Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kvaliteedile ei ole alternatiivi
Kogu maailmas on täheldatav klientide rangemate kvaliteediootuste tendents. Enamiku organisatsioonide toodetele või teenustele esitatavad põhinõuded fikseeritakse vastavates tehnospetsifikaatides. Need ei pruugi aga garanteerida kliendi nõudmiste jätkuvat ja stabiilset täitmist.
Lähtudes rahvusvahelisest standardisarjast ISO 9000--ISO 9004, on ka Eestis välja töötatud ja kinnitatud vastavad standardid EVS-ISO 9000--EVS-ISO 9004. Nende eesmärk on selgitada kvaliteedialaste põhimõtete omavahelisi erinevusi ja seoseid ning esitada standardite valiku ja kasutamise juhiseid. Kvaliteedisüsteem on igas organisatsioonis erinev. Seda mõjutavad eeskätt eesmärgid, tooted või teenused ning organisatsiooni tavad.
Kuigi sõna kvaliteet võib meis tekitada erinevaid emotsioone, piisab selle vajalikkuses veendumiseks enda tootja rollist tarbija rolli asetamisest.