Seekordne hinnapakkumise tabel valmistab kindlasti üllatuse Balti Transpordile ja Tallinna Autovedudele. Üllatujaid on tulevikus aga veel palju, kes enesele ootamatult leiavad oma firma teenustehinnad Äripäeva lehekülgedelt. See võib mõnes ekspedeerijas tekitada pahameelt, kuid paraku on nad ise tunnistanud, et enda paremaks esitlemiseks saadeti ajalehte avaldamiseks endast tunduvalt ilusam pilt, kui tegelikult välja nähti.
Ekspedeerimsturu objektiivsete hindade säilitamiseks transpordirubriigis tuli nende hankimisel paluda abi ekspedeerimisteenuste otsestelt kasutajatelt. Algust tegime ASiga Microlink, kes lasi ekspedeerijatel Ameerikast kohale toimetada merekonteineri jagu arvutiosi.
Arvutifirmad valmistavad Balti Transpordile ka teise üllatuse, mis on kindlasti ebameeldivam eelmisest. Balti Transport on sattunud arvutifirmade seas ebasoosingusse, põhjuseks halb info liikumine. Põhjus on seda üllatavam, et alles hiljuti kinnitas Balti Transpordi asedirektor Meelis Arumeel, et firma infotehnilised kulud on kuus 200 000 krooni ja valdkond on kogu süsteemis esmatätis. Info vahetamise eest selles äris makstaksegi. Kuni arvutifirmadega suhtlemiseni ei olnud mul põhjust kahelda, et Balti Transport on info vahendamises Eesti ekspedeerijate tippklass.
Huvitaval kombel nimetati teise firmana, kellel info edastamisega raskusi, Scanspedi. Loodetavasti ei teki nende kahe firma ühinemise järel veel suuremat segadust ja infosüsteemid viiakse nõutavale tasemele.
Ei soovi kahte saabunud pakkumust eriti kommenteerida, kuna ei kasuta enam Eesti firmade teenuseid ja võime neile liiga teha. Oleme püüdnud Eesti firmasid vältida. Nad on ebaprofessionaalsed, info ei liigu. Välisfirmadelt saame alati tagasiside. Juhtub ikka, et kaup ei jõua õigeks ajaks kohale või tekib mõni muu tõrge, kuid sellest kindlasti teatatakse.
Tavaliselt laseme vajalikud arvutiosad USAst tuua lennutranspordiga. Lennukaupa on mõtet aga tuua teatud koguseni, mis on maksimaalselt umbes 200 kilogrammi. See sõltub ka hinnast, mida suudad välja kaubelda. Ka aeg mõjutab ekspedeerija valikut. Siin ei saa juttu olla nädalast või viiest päevast. Üks päev tähendab juba väga palju.
Oleme katsunud kauba Euroopast saada. Põhiliselt on transport toimunud meritsi ja selleks oleme kasutanud ESTMAt.
Suhetest Eesti firmadega võiks aga kirjutada terve raamatu. On olnud nii positiivseid kui negatiivseid kogemusi.Varem kasutasime Scanspedi teenuseid. Tema puhul oli küll lihtsam informatsiooni kauba kohta küsida emafirmalt kui Eesti esindusest. Emafirmas vaadati arvutist täpselt järgi ja saime vastuse ikka kätte.
Piisavalt halvad mälestused on ka Balti Transpordist. Mõnedel puhkudel seisis kaup kuu aega, enne kui meieni jõudis.
Kasutavad ASi HRX, mis on nende jaoks kiireim ja odavaim.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele