Sampo Kindlustus sai ettevõtete kindlustamiseks litsentsi selle aasta alguses. Märtsis kogutud preemiate osas on Sampo ettevõtete vara kindlustusliigis 2,2 miljoni krooniga neljandal kohal.
Märtsis kogus Sampo kokku kolm miljonit krooni kindlustuspreemiaid, millega oli kõigis kahjukindlustusliikides seitsmendal kohal.
Sampost on saanud suur konkurent peamiselt ettevõtete vara kindlustamisega tegelevatele kindlustusseltsidele Leks, Bico, ASA, Polaris.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kogutud preemiate mahult on selged turuliidid Eesti Varakindlustus ja ASA Kindlustus. Eesti Varakindlustuse turuosa oli esimesel kolmel kuul turu 165,2 mln kroonisest üldmahust 20,7%.
ASA turuosa moodustas 16,2% kõigist kogutud preemiatest.
Kogutud preemiate mahult oli kolmas kindlustusselts Eesti Aeromet 15 miljoni krooniga (9,1 protsenti turust), järgnesid Salva Kindlustus 12,3 miljoni krooniga (7,4 protsenti) ja Leks Kindlustus 12,2 miljoni krooniga (7,4 protsenti).
Elukindlustusturu kogumaht oli märtsis 13,4 miljonit krooni, hüvitisi maksid kindlustusseltsid kokku 5,5 miljonit krooni.
Märts oli esimene kuu, mil turul tegutses kuus kindlustusseltsi. Kindel turuliider on RAS Eesti Kindlustus, kes selle aasta esimese kolme kuuga kogus kindlustuspreemiaid 8,5 miljonit krooni.
Märtsis tegevust alustanud Hansapanga Kindlustuse AS müüs esimesel kuul poliise kolme tuhande krooni eest.
Aprillis on Hansapanga peadirektori Jüri Mõisa kinnitusel kindlustusseltsi müügitulemused võrreldavad Tallinna Panga tütarkindlustusseltsiga Aval, kes märtsis kogus 122 000 krooni kindlustuspreemiaid. Mais on oodata turule ka Bico Elukindlustuse ASi.
Praeguse arengutempo juures kujuneb sellel aastal kahjukindlustusturu mahuks ekspertide hinnangul 740--830 miljonit krooni preemiaid. Elukindlustusturult kogutavat preemiate mahtu hakkavad mõjutama mitmete uute elukindlustusseltside käivitamise tulemuslikkus -- kui palju nad suudavad võita uusi kliente, kes seni on kindlustamata.
RASi Eesti Kindlustus ostja, kellel on varasem kindlustustegevuse kogemus olemas, võib Eesti Kindlustuse turuosa vähenemist pidurdada ja võita elukindlustuse osas täiendavaid kliente.