Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laar üllatas meeldivalt

    Tallinna volikogu uus esimees Mart Laar üllatas Äripäeva meeldivate sõnumitega. Oma eilses intervjuus Postimehele annab ta palju selliseid lubadusi, mis teevad soojaks iga tallinlase südame.
    Lubadus loobuda oma ametiautost Mercedes ja lasta see maha müüa on lausa rüütellik. Ning seda väikese algustähega. Hea eeskuju Tartule, Pärnule ja teistele omavalitsustele. Äripäev loodab siiralt, et Laar ametisseastumisejärgses heldimuses antud lubadusi lähematel aastatel ka peab ning neid täitma asub.
    Tallinna linnavalitsuse ja volikogu enda ülalpidamiseks tehtud kulutused hakkasid koonderakonna võimu all tõepoolest paisuma üle mõistuse suureks. Selle all kannatas linna muu eluolu. Kui Tallinnas midagi kaunimaks ja paremaks muutus, siis ei olnud reeglina selle taga linnavõimude hoolitsev käsi, vaid erainitsiatiiv.
    Naljakas oli samuti viis, kuidas koondmehed oma ettekujutust linnaelust rahvani tõid. Laarile soovitaks, et unetute inimeste abistamine palderjaniga on tunduvalt odavam kui Raepressi-taoliste sisutute PR-saadetega. Selle asemel tahaks asjalikku infotalitust ja pressiga julgelt oma probleeme jagavat linnavõimu.
    Ametiautode, -korterite ja Lagle talu mahamüümisest on alustuseks muidugi vähe. Tallinna linnavalitsus vajab sügavpuhastust nagu Eesti riigistruktuurid pärast 1992. aasta parlamendivalimisi.
    Linnaametnikke, eriti endisi korruptante tuleb vallandada kindlakäeliselt, mistõttu Laar peab kõrva taha panema ka mõttetera, et lisaks laekahoidjale peab tema linnapoliitikat suunama ka hellakäeline timukas.
    Laari mõtte, et limusiinide ja villade müügist saadavast rahast jätkuks laiahaardelise koondamise kinnimaksmiseks, võib igal juhul kanda selle aasta poliitikaütluste kullafondi.
    Kuid ka suurpuhastusest on vähe. Ei Isamaaliidu ega reformierakonna plaanid too selgust selles, mida siis ikkagi konkreetselt Tallinna linnas tegema hakatakse. Linnakodanikud tahaksid kuulda konkreetsetest projektidest, nende rahastamisallikatest, tähtaegadest, linnaametnikest, kes projektide eest vastutama hakkavad.
    Et uus linnapea Priit Vilba on ametilt ehitusmees, siis on igati loogiline nõuda, et Tallinna välisilmest hakkaksid lõpuks ometi kaduma kommunismiaegse viletsuse märgid. Veel 52 aastat hiljem jätavad enamik Tallinna tänavaid mulje, et kurikuulus märtsipommitamine on just-just lõppenud ning teetöölised idarindele saadetud. Kesklinn kubiseb puumajadest, mis on iga hetk ümber kukkumas või ahervaremeiks põlenud. Eutanaasia või korraliku euroremondi järele kaeblevad aga terved kvartalid veel püstipüsivaid puu- ja paneelmaju.
    Teine probleemistik, mille kohta tahaks uutelt linnaisadelt kiirelt vastust saada, on see, mis saab Tallinna munitsipaalettevõtetest. Nende aeg on selgelt läbi. Parkimiskorraldaja Valika tegevus pole kesklinna autoga minekut mitte parandanud, vaid muutnud selle skisofreeniliseks dzhunglivõitluseks.
    Lausa mõistetamatu on aga, et Tallinna ühistransport kahjumiga tegutseb. Sõitjaid on pealinna trammides, trolli- ja autobussides täiesti piisavalt selleks, et seda ala kasumisse viia. Munitsipaalettevõtted tuleb erastada, et siis linnale laekuvad maksud asendaksid praeguse linnaametnike oskamatuse.
    Laar on lubanud. Äripäev hoiab lubadusi meeles ning osutab neile vajaduse tekkides ikka ja uuesti. Sest kipub ju volikogu juhtides nii mõnigi asi mälust kaduma.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.