«Nüüd võib loota, et Pärnu sadam jääb sel aastal jäävabaks, muidugi kui ka märtsis kõva külma ei tule,» ütles teede- ja sideminister Raivo Vare. Tema sõnul tõestasid tehtud rehkendused, et kolme miljoni kroonine investeering Pärnu sadama jäävabana hoidmisse toob riigile sisse 6,7 miljonit merendustulude ja kõikvõimalike maksudena.
Tegemist on ka regionaalpoliitilise otsusega, mille taga on muu hulgas Tootsi ja Sangla turbabriketivabrikute lepingute täitmine Rootsi firmaga Söder Energi, lausus Vare.
Samas ei ole hea lahendus see, et valitsus eraldab oma väikesest reservfondist raha hädaseisukorras, sellised asjad peaks otsustatama riigieelarve menetlemise käigus, lausus Vare.
Pärnu maavanem Toomas Kivimägi ja Pärnu sadama direktor Peeter Volkov ütlesid, et nad on rahul valitsuse üksmeelse otsusega. «Kui sotsiaalselt ei kahelnud ka varem keegi, et Pärnu sadam vajab jäämurdmiseks raha, siis jaanuar tõestas, et see on ka majanduslikult õigustatud,» märkis Kivimägi.
Kui möödunud aastal oli sadama kaubakäive 500 000 tonni, siis tänavu jaanuaris on sadamast läbi läinud juba üle viiendiku mullusest käibest, tõdes Kivimägi. Turba, briketi ja puidu väljaveos teenindab Pärnu sadam kolmandikku Eestist, lisas ta.
Volkovi sõnul näitavad Pärnu ja ka Kunda tänavused tulemused, et kaup veetakse välja selle piirkonna sadamast, kus kaup asub. Muidugi siis, kui sadam on jäävaba, lisas ta.
Pärnu sadamas käis jaanuaris 48 laeva ja veosekäive ületab 100 000 tonni. Veebruaris prognoositakse sadamasse umbes 35 laeva.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
3
Testi, kas oled targem kui Luik ja Rõtov
Viimased uudised
Lisatud Pärnumaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Lisatud Saaremaa ettevõtete TOP
“Pakuti huvitavat võimalust, haarasin kinni“
Tagasi Äripäeva esilehele