9. mai 1996
Jaga lugu:

Kehva kvaliteediga kütus võib diiselmootori rivist välja viia

Ehkki EK, Neste, Statoil ja teised suuremad kütusemüüjad müüvad diislikütust hinnaga, mis kõigub 4 krooni ringis, on Eestis võimalik osta ka diislikütust, mille liiter maksab alla 3 krooni. Paraku ei tea keegi, mis kvaliteediga see on. Võib juhtuda, et tegu on täiesti korraliku kaubaga, samas ei saa garanteerida, et paaki sattunud kütuses näiteks vett ei ole.

Diiselmootori toitesüsteem on väga kap-riisne ja sinna sattunud vesi suudab sellele kõvasti kurja teha. Filter püüab kinni vaid mehaanilised osakesed, vesi ja kütuses lahustunud mustus läheb samas takistusteta läbi.

Diiselmootorite remondiga tegeleva ASi Karla Auto O.K direktori Tõnu Lokotari kogemus näitab, et ka paljud uhiuued autod on juba garantiiajal «vee sisse» saanud. Tallinnas see eriliseks probleemiks ei ole, väiksemates maakohtades küll.

Vesi kahjustub pihusti tööpindu, mistõttu pihusti hakkab kütust «sülitama». Vales koguses silindrisse sattuv kütus võib silindri seintelt õli maha pesta, mistõttu kolb hakkab kuivalt käima -- tekib ülekulumine. Suureneb ka kütusekulu -- selle asemel, et kütust normaalses koguses sisse pihustada, «tilgub» see kogu aeg.

Normaalne töökorras pihusti sõidab ilma prob-leemideta 200 000--300 000 kilomeetrit. Uue pihusti hind võib Lokotari sõnul sõltuvalt automargist olla kuni 900 krooni. Seejuures tuleb arvestada, et rivist välja ei lange korraga mitte üks pihusti vaid terve komplekt. Seega võib igaüks ise arvutada, kui kalliks «kokkuhoid» minna võib. Tasub enne tankimist vaadata, mida paaki valada.

Jaga lugu:
Hetkel kuum