Saarsoo sõnul ei mõjuta uus piletite vormistamise süsteem otseselt tavareisijat, sest piletihind jääb samaks. Sooduspiletite pakkumisel hakatakse aga soodustusprotsenti maha arvestama laevasõiduhinnast, millele lisandub sadamamaks, mitte aga sadamamaksu sisaldavast pileti täishinnast.
Saarsoo sõnul moodustab praegu sadamamaks 40% piletihinnast. Näiteks Helsingi laevareisi 125kroonise piletihinna puhul läheb laevafirmale 80 krooni, Helsingi sadamale 10 marka (26 krooni) ja Tallinna sadamale 20 krooni.
Kuna sadamamaksust hinnasoodustust maha ei arvestata, siis pensionäride ja õpilaste 87kroonise sooduspileti puhul saab laevafirma 42 krooni, sadamad teenivad 45 krooni. Juhul kui laevafirma tahab anda tasuta laevapiletit, peab ta edasi-tagasi sõidu korral ligi sada krooni peale maksma.
Saarsoo märkis, et praeguse laevapiletite ülimadala hinnataseme juures jääb laevafirma kasum piletite müügist nulli, kuna sissetulev summa läheb piletite vormistamise, arvutisüsteemi ülalpidamise ja sellega tegelevate inimeste peale.
Samas kinnitas Saarsoo, et laevapiletite hind võib järgmisel aastal veelgi langeda, kuid mingi aja jooksul peaks see stabiliseeruma, samuti peaks stabiliseeruma laevafirmade ja laevade arv, mis Tallinna--Helsingi liinile jäävad.
Seotud lood
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.