Jaanuaris avatud Eesti esimene kardisõidu siserada Viimsi vallas Leppneemes pakub võimaluse tunda end tõelise võidusõitjana. Kiiver peas rooli keerates ja järgmisele kurvile mõeldes ununevad argipäeva askeldused igal juhul. Ent sõpradega meelt lahutama minnes on vaja autot, piisavalt vaba aega ja keskmisest tunduvalt paksemat rahakotti.
Otsustanud kardisõidu kasuks, tuleb pealinlasel varuda ligi pool päeva.Sõit kesklinnast võtab vähemalt pool tundi ja esmakordsel minekul võib Viimsit mitte tundes ka lihtsalt eksida.
Esimene suunaviit Randvere teel on küllalt pisike ja nõuab autojuhilt hämaras head silma. Järgmine suunaviit Leppneemes on juba piisavalt suur, ent vahepeal võib 3,5 km sõidu jooksul hinge pugeda eksimise ja käega löömise meeleolu.
Tipptunnil autoga HobbyKartingu angaari ette keerates nõuab parkimiskoha leidmine omajagu meisterlikkust. Parklaks kohandatud maalapile mahub kümmekond sõidukit. Kõige rohkem külastatakse kardirada pärast tööpäeva kell 18--22 ja nädalavahetusel.
Sel ajal tuleb pärast sõidupileti lunastamist arvestada hallis vähemalt pooletunnise sõidujärjekorraga, mil võib raja ääres seistes jälgida teiste sõidumeisterlikkust.
Pool tundi ootamist tekitab kerge külmatunde, nii et soe jope, müts ja kindad võiksid kaasas olla. Angaari ülakorrusel on küll kohvik, kus kohvi, tee või karastusjoogi seltsis saab aega parajaks teha. Samas peab aga arvestama, et sõitasoovijad moodustavad raja ääres elava järjekorra.
Kuna tavaliselt soovivad suuremad seltskonnad üheskoos rajal olla, võib üksi või kahekesi tulles ka enne järjekorra saabumist sõitma pääseda. Seda muidugi juhul, kui mõni kuuest korraga rajal olevast kardist on tühi.
Kui sõidujärjekord saabub, tuleb siseneda garderoobi. Üleriided võetakse ära, lukustatakse kappi ja asemele antakse sõidujope, kiiver ning kindad. Kiivritele on suurus taha märgitud ent sobiv jope tuleb leida katse- eksimuse meetodil neid selga proovides.
Kindaid on selleks ettenähtud kastis vähe ja neistki mitmed räbaldunud. Abi võib saada jope taskuid uurides, sest enne rajal käinud on kindad juba taskusse valmis pistnud.
Karti ei maksa istuda kõige uuemates pükstes, sest spetsiifiline mootorikütuse lõhn jääb kindlasti juurde. Ka jalanõud peaks valima võimalikult mugavad ja sportlikud. Arvestades pidevat pedaalide tallamist, ei tule peokingad või kõrge kontsaga saapad kõne alla. Võin kinnitada, et teksased ja spordisärk ning igapäevane flanellsärk sobivad sõiduks kenasti.
Kart on lihtne sõiduriist. Kogu juhtimine toimub vaid rooli, gaasi- ja piduripedaali abil.
Hetkel kuum
Töötajad pakkusid hoopis teenust
Juhiluba kardirooli istumiseks ei nõuta, ainsa piirangu seavad kardi mõõtmed -- alla 140 sentimeetri pikkustele jääb kart lihtsalt suureks.
Kuni 14aastased lapsed ilma vanemata rajale ei pääse. Raja ääres valvab neli julgestajat, kes võimaliku takistuse või mootori seiskumise korral osutavad abi.
Sõit on küllalt turvaline, sest kogu rada ümbritseb mitu kihti autokumme, kart ise on raudtoruga. Kokkupõrgete korral annavad julgestajad tagant tulijatele märku ees ootavast ohust, millele sõitjad on kohustatud reageerima.
Eriti hoolimatuid kihutajaid ja kokkupõrgete otsijaid võivad julgestajad ka rajalt eemaldada.
Kiiver, kohustuslik jope ning kindad lisavad kindlustunnet. Seni puudub tervisekindlustus, kuid lähiajal hakkab pileti hind sisaldama ka kohustuslikku kindlustust. Seega on oodata 10 minutilise sõidu kallinemist paarikümne krooni võrra.
Kardil on 5,5hobujõuline mootor. Leppneeme kardiraja ring on 250 meetri pikkune. Rajal on pikk sirge, mille lõpuks võib arendada kiirust kuni 50 km/t.
Kuigi kiirused ei ole suured, annab sirge järel kurvides keerutamine paraja koormuse, nii et sõidu lõppedes on nahk soe.
Sõiduautoga võrreldes tunduvalt väiksem rool ja madal istumiskoht on esialgu eriti harjumatu.
Teist sõidukorda oodates ei tundugi õhk angaaris nii külm. Hasart on tekkinud, mõtted on rajal ja treenimata lihastes meeldiv surin. Suurima koormuse saavad sõidu ajal selg, õlad ja käed.
Ka pea peab sõidu ajal kogu aeg selge olema, seetõttu ei soovita kohvikus pakutavat õlut proovida enne, kui kõik sõidud tõesti tehtud.
- asukoht 3 p
- tähistus 4 p
- parkimisvõimalused 3 p
- raja turvalisus 8 p
- garderoobi turvalisus 7 p
- ventilatsioon 6 p
- kohvik 5 p
- personal 8 p
- valgustus 6 p
- õhkkond 8 p
- einestamise võimalus 5 p
- hinna ja kvaliteedi suhe 5 p