• OMX Baltic−0,8%288,75
  • OMX Riga−0,25%878,32
  • OMX Tallinn−0,77%1 830,17
  • OMX Vilnius−0,1%1 136,85
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,2%8 681,54
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,71
  • OMX Baltic−0,8%288,75
  • OMX Riga−0,25%878,32
  • OMX Tallinn−0,77%1 830,17
  • OMX Vilnius−0,1%1 136,85
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,2%8 681,54
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,71
  • 10.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa õlletehased hädas purgiõllega

Sakslased tarbivad aastas inimese kohta õlut ligi 140 liitrit, mis on tunduvalt rohkem kui teistes Euroopa riikides. 1200 peamiselt väikest õlletehast on seni kustutanud tarbijate janu põhiliselt pudeliõllega, kasutades korduvalt tarbijate tagastatud pudeleid.
Viimasel ajal kasvab aga järjest purgiõlle tarbimine, kuna purgid on odavamad, kergemad ja kaubahallidele käepärasemad. Eelmisel aastal suurenes purgiõlle müük kokku 20% ja moodustas 15% kogu Saksa õlle läbimüügist, mis 1992. aastal oli 120 miljonit hektoliitrit ja viimastel aastatel natuke vähem.
Seoses õlletootmise vähenemisega on väikestel õlletehastel raske teha lisakulutusi purgivillimisliinile ja sajad neist võivad oma tegevuse lõpetada.
Teiseks tekitab purk probleeme 1991. a vastuvõetud seaduse tõttu, mis kehtestab, et taaskasutatav pudel peab moodustama vähemalt 72% kõigi jookide pakendist. Praegu on pudeli osakaal tõusnud 72,65 protsendini.
Olles mures 72% künnisele lähenemise pärast, on keskkonnaminister Angela Merkel teinud algatuse peatada purkide osakaalu kasv ja suurendada selle aasta algusest purgijookide hinda 10 penni võrra, mis jaekaupmeestele eriti ei meeldi, kuna see aeglustab läbimüüki. Lisaks tahetakse korraldada 350 miljonit marka maksev reklaamikampaania pudelikasutuse ergutuseks.
Lahenduste otsimine jätkub. FT

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele