Infovara, Balbiino ja Estover jagavad kogemusi, kuidas andmete abiga teha väga hästi toimivaid ja usaldusväärseid plaane, optimeerida ettevõtte tegevusi ning võita või hoida kokku sadu tuhandeid eurosid. Kvaliteetne andmeanalüüs annab vastuse, kui palju kaupa toota või tellida, kus ja kellele teenust või toodet müüa, millisel viisil teenus kõige kiiremini kliendini viia jne.
29. märtsil toimub Qlik'i virtuaalne foorum. Uuri lähemalt ja pane end kirja SIIN!
Kõhutunde pealt plaane ei sea
Infovara konsultandid on tegelenud ärianalüüsiga juba 15 aastat, mille jooksul on nad aidanud sadu ettevõtteid. „Kogemus näitab, et kuigi teatud rutiinsete otsuste tegemisel on kõhutunne täiesti piisav argument, on ettevõtte kasvu ja tulemuslikkuse parandamiseks parem siiski faktipõhine otsustamine,” rääkis Infovara tegevjuht Maigi Peeduli. Just andmete analüüs mängib tema arvates ettevõtete tegevuste planeerimisel kaalukaimat rolli. Tänapäevased analüüsiplatvormid nagu näiteks Qlik võimaldavad oma ettevõtte andmeid seostada ja analüüsida ning mängida läbi võimalikke stsenaariume, teha selle põhjal olulisi otsuseid ning ettevõtte tegevusi ja tulevikku planeerida. „Vigadest ei pea tingimata õppima ise reaalseid vigu tehes. Tänapäevased tarkvaralahendused aitavad erinevaid stsenaariume n-ö läbi mängides ennetada,” selgitas Peeduli.Peeduli nentis, et tahes-tahtmata eeldab ettevõtte analüütilise võimekuse kasvatamine kõigilt ettevõtetel teatud arenguetappide läbimist. Alustades on ettevõtetel põhiline soov saada tervikpilt ette ja vastata küsimusele „Mis juhtus?”. Selleks kasutatakse erinevaid aruandeid ning need on moel või teisel ka ettevõttes olemas. Järgmise sammuna, kui pelgalt raporteerimisest ja minevikku vaatamisest enam ei piisa, tekib soov ja vajadus sisulise analüüsi järele ning küsimus „Miks juhtus?”. Sealt edasi on võimalik seada üha täpsemaid tegevusplaane ja kasutada analüüsi ka tuleviku planeerimiseks – näiteks optimaalseima tarneahela loomiseks, müügitegevuste kavandamiseks, kaubakoguste tellimiseks, kampaaniate korraldamiseks ja muudeks ettevõtete oluliste äriküsimuste lahendamiseks.
Millal müüa jäätist?
Eesti suurim jäätisetootja Balbiino seisis mõnda aega tagasi küsimuste ees, mis mõjutab enim jäätise müüki ning kuidas paremini müüa ka sügisel, talvel ja kevadel. Sellele küsimusele hakati ettevõtte müügiosakonnas Qliki ärianalüüsi platvormi abiga vastust otsima just andmetest. „Kui enne Qliki kasutuselevõttu oli infot palju ja pilt segane, siis tänaseks on olukord oluliselt klaarim. Müügirakendus annab meile igal hetkel ülevaate, kas ja miks jäätise müük toimib. Nii on võimalik näha ka väiksemaid tegureid, mida peaksime muutma, et inimesed sooviksid jäätist osta. Müügikampaania tulemused on kogu aeg nähtavad ja ennustatavad. Samuti on selge, millised jäätised kus ketis paremini müüvad. Kusjuures, programmis on muude andmete hulgas sees ka andmed ilma kohta,” rääkis Balbiino tootmis- ja tehnikadirektor Martin Visnapuu. Ärianalüüsis annab ettevõtteväliste andmete, nagu seda on ilmaennustus, kasutamine sageli just väga olulisi vastuseid oma tegevuste paremaks