• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pikaajalisus teeb kaubaveo kuni 5 protsenti odavamaks

Saabunud hinnapakkumustega tutvudes nentis ASi Viljandi KEK Trading impordi-ekspordi juht Tiit Praks rahulolevalt, et nende poolt kasutatav Meoni Parsek on tõesti kõige soodsam võimalus Itaaliast kauba toomiseks. Kuna Viljandi KEK Trading on Meoni Parseki pikaajaline klient, uurisin, kui palju võimaldavad soodustust pikaajalistele klientidele odavaimad pakkumused teinud ekspedeerijad.
AS Melship Eesti annab aastase lepingu puhul soodustust 5 protsenti. Samas toodi näide, kus ühele piimakombinaadile anti 300--400tonnise nädalakoguse eest hinnaalandust 20 protsenti. Aga see oli erand.
Ka ATV Transport võimaldab hinnasoodustusi üldlevinud põhimõttest lähtudest -- soodustuse protsent sõltub sellest, kui pika aja peale ja kui suuri kaubakoguseid suudab klient garanteerida. Üldjuhul kõigub soodustus 1--5 protsendini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tartu firma Autoveod-Speditor tunnistas, et tegelikult nad Itaalia-vedudega ei tegelegi. Viljandi KEK Tradingule tehti pakkumine vaid seetõttu, et tegemist oli kunagise kliendiga.
Itaalia-vedudega ei tasuvat ekspedeerijal tegeleda, kuna autovedajad on hinna pretsedenditult kõrgeks ajanud. Kui aasta tagasi sai sealt koorma lasta tuua kuni 5500 Saksa margaga, siis nüüd on hind tõusnud juba 6000 margani. Hinnatõus on põhjustatud väljaminevate koormate vähesusest ja nende madalast hinnast. Ringi hind soovitakse aga täis saada ja puudujääk üritatakse tagasi teenida Eestisse tulevate koormate pealt.
Probleem on ka Itaalia viisadega ja Austria transiitviisade vähesuses.
Pakutud Itaalia-veo hinnad on kõik kõrgemad, võrreldes meile praegu vedusid teostava Meoni Parseki hindadega. Milanost ühe treileri täie kauba toomine läheb meile maksma 5300 Saksa marka (42 400 Eesti krooni). Kuna laadime kaupa praegu kahest Milano vahetus läheduses olevast paigast, siis maksame 5400 marka (43 200 krooni).
Teine küsitud Itaalia lähtepunkt Termoli asub Itaalia lõunaosas. Meie kasutatav pakkumus Meoni Parsekilt on 6000 marka (48 000 krooni). Kõik uued pakkumused olid enamasti kõrgemad.
Peab tunnistama, et praegune partner Meoni Parsek pakub meile tõepoolest kõige sobivamaid hindu Itaalia-vedudeks. Küsimus võib olla ka selles, et oleme juba pikaajalises koostöös, mis on seni laabunud. Kujutan ette, et meile kehtivad seetõttu ka suhteliselt soodsad hinnad, mida esimesele küsijale ei antaks.
Peame tähtsaks ka meie maksetähtaegu ja tarnetähtaegu. Viimane on täis treileri puhul sõltumata ekspediitorist 5--8 päeva.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele