• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõhkamine vabastas ruumikitsikusest

    Detsembri alguses alustatakse tööd Asmer Ltd uues müügi- ja hoolduskeskuses, mis on ehitatud Vasara tehase endise lukutsehhi ruumidesse. Varasema ühekorruselise halli asemel on nüüd tõsist inseneritööd nõudnud kolmekorruseline ärikeskus. Arhitekt Jüri Jaama sõnul tegi projekteerimistöö raskeks tihe ruumiprogramm. «Hoone piiratud mahtu tuli paigutada küllalt palju eri funktsiooniga ruumigruppe,» räägib Jaama raskeks pähkliks kujunenud tööst. Hoone keskpunkt on autosalong koos selle kohal oleva õhuruumi ja katusaknaga. Ruumidevaheliste seoste loomisel on lähtutud kliendi mugavusest. Samuti mõeldi klientide ja ka töötajate peale ventilatsioonisüsteemi luues, mis kujunes kalliks ja keerukaks erinevat süsteemi nõudvate ruumigruppide tõttu. «Teenindussaalis ei saa olla samasugune ventilatsioonisüsteem kui bürooruumides,» põhjendab Jaama.
    Hoone saamisloo põnevaim osa on keldrikorruse ehitus, mille idee tuli tellijal pärast töö algust. Lõhates saadi hoone alla kolme meetri kõrgune süvend, mis andis juurde hulga äripinda. «Lahendasime peaaegu vältimatu probleemi,» lausub Asmer Ltd peadirektor Toivo Asmer, kes on kindel, et keldrikorruse olemasoluta oleks firma õige pea jõudnud ruumikitsikuseni. Samas tunnistab Asmer, et ega saadud lahendus päris ideaalne pole. Tema sõnul oleks tahetud suuremat autoteenindust, kuid see jälle oleks kaasa toonud müügisalongi mahu vähenemise.
    Hoone värvilahendus toe- tub firma toonidele, milleks on valge, punane ja must. Aktsendina ja vihjena Fiati kontsernile on kasutatud sinist värvi. Sisekujundaja Tiiu Pai sõnul pärineb sinise värvi idee katuseaknast, kust paistab taevas. «Valgusvood ja sinine värv hakkavad huvitavalt mängima,» kirjeldab Pai, kelle eesmärk oli luua esteetiline ja karge ruum.
    Välisdisaini autori Taimi Soo ülesanne oli eelkõige leida valgustus hooneesisele jalakäijate tänavale ja parklale. Hoone pikkuses annavad valgust juurde nn äritänavana kujundatud reklaamid. «Reklaamilahendus tuleb agressiivsem kui hoone enda idee,» arvab Soo, kes peab pilkupüüdvat autofirma reklaami magistraali ääres oluliseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Einar Vallbaum: Narva-Jõesuu muulist sõltub erakordselt palju
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Merko alustab Uus-Veerennis viienda etapiga
Merko Ehitus teatas esmaspäeval börsiteate vahendusel, et käivitab Tallinnas Uus-Veerenni korteriarendusprojekti viienda etapi.
Merko Ehitus teatas esmaspäeval börsiteate vahendusel, et käivitab Tallinnas Uus-Veerenni korteriarendusprojekti viienda etapi.
Raadiohommikus: verelaskmine aktsiaturgudel ja ämbrid LHV märkimisõigusega
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Ettevõtjad teevad katkiste kristallkuulide kiuste kasvuplaane
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.