Kasesalu räägib, et on arusaamatu, miks peaks riik toetama vähem kui aasta aega tegutsenud alla kolme miljoni kroonise aastakäibega firma ekspordikataloogi, mille puhul pole täpselt selge, mis kanaleid pidi seda levitama hakatakse.
LeArt Design, mille üks omanikke on Soome kodanik Arto Takala, pakub Eesti firmadele võimalust osaleda neid ja nende toodangut tutvustavas reklaampaketis. Majandusministeeriumi ekspordiabikomisjon on pakkunud projektis osalevatele firmadele välja katta kuni pool nende kuludest.
Ühe osaleja jaoks on reklaampaketi keskmine maksumus 20 000 krooni. Kokku loodab LeArt Design projekti kaasata kakssada Eesti firmat. Gateway--Estoniat kavatsetakse levitada Eesti välisesinduste ja rahvusvaheliste organisatsioonide kaudu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
LeArt Designi turunduskonsultandi Sigrid Karu sõnade kohaselt sai LeArt Design võimaluse pakkuda projektis osalevatele firmadele hinnasoodustust ekspordiabi komisjonile tehtud avalduse ja meeletu paberisõja abil.
Riikliku ekspordiabi komisjoni sekretäri Anne Hansbergi sõnul ei toeta komisjon üheselt ainult LeArt Designi kliente, vaid soovi korral olnuks abi võimalik taotleda ka näiteks Kuuma Liini ASil oma projekti või klientide jaoks. «Ettevõttel ei tohi vaid olla maksuvõlgu ja ta peab baseeruma Eesti kapitalil,» märkis Hansberg.
Hansbergi sõnul ei toeta ekspordiabi komisjon ilmselt kõiki LeArt Designi projektis osaleda soovijaid. Samuti avaldas ta kahtlust, kas LeArt Designil õnnestub saada oma projekti taha 200 firmat.
Raul Kasesalu sõnul on LeArt Designi pakutud hind 20 000 kr ilmselt liiga suur. «Hind võiks olla 5000--6000 krooni,» märkis ta.
Kasesalu sõnul on Eestis praegu pretsedenditu olu-kord, et korraga valmistatakse ette mitut ekspordikataloogi. Valmimas on Kuuma Liini ASi, kaubandus-tööstuskoja ning Eesti ekspordinõukogu koostatav infokataloog. Viimane projekt on veninud ja valmib hiljemalt juuni lõpus.