Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordis maksab info

    Seekordne hinnapakkumise tabel valmistab kindlasti üllatuse Balti Transpordile ja Tallinna Autovedudele. Üllatujaid on tulevikus aga veel palju, kes enesele ootamatult leiavad oma firma teenustehinnad Äripäeva lehekülgedelt. See võib mõnes ekspedeerijas tekitada pahameelt, kuid paraku on nad ise tunnistanud, et enda paremaks esitlemiseks saadeti ajalehte avaldamiseks endast tunduvalt ilusam pilt, kui tegelikult välja nähti.
    Ekspedeerimsturu objektiivsete hindade säilitamiseks transpordirubriigis tuli nende hankimisel paluda abi ekspedeerimisteenuste otsestelt kasutajatelt. Algust tegime ASiga Microlink, kes lasi ekspedeerijatel Ameerikast kohale toimetada merekonteineri jagu arvutiosi.
    Arvutifirmad valmistavad Balti Transpordile ka teise üllatuse, mis on kindlasti ebameeldivam eelmisest. Balti Transport on sattunud arvutifirmade seas ebasoosingusse, põhjuseks halb info liikumine. Põhjus on seda üllatavam, et alles hiljuti kinnitas Balti Transpordi asedirektor Meelis Arumeel, et firma infotehnilised kulud on kuus 200 000 krooni ja valdkond on kogu süsteemis esmatätis. Info vahetamise eest selles äris makstaksegi. Kuni arvutifirmadega suhtlemiseni ei olnud mul põhjust kahelda, et Balti Transport on info vahendamises Eesti ekspedeerijate tippklass.
    Huvitaval kombel nimetati teise firmana, kellel info edastamisega raskusi, Scanspedi. Loodetavasti ei teki nende kahe firma ühinemise järel veel suuremat segadust ja infosüsteemid viiakse nõutavale tasemele.
    Ei soovi kahte saabunud pakkumust eriti kommenteerida, kuna ei kasuta enam Eesti firmade teenuseid ja võime neile liiga teha. Oleme püüdnud Eesti firmasid vältida. Nad on ebaprofessionaalsed, info ei liigu. Välisfirmadelt saame alati tagasiside. Juhtub ikka, et kaup ei jõua õigeks ajaks kohale või tekib mõni muu tõrge, kuid sellest kindlasti teatatakse.
    Tavaliselt laseme vajalikud arvutiosad USAst tuua lennutranspordiga. Lennukaupa on mõtet aga tuua teatud koguseni, mis on maksimaalselt umbes 200 kilogrammi. See sõltub ka hinnast, mida suudad välja kaubelda. Ka aeg mõjutab ekspedeerija valikut. Siin ei saa juttu olla nädalast või viiest päevast. Üks päev tähendab juba väga palju.
    Oleme katsunud kauba Euroopast saada. Põhiliselt on transport toimunud meritsi ja selleks oleme kasutanud ESTMAt.
    Suhetest Eesti firmadega võiks aga kirjutada terve raamatu. On olnud nii positiivseid kui negatiivseid kogemusi.Varem kasutasime Scanspedi teenuseid. Tema puhul oli küll lihtsam informatsiooni kauba kohta küsida emafirmalt kui Eesti esindusest. Emafirmas vaadati arvutist täpselt järgi ja saime vastuse ikka kätte.
    Piisavalt halvad mälestused on ka Balti Transpordist. Mõnedel puhkudel seisis kaup kuu aega, enne kui meieni jõudis.
    Kasutavad ASi HRX, mis on nende jaoks kiireim ja odavaim.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.