Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    McDonald's vallutab ilma

    Samal ajal kui burgerisõbrad Vancouverist kuni Vilniuseni (Leedu on 94. mäkdonaldsistatud maa) pole veel suurtest mäkkidest isu täis söönud, ilmutavad Ameerika tarbijad juba küllastumise märke ning konkurendid võitlevad madala hinnaga turu pärast. Kuid nii kodus kui välismaal jääb McDonald'si retsept samaks: avada rohkem restorane ja haarata suuremat turgu.
    McDonald'si ülemaailmne haare on muljetavaldav. Firma 18 700 kiirtoitlustuskohas sööb iga päev 33 mln inimest. Nii sel kui järgmisel aastal tahab McDonald's avada 3200 uut restorani, neist kaks kolmandikku välismaal. Kui praegu asub McDonald'si söögikohtadest välismaal vähem kui 40%, siis aastal 2000 juba enam kui pool, ennustab McDonald's Internationali president James Cantalupo.
    1995. a andsid 38% McDonald'si väljaspool Ühendriike asuvatest restoranidest 47% tema 29,9 mld dollari suurusest ülemaailmsest käibest ja 54% 2,6 mld dollari suurusest kasumist. Järelikult oli välismaine burgeriäri tunduvalt soodsam.
    Eelmisel aastal suurendas McDonald's oma turuosa USA burgeriturul 42,3 protsendini. Selleks, et suurendada läbimüüki küllastatud, aeglaselt kasvaval Ameerika turul, ei jää McDonald'sil üle muud kui avada üha uusi restorane.
    Nagu ütles McDonald'si juhatuse esimees Michael Quinlan, unistab ta Ameerikast, kus ühelgi inimesel ei kulu kas jalgsi või autoga rohkem kui neli minutit lähima mäkikioskini. Seepärast avab ta neid kõikvõimalikes kohtades: maanteede ääres, bensiinijaamades, elamurajoonides, kaubamajades ja lennujaamades.
    Kiire kasv ei ole jätnud mõjutamata ka firma kolme põhitõde -- kvaliteet, teenindus, puhtus --, millele Ray Kroc rajas oma burgeriäri 1950. aastatel. Firma juhid on sunnitud tunnistama, et «teenindus ei ole tõesti enam nii hea, kui peaks olema», ja on lubanud parandada töötajate ettevalmistust viies hamburgerikoolis.
    McDonald'si üks valusamaid kohti on hind. Näiteks tuli tema konkurent, Burger King USAs välja uue burgeriga, mis maksab 99 USA senti ehk poole vähem kui McDonald'si uus burger.
    Kuid McDonald'si üks tugevamaid külgi on, et ta tunnistab kiiresti oma nõrkusi ja püüab neist sama kiiresti vabaneda.
    Kärpides tegevuskulusid, lihtsustades restorane ja menüüd, on ta suutnud restorani kulusid alandada kuue aastaga 25%.
    Väljaspool USAd McDonald'sil suuri konkurente peale Pizza Huti õieti polegi. Samas näib arengumaades ja ekskommunistlikes riikides valitsevat peaaegu rahuldamatu mäkinälg. Paraku on ka seal oma probleemid: arenevatel turgudel, nagu Hiina, Kagu-Aasia ja Ida-Euroopa, on vähearenenud infrastruktuuri tõttu uute restoranide avamise kulud kaks korda suuremad kui Ameerikas.
    Et võita vaestes riikides kliente, tuleb McDonald'sil seal burgereid müüa vahel alla omahinna.
    Ehkki Michael Quinlani sõnul «voolab kõigi McDonald'si juhtide soontes sama ket?up», on neile antud suur autonoomia. Igas riigis lastakse firma laiendamise strateegia valida kohalikel juhtidel. «Aktsepteerin iga ettepanekut, mis aitab McDonald'sil domineerida ükskõik missugusel turul,» sõnas ta.
    Praegu näib, et McDonald'si laienemist ei pidurda miski. © THE ECONOMIST NEWSPAPER LIMITED, LONDON 1996
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Wall Streeti kuumimad jutud: pessimistist optimistiks aktsiaturul
Wall Streeti strateegide prognoosid USA aktsiaturu tuleviku kohta on erinevad. Morgan Stanley aktsiastrateeg Mike Wilson, kes varem hoiatas suurte languste eest, on hinnangut muutnud, samas kui JPMorgani ja Citigroupi eksperdid jäävad ettevaatlikuks.
Wall Streeti strateegide prognoosid USA aktsiaturu tuleviku kohta on erinevad. Morgan Stanley aktsiastrateeg Mike Wilson, kes varem hoiatas suurte languste eest, on hinnangut muutnud, samas kui JPMorgani ja Citigroupi eksperdid jäävad ettevaatlikuks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Büroopindade turul käib võitlus iga kliendi pärast
Nõudlus äripindade, eeskätt büroopindade järele on viimase kolmveerand aasta jooksul langenud drastiliselt, iga üürikliendi pärast käib võitlus.
Nõudlus äripindade, eeskätt büroopindade järele on viimase kolmveerand aasta jooksul langenud drastiliselt, iga üürikliendi pärast käib võitlus.