planeerimiseks.Visnapuu nentis, et tema arusaam infost on ärianalüüsi platvormi kasutuselevõtu järel oluliselt muutunud. „Platvorm suunab meie valikuid ja aitab otsustuskiiruses meeletult kaasa – seda kuni üksiku tooteni välja. Tänapäeva infoühiskonnas pole sageli mitte probleemiks olukord, kus me ei teaks, kuhu, kellele, millal või mida müüa, vaid vastupidi – infot on meeletult palju ning võtmesõnaks ja eduteguriks on selle info kiire, optimaalne ja efektiivne analüüs. Just see on väärtus, mida Qlik meile pakub visualiseerides, võttes kokku erinevatest allikatest tuleva info ja luues seoseid, mis varem jäid
Et juustu jaguks kõikjale…
Kodumaisel kapitalil põhinev piimatööstus Estover on üks suurimaid piimatoodete hulgimüüjaid ja turustajaid Eestis, kes kasutab ärianalüüsi platvormi nii müügitegevustes kui ka kaubakoguste prognoosimisel. Enne Qliki olid ettevõttes kasutusel Exceli tabelid, kuid nende haldamine oli keeruline, ajamahukas ja sisse lipsasid vead. Olukorra muutis keerulisemaks see, et Estoveri erinevad üksused on Eesti peal laiali. „Meie peamine vajadus oli oma ettevõtte tegevuste parem planeerimine, et vähendada kulusid. Vale prognoos võib tähendada kauba raisku minemist või jaekaubanduspoolseid trahve. Tarvis oli tõhusat tööriista, mida kõik oskaksid kasutada ning mis võimaldaks teha igaks päevaks eraldi prognoose,” selgitas Estoveri müügiosakonna juhataja Margus Vetka ärianalüüsi platvormi valikut.Juba mõned aastad aitab Estoveri igapäevaseid prognoose teha Qlik. Erinevad rakendused aitavad prognoosida, millist toodet kui palju tarvis on, ühtlasi jälgida tellimusi, laoseisu, liinide koormusi, kampaaniate kulgu jmt. Qliki abiga tuleb kiiresti välja info selle kohta, kui mingis tootegrupis esineb probleeme. Andmekvaliteet on senisest palju kõrgem ning analüüsivõimekus suurem. „Ettevõte suudab oluliselt paremini tegevusi planeerida. Klientidele tarnimata toodete hulk on märgatavalt vähenenud. Võimalikke probleeme toodetega saab ennetada ja lihtsamini lahendada ning seeläbi riske vähendada. Ajakasutus on muutunud tõhusamaks, mistõttu ei ole olnud tarvis planeerimise osakonda võtta lisatööjõudu,” rõõmustas Vetka.
Kust alustada?
Juba huvi ja soov parandada oma ettevõtte analüütilist võimekust on väga hea algus. Kui ettevõttes veel ärianalüüsi platvormi kasutusel ei ole, on järgmine samm valida endale sobiv analüüsiplatvorm, näiteks Eestis kasutatavaim Qlik, ning võtta võimalusel appi ärianalüütik, kes aitab ettevõttel ärianalüüsi eesmärgid sõnastada, andmed kokku koondada ja täpselt ettevõtte kehasse sobiva platvormi ehitada. Sealt edasi avaneb juba väga erinevate võimaluste, küsimuste ja vastuste maailm, kus soovi korral saab tegeleda nii plaanide seadmise kui soovi korral ka ennustava analüütikaga.Kuidas valida sobivat analüüsiplatvormi? Soovitame osaleda
Qliki virtuaalsel ärianalüüsi foorumil 29. märtsil, kus räägitakse andmekeelsest kirjaoskusest ning tutvustatakse tuhandetes ettevõtetes kasutusel oleva Qliki tarkvara võimalusi.
Kasulikku ärianalüüsi kohta leiad Infovara veebilehelt www.infovara.ee
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.