Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pikaajalisus teeb kaubaveo kuni 5 protsenti odavamaks

    Saabunud hinnapakkumustega tutvudes nentis ASi Viljandi KEK Trading impordi-ekspordi juht Tiit Praks rahulolevalt, et nende poolt kasutatav Meoni Parsek on tõesti kõige soodsam võimalus Itaaliast kauba toomiseks. Kuna Viljandi KEK Trading on Meoni Parseki pikaajaline klient, uurisin, kui palju võimaldavad soodustust pikaajalistele klientidele odavaimad pakkumused teinud ekspedeerijad.
    AS Melship Eesti annab aastase lepingu puhul soodustust 5 protsenti. Samas toodi näide, kus ühele piimakombinaadile anti 300--400tonnise nädalakoguse eest hinnaalandust 20 protsenti. Aga see oli erand.
    Ka ATV Transport võimaldab hinnasoodustusi üldlevinud põhimõttest lähtudest -- soodustuse protsent sõltub sellest, kui pika aja peale ja kui suuri kaubakoguseid suudab klient garanteerida. Üldjuhul kõigub soodustus 1--5 protsendini.
    Tartu firma Autoveod-Speditor tunnistas, et tegelikult nad Itaalia-vedudega ei tegelegi. Viljandi KEK Tradingule tehti pakkumine vaid seetõttu, et tegemist oli kunagise kliendiga.
    Itaalia-vedudega ei tasuvat ekspedeerijal tegeleda, kuna autovedajad on hinna pretsedenditult kõrgeks ajanud. Kui aasta tagasi sai sealt koorma lasta tuua kuni 5500 Saksa margaga, siis nüüd on hind tõusnud juba 6000 margani. Hinnatõus on põhjustatud väljaminevate koormate vähesusest ja nende madalast hinnast. Ringi hind soovitakse aga täis saada ja puudujääk üritatakse tagasi teenida Eestisse tulevate koormate pealt.
    Probleem on ka Itaalia viisadega ja Austria transiitviisade vähesuses.
    Pakutud Itaalia-veo hinnad on kõik kõrgemad, võrreldes meile praegu vedusid teostava Meoni Parseki hindadega. Milanost ühe treileri täie kauba toomine läheb meile maksma 5300 Saksa marka (42 400 Eesti krooni). Kuna laadime kaupa praegu kahest Milano vahetus läheduses olevast paigast, siis maksame 5400 marka (43 200 krooni).
    Teine küsitud Itaalia lähtepunkt Termoli asub Itaalia lõunaosas. Meie kasutatav pakkumus Meoni Parsekilt on 6000 marka (48 000 krooni). Kõik uued pakkumused olid enamasti kõrgemad.
    Peab tunnistama, et praegune partner Meoni Parsek pakub meile tõepoolest kõige sobivamaid hindu Itaalia-vedudeks. Küsimus võib olla ka selles, et oleme juba pikaajalises koostöös, mis on seni laabunud. Kujutan ette, et meile kehtivad seetõttu ka suhteliselt soodsad hinnad, mida esimesele küsijale ei antaks.
    Peame tähtsaks ka meie maksetähtaegu ja tarnetähtaegu. Viimane on täis treileri puhul sõltumata ekspediitorist 5--8 päeva.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.