• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõhkamine vabastas ruumikitsikusest

    Detsembri alguses alustatakse tööd Asmer Ltd uues müügi- ja hoolduskeskuses, mis on ehitatud Vasara tehase endise lukutsehhi ruumidesse. Varasema ühekorruselise halli asemel on nüüd tõsist inseneritööd nõudnud kolmekorruseline ärikeskus. Arhitekt Jüri Jaama sõnul tegi projekteerimistöö raskeks tihe ruumiprogramm. «Hoone piiratud mahtu tuli paigutada küllalt palju eri funktsiooniga ruumigruppe,» räägib Jaama raskeks pähkliks kujunenud tööst. Hoone keskpunkt on autosalong koos selle kohal oleva õhuruumi ja katusaknaga. Ruumidevaheliste seoste loomisel on lähtutud kliendi mugavusest. Samuti mõeldi klientide ja ka töötajate peale ventilatsioonisüsteemi luues, mis kujunes kalliks ja keerukaks erinevat süsteemi nõudvate ruumigruppide tõttu. «Teenindussaalis ei saa olla samasugune ventilatsioonisüsteem kui bürooruumides,» põhjendab Jaama.
    Hoone saamisloo põnevaim osa on keldrikorruse ehitus, mille idee tuli tellijal pärast töö algust. Lõhates saadi hoone alla kolme meetri kõrgune süvend, mis andis juurde hulga äripinda. «Lahendasime peaaegu vältimatu probleemi,» lausub Asmer Ltd peadirektor Toivo Asmer, kes on kindel, et keldrikorruse olemasoluta oleks firma õige pea jõudnud ruumikitsikuseni. Samas tunnistab Asmer, et ega saadud lahendus päris ideaalne pole. Tema sõnul oleks tahetud suuremat autoteenindust, kuid see jälle oleks kaasa toonud müügisalongi mahu vähenemise.
    Hoone värvilahendus toe- tub firma toonidele, milleks on valge, punane ja must. Aktsendina ja vihjena Fiati kontsernile on kasutatud sinist värvi. Sisekujundaja Tiiu Pai sõnul pärineb sinise värvi idee katuseaknast, kust paistab taevas. «Valgusvood ja sinine värv hakkavad huvitavalt mängima,» kirjeldab Pai, kelle eesmärk oli luua esteetiline ja karge ruum.
    Välisdisaini autori Taimi Soo ülesanne oli eelkõige leida valgustus hooneesisele jalakäijate tänavale ja parklale. Hoone pikkuses annavad valgust juurde nn äritänavana kujundatud reklaamid. «Reklaamilahendus tuleb agressiivsem kui hoone enda idee,» arvab Soo, kes peab pilkupüüdvat autofirma reklaami magistraali ääres oluliseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti ehtetootja suurendas kasumit ja võttis dividendi
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.