• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eurotunnel alustas reederitega hinnasõda

Odavaim edasi-tagasipilet maksab suvekuudel 129 naela (ca 2400 EEK), võrrelduna varasema 266 naelaga. Ühepäevapileti hinda alandati 75 naelalt 59 naelale. Firma avas ühtlasi uued teenused Le Shuttle'i rongidel, asudes pakkuma äriklassi teenuseid ja soodustusi püsiklientidele. Juunist on kavas alustada taxfree-kaupade müüki.
Credit Lyonnais Laingi analüütiku Selwyn Jonesi sõnul on sellega rindejooned suvekuudeks tõmmatud.
«See viimane samm üksnes kinnitab seda, kui veriseks 1996. a kujuneb. Kas suudavad laevafirmad sel aastal üldse kasumisse jääda? Oleme juba öelnud, et kasumid vähenevad poole võrra, kuid kas seegi on saavutatav?» ütles Jones.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hindade alandamine, mis moodustab osa Eurotunneli uuest kommertsstrateegiast, sunnib laevafirmasid oma tegevust Dover-Calais' liinil ratsionaliseerima.
Mai alguses pöördus La Manche'i väina suurim laevaoperaatorfirma P&O European Ferries Suurbritannia valitsuse poole palvega kõrvaldada takistused, mis ei võimalda tal pidada oma konkurentidega ühinemisläbirääkimisi. Võimalikeks partneriteks on Rootsi Stena Line, Prantsuse raudteekontsernile SNCF kuuluv Sea France ning Brittany Ferries.
Vara on veel öelda, kuidas uued hinnad mõjutavad suurtes võlgades Eurotunneli enese eelarvet, kuid laevafirmadele on uus hinnapoliitika halb uudis.
Eurotunneli kaasesimees Patrick Ponsolle ütles kompanii poliitikat selgitades, et praegustest raskustest on võimalik üle saada vaid kompanii tuleviku kindlustamisega.
Eurotunneli andmeil oli 1995. a Eurotunneli turuosa autode, busside ja kaupade üleveol 40--45%. Iga kuu kasutab Le Shuttle'i teenuseid 750 000 inimest.
Kompanii peab praegu läbirääkimisi kreeditorpankadega enam kui 8 mld naelase võlakoorma (12 mld dollarit) ümberstruktureerimiseks.
Uued hinnad kehtivad 1. juunist 31. augustini. REUTER-FT-BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele