Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee risteel

    Iidses Spartas oli omapärane komme värdjad ja muidu äbarikud kaljunukilt alla kukutada, et ei piinleks ise ja et rahvas püsiks tugevana. Tänapäeval on aeg pisut edasi läinud ja nüüd üritatakse reanimeerida ka juba surnult sündinuid maimukesi.
    Jutt käib Edela- ehk Väikeraudtee eraldamisest Eesti Raudteest. Kuigi Eesti Raudtee praegused juhid koos valitsuse ja kohalike volikogude helgemate peadega tõsisel ilmel arutavad Eesti Raudtee varade jagamise ja uue firma tulevikuperspektiivide üle, on kõigil asjaosalistel ammugi selge, et Väikeraudteel puudub vähimgi lootus kaela kandma hakata. Samal ajal tuleb aga Eesti Raudteel endal kõvasti pingutada, et ka ilma eraldatavate üksusteta vee peale jääda.
    On ilmselge, et Väikeraudtee loomine on poliitiline otsus, millele raske, et mitte öelda võimatu, leida vettpidavaid majanduslikke argumente. Valitsus kardab kardinaalsemalt tegutseda, näiteks ebarentaablid liinid üldse sulgeda, sest kui õudusunenägu meenub Haapsalu--Riisipere liini sulgemine ja selle ümber löödud lärm. Loodava raudtee ressursiks loevad ministeeriumiametnikud maksimaalselt seitset aastat, lootes peale ressursi ammendumist riigi rikkaks saamisele, probleemi kadumisele või taevastele jõududele.
    Hetkel täidab Eesti Raudtee muude ülesannete kõrval sarnaselt mitmetele teistele ettevõtetele sotsiaalhoolekandeasutuse funktsiooni. Isegi teede- ja sideministeeriumi kantsler Väino Soonike on Äripäevale väitnud, et praegu ei saa päevapealt raudteed sulgeda, kuna töötute armee läheb liiga suureks. Sulgemise puhul võib oodata isegi mõne tuhande inimese töötuks jäämist.
    Samas aga ei saa Eesti Raud-tee tervikuna praegust koormat enam pikemalt kanda, sest muidu ähvardab tervet firmat põhjaminek. Halba haistavad ka vedurimeestest ametiühingutegelased, kes Väikeraudtee loomisele just tuliselt kaasa ei ela. Nemad eelistavad jätta kõik nii, nagu on, ja põhja minna koos «suure» raudteega.
    Seega on Väikeraudtee loomine valitsusele ühelt poolt pealesunnitud, teisalt aga ainuvõimalik samm. Eesti Raudteed, mis lähiaastatel vajab üle kolme miljardi krooni investeeringuid nagu astmaatik hapnikupatja, ähvardab sellest rahast ilmajäämine. Valitsusel seda raha pole, enam kui mõnisada miljonit krooni ei suuda nad välja panna, küll aga on raha rahvusvahelisel finantsturul. Paraku sealsed otsustajad ei kilju vaimustusest rahastada ettevõtet, kel kulub aastas reisijateveo subsideerimisele 80 miljonit krooni.
    Valitsusel ei jää muud üle, kui jätkata suunal, mille leidmisele Eesti Raudtee pika ja vaevarikka selgitustööga kaasa aitas. See tähendab Eesti Raudtee kiiret ümberstruktureerimist ja kogu teenindava struktuuri erastamist. Hea, kui seejuures hundid söönuks ja lambad terveks jääksid.
    Kuid peaeesmärk on ikkagi Eesti majanduspotentsiaali tõstmine ja oluline osa selles on transiidil. Juba praegu katab Eesti Raudtee 97 protsenti kogu Eestit läbivast transiidivoost. Samas ei suuda raudtee praeguste ressursside juures olla võrdväärne partner Eesti sadamatele ja võib hakata nende arengut takistama. Äripäev loodab, et nii kaugele kriis raudteel ei arene.
  • Hetkel kuum
Era- ja riskikapitali ühenduse juht: investeeringutest väljumisi napib, mure lahendamiseks pingutatakse
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Nõrgad ehitusmahud põhjustavad USA eramajade ülehindamist
Valdav enamus USA kodudest on ülehinnatud ning järsult tõusnud hüpoteeklaenude intressimäärad ja jätkuv eluasemepuudus tõstavad kinnisvara hindu veelgi kõrgemale.
Valdav enamus USA kodudest on ülehinnatud ning järsult tõusnud hüpoteeklaenude intressimäärad ja jätkuv eluasemepuudus tõstavad kinnisvara hindu veelgi kõrgemale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Euroopa riigid saavad võimaluse Vene maagaasi import keelata
Alates eilsest saavad Euroopa riigid kehtestada Vene maagaasile embargo, lisaks peaks värske energiaturureformide pakett parandama vesiniku ja metaani turuletoomist.
Alates eilsest saavad Euroopa riigid kehtestada Vene maagaasile embargo, lisaks peaks värske energiaturureformide pakett parandama vesiniku ja metaani turuletoomist.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjaga kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Krunt linna ääres – atraktiivne ainult kodu rajajale või ka investorile?
Linnalähedaste kruntide vastu tunnevad huvi peamiselt need, kel mõte krundile oma kodu rajada. Linnast väljas, kuid linna lähistel eelistatakse elada mitmel põhjusel. Selleks võivad olla nii praktilised kui emotsionaalsed põhjused, mis on mõjutatud elustiilist, isiklikest eelistustest ja majanduslikest võimalustest.
Linnalähedaste kruntide vastu tunnevad huvi peamiselt need, kel mõte krundile oma kodu rajada. Linnast väljas, kuid linna lähistel eelistatakse elada mitmel põhjusel. Selleks võivad olla nii praktilised kui emotsionaalsed põhjused, mis on mõjutatud elustiilist, isiklikest eelistustest ja majanduslikest võimalustest.
EKRE raha neelav salapärane reklaamifirma: kommenteerin, kui kõik on korras
EKRE laupäeval skandaali kukkunud, parteilt sadu tuhandeid eurosid saanud ettevõtte Media & Advertisingu eest räägib firma juhi asemel partei palgaline.
EKRE laupäeval skandaali kukkunud, parteilt sadu tuhandeid eurosid saanud ettevõtte Media & Advertisingu eest räägib firma juhi asemel partei palgaline.