• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 17.09.96, 01:00

Pikaajalisus teeb kaubaveo kuni 5 protsenti odavamaks

Saabunud hinnapakkumustega tutvudes nentis ASi Viljandi KEK Trading impordi-ekspordi juht Tiit Praks rahulolevalt, et nende poolt kasutatav Meoni Parsek on tõesti kõige soodsam võimalus Itaaliast kauba toomiseks. Kuna Viljandi KEK Trading on Meoni Parseki pikaajaline klient, uurisin, kui palju võimaldavad soodustust pikaajalistele klientidele odavaimad pakkumused teinud ekspedeerijad.
AS Melship Eesti annab aastase lepingu puhul soodustust 5 protsenti. Samas toodi näide, kus ühele piimakombinaadile anti 300--400tonnise nädalakoguse eest hinnaalandust 20 protsenti. Aga see oli erand.
Ka ATV Transport võimaldab hinnasoodustusi üldlevinud põhimõttest lähtudest -- soodustuse protsent sõltub sellest, kui pika aja peale ja kui suuri kaubakoguseid suudab klient garanteerida. Üldjuhul kõigub soodustus 1--5 protsendini.
Tartu firma Autoveod-Speditor tunnistas, et tegelikult nad Itaalia-vedudega ei tegelegi. Viljandi KEK Tradingule tehti pakkumine vaid seetõttu, et tegemist oli kunagise kliendiga.
Itaalia-vedudega ei tasuvat ekspedeerijal tegeleda, kuna autovedajad on hinna pretsedenditult kõrgeks ajanud. Kui aasta tagasi sai sealt koorma lasta tuua kuni 5500 Saksa margaga, siis nüüd on hind tõusnud juba 6000 margani. Hinnatõus on põhjustatud väljaminevate koormate vähesusest ja nende madalast hinnast. Ringi hind soovitakse aga täis saada ja puudujääk üritatakse tagasi teenida Eestisse tulevate koormate pealt.
Probleem on ka Itaalia viisadega ja Austria transiitviisade vähesuses.
Pakutud Itaalia-veo hinnad on kõik kõrgemad, võrreldes meile praegu vedusid teostava Meoni Parseki hindadega. Milanost ühe treileri täie kauba toomine läheb meile maksma 5300 Saksa marka (42 400 Eesti krooni). Kuna laadime kaupa praegu kahest Milano vahetus läheduses olevast paigast, siis maksame 5400 marka (43 200 krooni).
Teine küsitud Itaalia lähtepunkt Termoli asub Itaalia lõunaosas. Meie kasutatav pakkumus Meoni Parsekilt on 6000 marka (48 000 krooni). Kõik uued pakkumused olid enamasti kõrgemad.
Peab tunnistama, et praegune partner Meoni Parsek pakub meile tõepoolest kõige sobivamaid hindu Itaalia-vedudeks. Küsimus võib olla ka selles, et oleme juba pikaajalises koostöös, mis on seni laabunud. Kujutan ette, et meile kehtivad seetõttu ka suhteliselt soodsad hinnad, mida esimesele küsijale ei antaks.
Peame tähtsaks ka meie maksetähtaegu ja tarnetähtaegu. Viimane on täis treileri puhul sõltumata ekspediitorist 5--8 päeva.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele