• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ahvenamaast laevafirmade maksuparadiis

    Paljudele laevafirmadele tähendab maksuvaba kaubanduse kaotamine reisijate arvu olulist vähenemist, mõnele koguni poolte tulude äralangemist. Ahvenamaa liinidel ning Botnia lahes domineerivad Soome laevafirmad ning suureks sissetulekuallikaks on eelkõige tax-free kaubandus. Mullu müüsid Soome laevafirmad maksuvaba kaupa ligi viie miljardi krooni eest. Silja Line'il moodustasid tax-free kaubandusest saadud tulud kogutuludest 60 protsenti.
    Silja Line ja Viking Line loodavad maksuvaba kaubandust jätkata Ahvenamaale tehtud erandite arvel. Ahvenamaa kui autonoomne piirkond on saanud ELilt kinnituse, et maksuvaba kaubandust võib jätkata. Teel Turusse sõidetakse juba praegu Ahvenamaa sadamasse sisse ning tõenäoliselt hakkab ka Helsingi--Stockholmi liin pärast 1999. a Ahvenamaa kaudu ringi sõitma. Nii on oodata veidravõitu laevaliine, mis ei ole transpordimajanduslikult põhjendatud. Kui Stockholmi--Helsingi liinil sõitev laev teeb vahepeatuse Ahvenamaal, pikeneb sõiduaeg 3,5 tundi.
    Ahvenamaa privileegid jäävad jõusse kuni aastani 2005. Pärast seda tuleb laevafirmadel kolmanda sadamana kasutada Tallinna sadamat, et tax-free kaubandust jätkata.
    Laevafirmasid rahastavatele pankadele ei meeldi reederite sõltuvus tax-free tuludest.
    On loomulik, et pangad hakkavad juba praegu oma laenude pärast muret tundma, kuna finantseerimiskokkulepped sõlmitakse reeglina kolme kuni viie aasta peale ette. Maksuvaba kaubanduse lõpetamiseni on aga jäänud kõigest kolm aastat.
    Ajalehe Dagens Industri teatel on rida panku asunud täpsemalt uurima, kuivõrd sõltuvad laevafirmad tax-free tuludest on ning nõuavad laenudele suuremaid tagatisi.
    Võitjateks võivad osutuda Norra laevafirmad, kes tõenäoliselt võivad maksuvaba kauplemist jätkata, kuna Norra ei ole ELi liige.
    Kindlasti võidab Norra, Rootsi ja Taani vahel mitmeid laevaliine omav Stena Line'i konkurent Color Lines.
    Stena Line'i käibest moodustab 36 protsenti läbimüük pardal, millest lõviosa on maksuvabal kaubandusel. DI
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Massiimmigratsiooni hirmujutu ees põnnamine hoiab majandust kinni
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti aktsiaturg jätkas nädalat miinuses
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
Raadiohommikus: Kilvar Kessleri suured plaanid ja Rikaste TOPi uued tulijad
Küsime teiseks ametiajaks valmistuvalt finantsinspektsiooni juhilt Kilvar Kesslerit, mida ta peab seni oma suurimateks töövõitudeks ja mis pole päris nii välja kukkunud, nagu ta soovis. Saame ka teada, kas Danske panga rahapesuloos on oodata mingeid uusi pöördeid ning sedagi, millised on kolm uuendust, mida Kessler plaanib finantsinspektsioonis läbi viia.
Küsime teiseks ametiajaks valmistuvalt finantsinspektsiooni juhilt Kilvar Kesslerit, mida ta peab seni oma suurimateks töövõitudeks ja mis pole päris nii välja kukkunud, nagu ta soovis. Saame ka teada, kas Danske panga rahapesuloos on oodata mingeid uusi pöördeid ning sedagi, millised on kolm uuendust, mida Kessler plaanib finantsinspektsioonis läbi viia.
Kulutused reisimisele läksid teises kvartalis lendu
Eesti elanikud tegid tänavu teises kvartalis 97 000 välisreisi ja 472 000 ööbimisega sisereisi. Keskmine reisikulu inimese kohta oli oluliselt suurem kui kunagi varem.
Eesti elanikud tegid tänavu teises kvartalis 97 000 välisreisi ja 472 000 ööbimisega sisereisi. Keskmine reisikulu inimese kohta oli oluliselt suurem kui kunagi varem.