Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus pärsib transiiti

    Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon taotleb muudatusi transiiti pidurdavasse seadusesse

    Riigikogus ootavad teist lugemist liikluskindlustuse seaduse parandused, mille vastuvõtmisel vabaneksid ekspedeerijad kohustusest teha rahvusvahelises liikluses osalevatele haagistele Eestis topeltkindlustus.
    Praeguse korra järgi peab Eestisse tuleval haagisel olema kaasas kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanemad kui aasta. Enamikes välisriikides aga ei anta haagisele dokumente kaasa, põhjuseks nende sagedane kaotsiminek. ASi ASG Eesti direktori asetäitja Alar Lõhmuse väitel on aga rahvuvaheline ekspedeerimisfirma ASG kindlustanud ühe paberiga ligi 1000 treilerit.
    Kuna dokumente kaasa ei anta, tuleb Eesti piiril teha haakele uus kindlustus, vaatamata sellele, et haagis on kindlustatud registreerimisriigis vastavalt rahvusvahelise rohelise kaardi nõuetele. Topeltkindlustuse vältimiseks on Lõhmuse ütlusel võimalus ekspedeerijal hankida kindlustusseltsidelt Eestisse tulevate haagiste poliiside koopiad ja panna need kontorisse seisma. Treileri saabudes aga sõita koos poliisi koopiaga piirile vastu. Lõhmus leiab siiski, et see on liiga suur organisatoorne töö.
    Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon (EEA) pakkus välja vedukauto kindlustuse laiendamise haagisele.
    Eesti liikluskindlustuse fondi peadirektor Veljo Tinn on nõus, et koos vedukautoga avariisse sattunud haagise puhul läheb käiku vedukauto kindlustus. Samas võib avariisse sattuda ka üksikhaagis. Näiteks kui see on teele maha jäetud ja sellele pimedas otsa sõidetakse. Sellisel juhul peab Tinni sõnul olema haagisel kindlustus. «Me saame tunnistada ainult seda, mis on olemas,» lausub Tinn ja ei mõista, miks vedajad ei oska koos haake üleandmisega korralikult, ilma ärakaotamata üle anda ka kindlustusdokumente.
    EEA peasekretär Ain Kiisler ei usu võimalusse, et keegi haagise lihtsalt teele maha jätab. Üksikjuhtumite tõttu ei maksa Kiisleri sõnul transiiti läbi Eesti teha tunduvalt keerulisemaks. Tema kinnitusel on haagise registreerimisnumbri järgi võimalik kindlaks teha tema viimane vedukauto, kes oli järelikult haagise mahajätja ja peab tema eest vastutama.
    Vedukauto kindlustuse laienemist haagistele kasutatakse praegu erandkorras Luhamaa--Murati teelõigu ühekordseks läbimiseks.
    Riigikogu majanduskomisjoni aseesimehe Mati Meose sõnul on senine liikluskindlustusseadus kirjutatud kindlustuseandjate poolt. «Ettenägelikult on nad kõik juhud kirjutanud enda kasuks,» lausub Meos. Tema sõnul kogub majanduskomisjon praegu informatsiooni kindlustuskorralduse kohta mujal Euroopas. Peamiselt võetakse eeskujuks Saksamaa praktika.
    - rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile
    - esitada tuleb kindlustuspoliisi originaal või koopia, mis ei ole vanem kui aasta
    - kui originaalpoliisi või kehtivat koopiat pole esitada, peab ekspedeerija tegema piiril uue kindlustuse
    - rahvusvahelises liikluses osalev haagis saabub Eesti piirile
    - haagise kohta ei pea esitama kindlustusdokumente, kuna talle laieneb vedukauto kindlustus
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Tarmo Ulla: ettevõtjate panus haridusse saaks olla veelgi suurem
Eesti haridusmaastik pole sugugi nii ühtlane, kui oleme harjunud arvama, ning kui lasta Eesti hariduse probleemidel eskaleeruda, siis oleme tõesti varsti vaimupimeduses. Seejuures peaksid ettevõtjad üha enam kaasa rääkima ja panustama, kirjutab Swedbanki juhatuse liige ja Noored Kooli nõukogu esimees Tarmo Ulla.
Eesti haridusmaastik pole sugugi nii ühtlane, kui oleme harjunud arvama, ning kui lasta Eesti hariduse probleemidel eskaleeruda, siis oleme tõesti varsti vaimupimeduses. Seejuures peaksid ettevõtjad üha enam kaasa rääkima ja panustama, kirjutab Swedbanki juhatuse liige ja Noored Kooli nõukogu esimees Tarmo Ulla.
Kvartali lõpp kallutas kõik USA kolm peamist indeksit karuturule
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Kõik kolm peamist Wall Streeti indeksit langesid pärast ebakindlat kauplemispäeva ligikaudu 1,5%. S&P 500 lõpetas kvartali kahe aasta madalaimal tasemel.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Augustis kahanes töötleva tööstuse tootmismaht pooltel tegevusaladel
Statistikaameti andmetel tootsid tööstusettevõtted augustis püsivhindades 0,8% rohkem toodangut kui 2021. aasta samas kuus. Toodang suurenes kolmest sektorist kahes – energeetikas 10,2% ja mäetööstuses koguni 121,4%, kuid langes töötlevas tööstuses 3,7%.
Statistikaameti andmetel tootsid tööstusettevõtted augustis püsivhindades 0,8% rohkem toodangut kui 2021. aasta samas kuus. Toodang suurenes kolmest sektorist kahes – energeetikas 10,2% ja mäetööstuses koguni 121,4%, kuid langes töötlevas tööstuses 3,7%.

Olulisemad lood

Ukraina taotleb kiirendatud korras NATO liikmelisust
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.