• OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1000,15%8 867,02
  • Nikkei 225−0,41%39 657,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,76
  • OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1000,15%8 867,02
  • Nikkei 225−0,41%39 657,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,76
  • 11.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätlased armastavad Ladat

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) vahendatud andmete kohaselt oli Läti autoregistrisse 1. septembriks kantud 1671 uut (valmistamisaasta 1995-96) sõiduautot.
Sarnaselt Leedule ja erinevalt Eestist on Lätis automarkide «jõuvahekorrad» jäänud samaks nn endiste aegadega -- populaarseimaks mudeliks on endiselt VAZ. 1. septembriks oli Lätis arvele võetud 257 seda marki tänavu või eelmisel aastal toodetud autot.
Haruldasematest automarkidest leiab Läti tabelist 3 Indias toodetud Marutit ja ühe Rumeenias toodetud dzhiibi ARO. Vähem esindatud markidest tasub mainida veel ZAZi, Plymouthi, Infinitit, Oldsmobile'i , Lincolni, GAZi, Saturni, UAZi, Pontiaci, Izhi, Daihatsut, Moskvitshi ja Cadillaci, mida kõike on registrisse kantud ühel korral.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelmise aastaga võrreldes pole Lätis autode registreerimisel markide lõikes suuri ümberpaigutusi toimunud. Tundub siiski, et automüük on kokku kuivanud. Eriti torkab see silma juhtpositsioonidel olevate automarkide (VAZ, Renault, Shkoda, Volvo, Toyota) osas, kelle läbimüük on tunduvalt vähenenud, samas on tagapool mitu automarki, kes peaksid oma mulluse tulemuse aasta lõpuks ületama (eelkõige Opel, Nissan, Audi, Suzuki).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 7 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele