• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Registreerimine ARKis on elavnenud

    Eesti riikliku autoregistrikeskuse (ARK) oktoobrikuu statistilisi näitajaid vaadates võib tõdeda, et esmaste registreerimiste arv on võrreldes septembriga taas veidi kasvanud.
    Kasv on toimunud kõigi sõidukiliikide osas, v.a mootorrattad, mis jäid septembri tasemele. Oktoobris võeti esmakordselt registrisse 6 mootorratast, 3384 sõiduautot, 444 veoautot, 51 autobussi ning 203 haagist.
    Sõiduautode esmaregistreerimiste TOP 10 konkurentsis tegi eduka lahtirebimiskatse Ford, olles ülivõimsalt 730 autoga esikohal. Fordile järgneb Opel -- 493 esmast registrisse kannet, kolmas on Mazda -- 237 sõiduautoga.
    Tabeli lõpus on toimunud jällegi väikesed liikumised: seitsmendaks tõusis Honda, Nissan oli kaheksas ja üheksas oli taas tabelisse jõudnud Mitsubishi.
    Mercedes hoidis oktoobris endiselt oma kümnendat kohta. Selle kuu esikümnest väljakukkujaks osutus Toyota.
    Autoregistrikeskuse büroode juhtkolmik on jäänud eelmiste kuudega võrreldes samaks: juhib Tartu -- 1096 registreerimisega, teine on Tallinn -- 924 ja kolmas Pärnu -- 616 esmakordset registreerimist.
    Samaks on jäänud ka arvel olevate sõiduautode pingerida, mida juhivad ikka VAZ ning Moskvitsh. Järgnevad enamlevinud Lääne automargid --Ford ja Opel.
    Eestis oli 1. novembri seisuga arvel 402 803 sõiduautot, millest erasõidukeid on 358 053. Veoautosid on arvel 70 535 (neist eramasinaid 28 602), autobusse 6858 (erabusse 1625) ning mootorrattaid 4662.
    Kokku on Eestis arvel 513 711 transpordivahendit, millest 331 636 on vanemad kui 10 aastat.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kütuseaktsiisi tõusu edasilükkamine ei teeni ühiskonna huve
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tugeva lobitöö, hea maksulaekumise ja inflatsioonihirmu tõttu on valitsus otsustanud kütuseaktsiisi tõusu edasi lükata. Kuigi inflatsioonisurvet see tõesti vähendab, siis mitmes teises plaanis on tegemist ühiskonna jaoks kehva otsusega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Brenti toornafta tõusis kolme aasta tippu
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Nafta hinnad tõusid reedel juba neljandat päeva järjest ning Brenti toornafta on jõudnud kolme aasta tippudeni. Investorid on keskendunud kitsale pakkumisele ning turuosaliste tugevale riskijanule ning lootusele, et pandeemiast tullakse edukalt välja, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Estraveli omanik: eelmine kriis oli võrreldes praegusega lasteaed
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.
Eesti suurima reisibüroo Estraveli omanik Aivo Takis rääkis Äriplaan 2022 konverentsil, et kui eelmise kriisi ajal kukkus nende käive 20 protsenti, siis koroonakriisiga kukkus nende käive 70 protsenti. “Eelmine kriis oli kui lasteaed, kuid toona tundus see kohutavalt suur kukkumine,” rääkis ta.