Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus pärsib transiiti

    Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon taotleb muudatusi transiiti pidurdavasse seadusesse

    Riigikogus ootavad teist lugemist liikluskindlustuse seaduse parandused, mille vastuvõtmisel vabaneksid ekspedeerijad kohustusest teha rahvusvahelises liikluses osalevatele haagistele Eestis topeltkindlustus.
    Praeguse korra järgi peab Eestisse tuleval haagisel olema kaasas kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanemad kui aasta. Enamikes välisriikides aga ei anta haagisele dokumente kaasa, põhjuseks nende sagedane kaotsiminek. ASi ASG Eesti direktori asetäitja Alar Lõhmuse väitel on aga rahvuvaheline ekspedeerimisfirma ASG kindlustanud ühe paberiga ligi 1000 treilerit.
    Kuna dokumente kaasa ei anta, tuleb Eesti piiril teha haakele uus kindlustus, vaatamata sellele, et haagis on kindlustatud registreerimisriigis vastavalt rahvusvahelise rohelise kaardi nõuetele. Topeltkindlustuse vältimiseks on Lõhmuse ütlusel võimalus ekspedeerijal hankida kindlustusseltsidelt Eestisse tulevate haagiste poliiside koopiad ja panna need kontorisse seisma. Treileri saabudes aga sõita koos poliisi koopiaga piirile vastu. Lõhmus leiab siiski, et see on liiga suur organisatoorne töö.
    Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon (EEA) pakkus välja vedukauto kindlustuse laiendamise haagisele.
    Eesti liikluskindlustuse fondi peadirektor Veljo Tinn on nõus, et koos vedukautoga avariisse sattunud haagise puhul läheb käiku vedukauto kindlustus. Samas võib avariisse sattuda ka üksikhaagis. Näiteks kui see on teele maha jäetud ja sellele pimedas otsa sõidetakse. Sellisel juhul peab Tinni sõnul olema haagisel kindlustus. «Me saame tunnistada ainult seda, mis on olemas,» lausub Tinn ja ei mõista, miks vedajad ei oska koos haake üleandmisega korralikult, ilma ärakaotamata üle anda ka kindlustusdokumente.
    EEA peasekretär Ain Kiisler ei usu võimalusse, et keegi haagise lihtsalt teele maha jätab. Üksikjuhtumite tõttu ei maksa Kiisleri sõnul transiiti läbi Eesti teha tunduvalt keerulisemaks. Tema kinnitusel on haagise registreerimisnumbri järgi võimalik kindlaks teha tema viimane vedukauto, kes oli järelikult haagise mahajätja ja peab tema eest vastutama.
    Vedukauto kindlustuse laienemist haagistele kasutatakse praegu erandkorras Luhamaa--Murati teelõigu ühekordseks läbimiseks.
    Riigikogu majanduskomisjoni aseesimehe Mati Meose sõnul on senine liikluskindlustusseadus kirjutatud kindlustuseandjate poolt. «Ettenägelikult on nad kõik juhud kirjutanud enda kasuks,» lausub Meos. Tema sõnul kogub majanduskomisjon praegu informatsiooni kindlustuskorralduse kohta mujal Euroopas. Peamiselt võetakse eeskujuks Saksamaa praktika.
    - rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile
    - esitada tuleb kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanem kui aasta
    - kui originaalpoliisi või kehtivat koopiat pole esitada, peab ekspedeerija tegema piiril uue kindlustuse
    - rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile
    - haagise kohta ei pea esitama kindlustusdokumente, kuna talle laieneb vedukauto kindlustus
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.