• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 10.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kehva kvaliteediga kütus võib diiselmootori rivist välja viia

Ehkki EK, Neste, Statoil ja teised suuremad kütusemüüjad müüvad diislikütust hinnaga, mis kõigub 4 krooni ringis, on Eestis võimalik osta ka diislikütust, mille liiter maksab alla 3 krooni. Paraku ei tea keegi, mis kvaliteediga see on. Võib juhtuda, et tegu on täiesti korraliku kaubaga, samas ei saa garanteerida, et paaki sattunud kütuses näiteks vett ei ole.
Diiselmootori toitesüsteem on väga kap-riisne ja sinna sattunud vesi suudab sellele kõvasti kurja teha. Filter püüab kinni vaid mehaanilised osakesed, vesi ja kütuses lahustunud mustus läheb samas takistusteta läbi.
Diiselmootorite remondiga tegeleva ASi Karla Auto O.K direktori Tõnu Lokotari kogemus näitab, et ka paljud uhiuued autod on juba garantiiajal «vee sisse» saanud. Tallinnas see eriliseks probleemiks ei ole, väiksemates maakohtades küll.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vesi kahjustub pihusti tööpindu, mistõttu pihusti hakkab kütust «sülitama». Vales koguses silindrisse sattuv kütus võib silindri seintelt õli maha pesta, mistõttu kolb hakkab kuivalt käima -- tekib ülekulumine. Suureneb ka kütusekulu -- selle asemel, et kütust normaalses koguses sisse pihustada, «tilgub» see kogu aeg.
Normaalne töökorras pihusti sõidab ilma prob-leemideta 200 000--300 000 kilomeetrit. Uue pihusti hind võib Lokotari sõnul sõltuvalt automargist olla kuni 900 krooni. Seejuures tuleb arvestada, et rivist välja ei lange korraga mitte üks pihusti vaid terve komplekt. Seega võib igaüks ise arvutada, kui kalliks «kokkuhoid» minna võib. Tasub enne tankimist vaadata, mida paaki valada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele