12 august 1996

Transpordis maksab info

Seekordne hinnapakkumise tabel valmistab kindlasti üllatuse Balti Transpordile ja Tallinna Autovedudele. Üllatujaid on tulevikus aga veel palju, kes enesele ootamatult leiavad oma firma teenustehinnad Äripäeva lehekülgedelt. See võib mõnes ekspedeerijas tekitada pahameelt, kuid paraku on nad ise tunnistanud, et enda paremaks esitlemiseks saadeti ajalehte avaldamiseks endast tunduvalt ilusam pilt, kui tegelikult välja nähti.

Ekspedeerimsturu objektiivsete hindade säilitamiseks transpordirubriigis tuli nende hankimisel paluda abi ekspedeerimisteenuste otsestelt kasutajatelt. Algust tegime ASiga Microlink, kes lasi ekspedeerijatel Ameerikast kohale toimetada merekonteineri jagu arvutiosi.

Arvutifirmad valmistavad Balti Transpordile ka teise üllatuse, mis on kindlasti ebameeldivam eelmisest. Balti Transport on sattunud arvutifirmade seas ebasoosingusse, põhjuseks halb info liikumine. Põhjus on seda üllatavam, et alles hiljuti kinnitas Balti Transpordi asedirektor Meelis Arumeel, et firma infotehnilised kulud on kuus 200 000 krooni ja valdkond on kogu süsteemis esmatätis. Info vahetamise eest selles äris makstaksegi. Kuni arvutifirmadega suhtlemiseni ei olnud mul põhjust kahelda, et Balti Transport on info vahendamises Eesti ekspedeerijate tippklass.

Huvitaval kombel nimetati teise firmana, kellel info edastamisega raskusi, Scanspedi. Loodetavasti ei teki nende kahe firma ühinemise järel veel suuremat segadust ja infosüsteemid viiakse nõutavale tasemele.

Ei soovi kahte saabunud pakkumust eriti kommenteerida, kuna ei kasuta enam Eesti firmade teenuseid ja võime neile liiga teha. Oleme püüdnud Eesti firmasid vältida. Nad on ebaprofessionaalsed, info ei liigu. Välisfirmadelt saame alati tagasiside. Juhtub ikka, et kaup ei jõua õigeks ajaks kohale või tekib mõni muu tõrge, kuid sellest kindlasti teatatakse.

Tavaliselt laseme vajalikud arvutiosad USAst tuua lennutranspordiga. Lennukaupa on mõtet aga tuua teatud koguseni, mis on maksimaalselt umbes 200 kilogrammi. See sõltub ka hinnast, mida suudad välja kaubelda. Ka aeg mõjutab ekspedeerija valikut. Siin ei saa juttu olla nädalast või viiest päevast. Üks päev tähendab juba väga palju.

Oleme katsunud kauba Euroopast saada. Põhiliselt on transport toimunud meritsi ja selleks oleme kasutanud ESTMAt.

Suhetest Eesti firmadega võiks aga kirjutada terve raamatu. On olnud nii positiivseid kui negatiivseid kogemusi.Varem kasutasime Scanspedi teenuseid. Tema puhul oli küll lihtsam informatsiooni kauba kohta küsida emafirmalt kui Eesti esindusest. Emafirmas vaadati arvutist täpselt järgi ja saime vastuse ikka kätte.

Piisavalt halvad mälestused on ka Balti Transpordist. Mõnedel puhkudel seisis kaup kuu aega, enne kui meieni jõudis.

Kasutavad ASi HRX, mis on nende jaoks kiireim ja odavaim.

Hetkel kuum