See info on aga auklik kui šveitsi juust või Tallinna tänavad. Näiteks majandusministeeriumi kodulehel on olemas ka allasutuste eelinfo, kuid maanteeameti juhtide eelmise nädala lähetuste kohta seal mingit kirjet ei olnud. Samuti puudus info veebruaris toimunud juhtkonna seminari kohta Rootsis ja Norras. Info nende reiside toimumise kohta oli aga ministeeriumis olemas, kui need oleksid jõudnud ka ajakirjanikele saadetud eelinfosse või pandud korrektselt veebi, siis oleks kindlasti tekkinud huvi taoliste reiside vastu. Tõenäoliselt poleks neid reise selle huvi kartuses üldse toimunud.
    Kolmandaks: tehke dokumendiregistrid korda. Kui otsida maanteeameti dokumendiregistrist käskkirju juhtkonna või töötajate välislähetuste kohta, siis neid sealt ei leia. See pole ainult maanteeameti probleem, paljude riigiasutuste dokumendiregistris käimine sarnaneb laburündis ekslemisega. Maksumaksjale oleks kasulikum, kui maanteeameti haldusjuht ja IT-juht oleksid Genfi autonäitusele kulutatud 13 päeva asemel veetnud selle aja oma asutuse dokumendiregistri korrastamiseks.
    Tsäkko juhtumist tasub aga õppida ka teistel riigiasutustel. Pärast kolmapäeval ilmunud Äripäeva artiklit oleme saanud välislähetuste vormis puhkamise kohta infot mitme teise riigiasutuse kohta. Julgustan lugejaid selliseid vihjeid meile saatma, teisalt võiksid aga riigiasutuste juhid ka oma tagala üle vaadata. Toimunud reise pole võimalik enam ära jätta, kuid lihtsate vahenditega, mille koondnimetus võiks olla suurem läbipaistvus, saaks tulevikus taolisi juhtumeid välistada.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.