Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    HRX – pakiveoturgude suunanäitaja

    Ettevõtja, autospordi suurmeister ja Eesti Autospordi Liidu juhatuse liige Toivo Asmer ning HRX kontserni autosportlasest tegevdirektor Jari Nurminen.

    Möödunud neljapäeva õhtul võisid Tabasalu kandi elanikud näha ebatavalist pilti – tavapäraste HRX-kirjadega veokite asemel täitus logistikakeskuse parkla hoopis sõiduautodest – peeti Põhja-Euroopa kiireima pakisaatmisvõrgustiku Eesti üksuse 25. sünnipäeva.

    Pane täheleJari Nurminen (sündinud 10. novembril 1961) on Camaro Cupi ja V8 THUNDER Car-i sarjade promootor, kes on võidusõiduga tegelenud alates 1980. aastast. Nurminen võitis aastatel 2006–2008 Ferrari Challenge’i sarja, mille on võitnud ka tema vend Janel, ta on tulnud kaks aastat järjest Legendsite Soome meistriks. Nurminen on sõitnud ka vormeliga ja oli 1986.aastal F1 meeskonna Arrows BMW katsesõitja. Praegu osaleb ta Soome Camaro Cupi sarjas.Allikas: Wikipedia

    „Tegelikult tõime küll esimesed saadetised Eestisse juba 1988. aastal, 25 aastat aga täitus meil sellest ajast, mil regu­laarset Eesti-Soome vahelist veoteenust pakkuma hakkasime, ajast, mil me siin igapäevast tegutsemist alustasime,“ ütleb HRX-kontserni tegevdirektorJari Nurminen. „Öeldakse, et oma valdkonnas tipptasemele jõudmiseks tuleb selle nimel teha 10 000 tundi mõtestatud tööd – HRX on seda mõtestatud tööd teinud juba üle 10 000 päeva – ma olen täiesti kindel, et me pakume tipptasemel teenust.“Tipptasemel teenuse peamised märksõnad on Nurmineni sõnul kiirus, paindlikkus, kvaliteet ja personaalne lähenemine. „Meie moto on: teised teevad seda, mida nad suudavad, meie teeme seda, mida teie soovite – juba see näitab, et me oleme täielikult kliendi vajadustele orienteeritud ettevõte,“ kiidab Nurminen.
    Juubeliõhtu küttis eriti soojaks ansambel Swingers, solistideks Birgit Sarrap ja Mikk Saar.
    Soome peakontorist juubeli­pidustustele saabunud Nurminen tunneb end Tabasalus silma­nähtavalt koduselt. „Nojah, tegelikult ma olengi tavaliselt töönädalast kaks-kolm päeva komandeeringus, ma püüan ikka võimalusel kohal käia ja äris kättpidi sees olla,“ selgitab ta ning naerab ümberkaudsete inimeste näoilmeid tõlgendades: „Ei-ei, tütarfirmade juhid juhivad oma üksusi ikka ise, ma käin ainult nõu andmas.“ Jutu sees selgub, et Nurminen tunneb pea kõiki kontserni töötajaid, keda on kokku ligi 300. „Nojah, võib-olla päris kõiki nägusid ja nimesid ma kokku ei vii, aga 95% tunnen kindlasti – see on minu viis juhtida,“ sõnab ta lihtsalt.
    „1988. aastal alustasime jah, esimesed otsad tegime tollasele Mersu keskusele, tänasele ASile Silberauto, nad on muide tänaseni me kliendid,“ meenutab Nurminen. „Meil on klientide seas muide mitmeid autofirmasid, näiteks Volkswageni kontsern, ühesõnaga kõik need, kel pole endal mõtet suurt ladu omada – me toome ju kesklaost vajaliku varuosa kiiresti, homseks kohale.“Nurminen kinnitab, et siit Tabasalu tagant läheb kaup 24 tunniga Põhjamaadesse või ükskõik millisesse punkti Eestis ja vastupidi. „Poola ja Vene­maale Peterburi ümbrusesse jõuavad tellija soovitud kauba­kogused 48 tunniga,“ tähendab Nurminen. Muigega lisab ta: „Häbenemata julgen öelda, et me oleme üles ehitanud suurepärase võrgustiku – me head konkurendid, TNT, Shenker, DPD, sõitsid algusaastatel piltlikult öeldes meie autode kannul ja õppisid, kuidas seda äri ajada.“ Suuri logis­tikaettevõtteid nagu Omniva ja Itella Nurminen aga oma konkurentideks ei pea, „nemad on väga suured ja nad ei saa igale kliendile pühenduda, nad on pigem laiatarbekaup, poeülikond, mitte rätsepatöö“.

    HRX, algse nimega Hietarahti ExpressHietarahti perekonnale kuuluv ettevõte sai alguse aastal 1988, kui HRXi esimene ja ainus veok sõitis M/S Georg Otsa parvlaevale ja saabus Eestisse Tallinna sadamasse. See reis pani aluse HRXile – Põhja-Euroopa kiireimale pakisaatmisvõrgustikule.Tänapäeval on HRX juhtiv pakitarneteenuse pakkuja, mis tegutseb Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Soomes, Rootsis, Taanis ja Venemaal, koostööpartnerite abil saavad teenindatud kliendid üle kogu maailma.HRX omab sisetranspordivõrgustikku Eestis, Lätis ja Leedus.Tugevused:Oma autopark, ca 250 sõidukitKvaliteet (ISO 9001 & ISO 14001 sertifikaadid)PaindlikkusTarnekiirusPakutavad teenused:Transport (paki ja alusevedu, ka osakoormaveod)Laohotell (kogu kliendikaupade logistika)Temperatuuriveod

    Lõpetuseks nendib Nurminen, et HRXi edu taga on kindel soov pakkuda parimat ja olla parimad. „Me tahame olla parimad, me ei rahuldu kunagi teise kohaga,“ kinnitab Nurminen. „Ja me pingutame iga päev selleks, et olla parimad. Me oleme võib-olla küll veidi kallimad, kuid me oleme parimad, me ei vusserda midagi ära!“
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.