28 november 1995

Lõhkamine vabastas ruumikitsikusest

Detsembri alguses alustatakse tööd Asmer Ltd uues müügi- ja hoolduskeskuses, mis on ehitatud Vasara tehase endise lukutsehhi ruumidesse. Varasema ühekorruselise halli asemel on nüüd tõsist inseneritööd nõudnud kolmekorruseline ärikeskus. Arhitekt Jüri Jaama sõnul tegi projekteerimistöö raskeks tihe ruumiprogramm. «Hoone piiratud mahtu tuli paigutada küllalt palju eri funktsiooniga ruumigruppe,» räägib Jaama raskeks pähkliks kujunenud tööst. Hoone keskpunkt on autosalong koos selle kohal oleva õhuruumi ja katusaknaga. Ruumidevaheliste seoste loomisel on lähtutud kliendi mugavusest. Samuti mõeldi klientide ja ka töötajate peale ventilatsioonisüsteemi luues, mis kujunes kalliks ja keerukaks erinevat süsteemi nõudvate ruumigruppide tõttu. «Teenindussaalis ei saa olla samasugune ventilatsioonisüsteem kui bürooruumides,» põhjendab Jaama.

Hoone saamisloo põnevaim osa on keldrikorruse ehitus, mille idee tuli tellijal pärast töö algust. Lõhates saadi hoone alla kolme meetri kõrgune süvend, mis andis juurde hulga äripinda. «Lahendasime peaaegu vältimatu probleemi,» lausub Asmer Ltd peadirektor Toivo Asmer, kes on kindel, et keldrikorruse olemasoluta oleks firma õige pea jõudnud ruumikitsikuseni. Samas tunnistab Asmer, et ega saadud lahendus päris ideaalne pole. Tema sõnul oleks tahetud suuremat autoteenindust, kuid see jälle oleks kaasa toonud müügisalongi mahu vähenemise.

Hoone värvilahendus toe- tub firma toonidele, milleks on valge, punane ja must. Aktsendina ja vihjena Fiati kontsernile on kasutatud sinist värvi. Sisekujundaja Tiiu Pai sõnul pärineb sinise värvi idee katuseaknast, kust paistab taevas. «Valgusvood ja sinine värv hakkavad huvitavalt mängima,» kirjeldab Pai, kelle eesmärk oli luua esteetiline ja karge ruum.

Välisdisaini autori Taimi Soo ülesanne oli eelkõige leida valgustus hooneesisele jalakäijate tänavale ja parklale. Hoone pikkuses annavad valgust juurde nn äritänavana kujundatud reklaamid. «Reklaamilahendus tuleb agressiivsem kui hoone enda idee,» arvab Soo, kes peab pilkupüüdvat autofirma reklaami magistraali ääres oluliseks.

Hetkel kuum