• OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 04.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustus pärsib transiiti

Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon taotleb muudatusi transiiti pidurdavasse seadusesse

Riigikogus ootavad teist lugemist liikluskindlustuse seaduse parandused, mille vastuvõtmisel vabaneksid ekspedeerijad kohustusest teha rahvusvahelises liikluses osalevatele haagistele Eestis topeltkindlustus.
Praeguse korra järgi peab Eestisse tuleval haagisel olema kaasas kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanemad kui aasta. Enamikes välisriikides aga ei anta haagisele dokumente kaasa, põhjuseks nende sagedane kaotsiminek. ASi ASG Eesti direktori asetäitja Alar Lõhmuse väitel on aga rahvuvaheline ekspedeerimisfirma ASG kindlustanud ühe paberiga ligi 1000 treilerit.
Kuna dokumente kaasa ei anta, tuleb Eesti piiril teha haakele uus kindlustus, vaatamata sellele, et haagis on kindlustatud registreerimisriigis vastavalt rahvusvahelise rohelise kaardi nõuetele. Topeltkindlustuse vältimiseks on Lõhmuse ütlusel võimalus ekspedeerijal hankida kindlustusseltsidelt Eestisse tulevate haagiste poliiside koopiad ja panna need kontorisse seisma. Treileri saabudes aga sõita koos poliisi koopiaga piirile vastu. Lõhmus leiab siiski, et see on liiga suur organisatoorne töö.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon (EEA) pakkus välja vedukauto kindlustuse laiendamise haagisele.
Eesti liikluskindlustuse fondi peadirektor Veljo Tinn on nõus, et koos vedukautoga avariisse sattunud haagise puhul läheb käiku vedukauto kindlustus. Samas võib avariisse sattuda ka üksikhaagis. Näiteks kui see on teele maha jäetud ja sellele pimedas otsa sõidetakse. Sellisel juhul peab Tinni sõnul olema haagisel kindlustus. «Me saame tunnistada ainult seda, mis on olemas,» lausub Tinn ja ei mõista, miks vedajad ei oska koos haake üleandmisega korralikult, ilma ärakaotamata üle anda ka kindlustusdokumente.
EEA peasekretär Ain Kiisler ei usu võimalusse, et keegi haagise lihtsalt teele maha jätab. Üksikjuhtumite tõttu ei maksa Kiisleri sõnul transiiti läbi Eesti teha tunduvalt keerulisemaks. Tema kinnitusel on haagise registreerimisnumbri järgi võimalik kindlaks teha tema viimane vedukauto, kes oli järelikult haagise mahajätja ja peab tema eest vastutama.
Vedukauto kindlustuse laienemist haagistele kasutatakse praegu erandkorras Luhamaa--Murati teelõigu ühekordseks läbimiseks.
Riigikogu majanduskomisjoni aseesimehe Mati Meose sõnul on senine liikluskindlustusseadus kirjutatud kindlustuseandjate poolt. «Ettenägelikult on nad kõik juhud kirjutanud enda kasuks,» lausub Meos. Tema sõnul kogub majanduskomisjon praegu informatsiooni kindlustuskorralduse kohta mujal Euroopas. Peamiselt võetakse eeskujuks Saksamaa praktika.
- rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile

Artikkel jätkub pärast reklaami

- esitada tuleb kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanem kui aasta
- kui originaalpoliisi või kehtivat koopiat pole esitada, peab ekspedeerija tegema piiril uue kindlustuse

Artikkel jätkub pärast reklaami

- rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile
- haagise kohta ei pea esitama kindlustusdokumente, kuna talle laieneb vedukauto kindlustus

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele