• OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,1%5 612,95
  • DOW 30−0,59%41 595,74
  • Nasdaq −1,73%17 501,12
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,46
  • OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,1%5 612,95
  • DOW 30−0,59%41 595,74
  • Nasdaq −1,73%17 501,12
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,46
  • 05.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EA uus peadirektor on taanlane

Peterson kinnitas, et lahkub augusti alguses ametist. Ta ei soovinud nimetada uut töökohta, kuid ei välistanud, et see võib olla seotud lennundusega.
Peterson ütles, et tema andmetel saab uueks EA peadirektoriks esialgu keegi Maersk Airi töötajatest. «Hiljem koolitatakse välja kohalik inimene ja vahetatakse uuesti ära,» lisas Peterson.
EA erastanud Maersk Airi ja Balti Cresco Investeeringute ASi esindaja Toomas Leis, keda samuti on nähtud Petersoni võimaliku mantlipärijana, ei soovinud uue peadirektori küsimust kommenteerida. «Senine direktor on juuli lõpuni puhkusel ja ei oleks viisakas uuest inimesest rääkida,» sõnas ta.
Petersoni sõnul töötavad Maersk Airi esindajad üleminekuperioodil koos EA praeguse juhtkonnaga.
Skandinaavia lennukompanii SAS on loobumas Estonian Airilt maapealse teeninduse ostmisest, kinnitas Estonian Airi peadirektor Toomas Peterson. EA arendusnõuniku Erik Haavamäe sõnul tähendab see firmale aastas nelja miljoni krooni kaotust.
Haavamäe ütles, et SASi osa maapealse teeninduse eelmise aasta käibest oli 38%. «Sama protsendi võib öelda ka SASi osa kohta teeninduse tulust,» täpsustas ta. Maapealse teeninduse käive moodustas EA eelmise aasta üldkäibest 10%.
Toomas Leisi sõnul on see SASi reageering erastamisel kaotamisele. Leis ütles, et SASil on väga kulukas maapealset teenindust teistmoodi korraldada. «Nad peavad tõenäoliselt oma tehnika ja inimesed kohale tooma,» sõnas ta.
Toomas Leisi kinnitusel on SAS juba ametlikult teatanud oma soovist edaspidi EA maapealset teenindust mitte kasutada. «Arvan siiski, et veel on võimalus läbirääkimisteks ja mingi normaalse kompromisslahenduse leidmiseks,» ütles Leis.
Tallinna lennujaama turundusdirektori Priit Jõerüüdi sõnul suudab sama teenust pakkuda ka lennujaam. «Seni oleme teenindanud kaubalennukeid ja väiksemaid t?arterreise. Kui SAS meie poole pöördub, siis oleme valmis läbi rääkima,» sõnas Jõerüüt.
Toomas Leisi sõnul sisaldab maapealne teenindus kõike, mis jääb lennuki maandumise ja uuesti õhku tõusmise vahele. «See tähendab lennukitrepi kasutamist, tankimist, inimeste registreerimist ning pakkide ja toidu lennukisse tõstmist,» loetles Leis.
SASi esindus ei saanud küsimust kommenteerida, kuna esinduse senine direktor on ametist lahkunud ja uus direktor Peder Alming ei ole veel Tallinna saabunud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele