Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikesadamad kliendipuuduses

    Hallika märkis, et praegu on Eestis kõige paremal tasemel Pärnu, Nasva ja Lohusalu jahisadamad, kuid kahes viimases on suuri probleeme tolli -ja piirivalveküsimuste lahendamisega. Tema sõnul suunab Kuressaares asuv piirivalve Saaremaale tulevad jahid Roomassaare sadamasse, kuna see asub Nasvaga võrreldes Kuressaarele lähemal.
    Nasva jahtklubi sadama direktori Meelis Saarlaiu sõnul on tihtipeale jutuks olnud, et piirivalve- ja tollisadamaks jääb vaid Roomassaare. «Ma loodan muidugi, et see niiviisi ei lähe,» lausus ta. Piirivalve on öelnud, et nad on hästi vaesed ja ei suuda sõita siia 10 kilomeetrit, kui Roomassaarde on sõita vaid neli kilomeetrit, rääkis Saarlaid.
    Nasva jahisadam on Irbeni väinast sisse tulevatele jahtidele Saaremaal esimene ette jääv sadam. «Kui jaht tuleb Saksamaalt Nasvale ning me ei saa teda siin vormistada ja peame ta tagasi saatma, on see väga ebameeldiv asi,» ütles Saarlaid.
    Praegu tuleb suurem osa Nasva sadamat külastanud jahtidest väljastpoolt Eestit. Kui eelmisel aastal külastas Nasva sadamat 82 jahti, siis sel aastal oli vastav number 52. Saarlaiu sõnul oleks sadam hakanud midagi teenima, kui jahte olnuks vähemalt 500. «Praegu jahtklubisadamad ennast ära ei majanda,» tõdes ta.
    Põhjarannikul on võrreldes eelmise aastaga olukord tunduvalt paranenud, kommenteeris Hallika väikesadamate seisukorda. Kõige suurema hüppe on tema sõnul teinud Lohusalu sadam. Märgatavalt parem võiks olla Eesti spordiseltsi Kalev jahtklubi sadam, turistide vastuvõtmiseks ei ole midagi tehtud Narva-Jõesuu, Toila, Mahu, Hara, Kaberneeme, Nõva ja Paldiski sadamates, rääkis Hallika. Turvaliseks ei pidanud ta ka Ruhnu sadamat. Pärnu sadama külastatavus võiks Hallika arvamust mööda tunduvalt suureneda, kui Kihnu sadam saaks korda.
    Lohusalu sadam kuulub ASile Esma. Esma juhatuse esimees Jaak Ginter märkis, et kohapeal Lohusalu sadamas tolliametnikku ei ole, kuigi isegi ruumid selleks oleksid olemas. Tema väitel on sadam sel aastal kulutanud ligi 50 000 krooni selleks, et transportida ise tolliametnikke Lohusalusse.
    Enamik väikesadamaid on praegu kohalike omavalitsuste käes. Erakätesse on läinud Lohusalu ja Vergi sadamad. Seoses RASi Saarte Liinid erastamisega on lahtine Roomassaare, Virtsu, Kuivastu, Heltermaa, Rohuküla ja Sviby sadama saatus. Hallika arvamust mööda peaksid nimetatud sadamad jääma munitsipaalomandisse.
    Sadamamaks kõigub Eesti väikesadamates 50--150 krooni vahel, olenevalt paadi pikkusest võib see Pirita jahisadamas olla kuni 170 krooni.
    Hallika sõnul on ka sadamaid, kus üldse sadamamaksu ei võeta. Näiteks tõi ta Naissaare. «Asi on Viimsi valla poolt paika panemata, kusjuures seda raha oleks hirmsasti vaja kasvõi sadama puhtaks pühkimiseks,» lausus ta. Naissaart külastas sel aastal 127 jahti.
    Ilma maksmata on sadamaist sel aastal lahkunud 128 alust, sh 115 Soome jahti. «Ma ei süüdista jahte, põhjus on selles, et sadamast ei leia alati inimest, kellele maksu maksta,« tõdes Hallika.
    Riigi piirivalveameti andmetel külastas mullu Eesti väikesadamaid 2707 alust ja 9989 mereturisti. Kõige enam aluseid tuli Soomest (2438), Rootsist (84) ja Saksamaalt (79). Sadamaid külastanud Eesti jahtide arv oli ligi 90.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.