28. oktoober 1996
Jaga lugu:

Reklaamist

Sõidan pea iga päev trolliga. Hommikul tööle, õhtul koju. Alles see oli, kui kõik Tallinna ühissõidukid kirendasid kõikvõimalikest «tasutud poliitilistest teadaannetest». Tänaseks on need plakatid-kleebised õnneks maha võetud. Kuid reklaam ei ole bussidest, trollidest ja trammidest veel sugugi kadunud.

Mõni aeg tagasi ilmusid meie trollidesse uudset laadi kuulutustetulbad. Trolli esiotsa juhikabiini tagaküljele paigutati elektrooniline tabloo, mille ülemine tekstirida on punast ja alumine rohelist värvi. Suvel jooksiski nendel tabloodel info bussi liikumistee kohta. Näiteks: «Troll nr 6 sõidab marsruudil kaubamaja--Õismäe. Järgmine peatus -- taksopark».

Üleeile märkasin, et sõitjate informeerimise asemel kasutatakse seda tablood nüüd hoopis kummalisel eesmärgil. Või mida arvata, kui tablool jookseb selline kiri: Matrix String SID-BA Contech Ltd 1995. Jookseb vahetpidamata ja kahel real korraga. Loe teksti ühtepidi ja teistpidi, kuidagi ei mõika, mida sellega öelda tahetakse. Arvata võib, et tegemist on siiski mingi firma või toote reklaamiga. Millisega konkreetselt, jääb kahjuks väga arusaamatuks.

Reklaami mõistmine oleks palju kergem, kui tekstis öeldaks selge sõnaga, mida reklaamida tahetakse. Näiteks «Raadio 2 teeb sinu elu mõnusaks» või «Midagi enamat kui lihtsalt õlu -- Saku Originaal». Kõigil on kohe selge, et tuleb kuulata Raadio 2 ja juua Saku Originaali. Matrix String SID-BA Contech Ltd 1995 aga ei jäta mingit võimalust teate mõistmiseks.

Kindlasti oleks inimsõbralikum asendada see arusaamatu sõnum trolli liikumisteekonda tutvustava teabega. Või teha nii, et tabloo ülemisel real jookseks info sõiduki marsruudi kohta ja alumisel reklaam. Reisijatel oleks ka hea meel. Teavad, millise trolliga nad sõidavad ja kus tuleks maha minna.

Jaga lugu:
Hetkel kuum