6. november 1996
Jaga lugu:

Tallink enampakkumisele

Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet ütles, et avalik enampakkumine reisiparvlaeva müügiks kuulutatakse välja nii Eestis kui välisriikides. Ta lisas, et müügi korraldamisega tegeleb Eesti Merelaevandus, kuid kuna tegu on erastamisel oleva ettevõttega, jälgib seda protseduuri ka erastamisagentuur.

Toivo Ninnas lausus, et laev pannakse müüki vastavalt seadusele, mille kohaselt peab müügi välja kuulutama kaks nädalat enne laeva müüki panekut. Seega ei tule laev müüki ilmselt enne novembri lõppu, ütles ta.

Ninnas ütles, et Eesti Merelaevanduses on otsustatud, milline võiks olla Tallinki alghind, kuid seda ei saa veel avaldada. Ta ei soovinud ka öelda, milline võiks olla Tallinki müügihind.

Ninnas tunnistas, et laeva ostmise vastu on juba huvi tuntud. Tema sõnul on paljude huvitunute puhul tegemist aga vahendajatega, kes on huvitatud vaid väikese vaheltkasu teenimisest.

Tallinki operaatorfirma ASi Hansatee turundusdirektori Hannes Saarsoo sõnul on otsustatud, et Tallink pärast 1. jaanuari enam Tallinna ja Helsingi vahelisele laevaliinile ei lähe. Viimase regulaarreisi teeb Tallink 18. detsembril, pärast seda on kavas korraldada ainult mõned jõulukruiisid. Saarsoo rääkis, et tema andmetel ei ole kuni järgmise aasta suveni Tallinna--Helsingi liinile kavas uut laeva tuua. Ta lisas, et laeva Meloodia liiniletoomise peaeesmärk septembris oli see, et ta kompenseeriks Tallinki lahkumise.

Saarsoo sõnul on 1990. aastal Tallinna--Helsingi liinile pandud Tallink käesolevaks ajaks teenindanud ligi kahte miljonit reisijat. Sellel aastal veeti kümne kuuga üle Soome lahe 372 000 reisijat.

Väino Sarneti sõnul on Eesti Merelaevandus jõudnud järeldusele, et Tallinki edukaks käigushoidmiseks tulnuks teostada ümberehitusi, mis nõudnuks suuri investeeringuid. Tallink on Sarneti ütlusel viimased aastad kahjumit andnud.

Hannes Saarsoo ütles, et laeva müükipaneku üks põhjus on see, et alates 1. aprillist hakkavad laevade suhtes kehtima uued ja tunduvalt karmimad rahvusvahelised ohutuseeskirjad, millele Tallink ei vasta. Tema sõnul oleks uute normide järgimine, arvestades Tallinki vanust, liiga kulukas.

Jaga lugu:
Hetkel kuum