Coop Panga AI ekspert: tahame, et klient saaks suhelda inimesega

    Coop Panga krediidiriski modelleerija Stein-Marten Pool ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammi intervjuus, et nende pangas tehisaru lähiajal kindlasti otsustamist üle ei võta.

    Kui hiljuti sõnas Läti finantsteenuste pakkuja DelfinGrupi innovatsioonijuht ja juhatuse liige Nauris Bloks, et 95 laenuotsustest teen DelfinGroupis tehisaru, siis Coop Pangas on Pooli sõnul tehisaru osakaal laenude väljastamise oluliselt väiksem. “Meil on kasutses masinõpe ja tehisaru mitmetes laenuotsuste protsessides, aga see on otsustustugi, mis aitab halduril otsustada,” kinnitas Pool.

    Tema sõnul tarbimislaenude juures kasutatakse tehisaru rohkem, ent ka nende laenude puhul pelgalt tehisintellekti pealt otsuseid ei tehta. “AI-d kasutame ka intressarvutuses, riskisuse hindamises, klientide segmenteerimises ja ka rahapesu vastases võitluses,” lisas ta juurde.

    Laenude puhul esineb tema sõnul hall ala, kus masin kindlalt öelda ei saa, kas anda laenu või mitte. “Siis jõuab taotlus meie töötaja töölauale. Positiivse laenuotsuse korral teeb lõppotsuse laenuspetsialist,” selgitas Pool.

    Küll aga ei kasuta pank Pooli sõnul Chat GPT-d, mille kasutamine on riskantne. “Meil on oluline, et kliendiandmed ja ka enda andmed oleksid kaitstud.”

    Lisaks selgitas Pool veel, et pangas soovitakse, et kliendil oleks võimalus suhelda ikkagi inimesega. Panganduses lähiajal Pooli hinnangul inimene otsustusprotsesside juurest ei kao, küll aga võib lähiaastatel pankade struktuur tehisaru tõttu muutuda.

    Intervjuus rääkis Pool veel, kuidas tehisintellekti defineerida, mis on masinõppe ja tehisintellekti erinevus ning kuivõrd on Coop Pangas tehisintellekti arendamisse investeeritud.

    Fotol Coop Panga tööruumid, foto autor Liis Treimann. Stein-Marten Pooli intervjueeris Lauri Leet.

    • Hommikuprogramm
    • 14.02.2024
    KIIRUS:
    Coop Panga AI ekspert: tahame, et klient saaks suhelda inimesega
  • Hetkel kuum