Klient peaks tegema kindlaks, kas antud kindlustuslepingus pakutav kindlustussumma vastab sihtriigi poolt kehtestatud kindlustussumma alampiirile. Suurem osa Eesti kindlustusseltse pakub inimesele võimaluse valida kahe või ka kolme kindlustussumma vahel. Vastavalt sellele on määratud kindlustuspreemiad.
Madalama kattega kindlustuse ostnud inimene tasub küll väiksema rahasumma, kuid tavaliselt katab taoline kindlustus vaid reisil alanud haiguse ning õnnetusjuhtumi tõttu tekkinud traumade ravikulud.
Kõrgema kattega (tavaliselt 1 miljon krooni) on reeglina kaetud ka kõikvõimalikud muud riskid, sh reisi ärajäämine, katkemine, kus kindlustusselts hüvitab inimesele reisi maksumuse juhul, kui ta reisile minna ei saa. Reisi katkemise puhul hüvitatakse lisakulud, mis tekivad seoses ennetähtaegse tagasipöördumisega Eestisse. Eeldusena on klient broneerinud reisipaketi reisibüroost ning reisi ärajäämise või katkemise põhjuseks on ootamatud terviserikked kindlustatul endal või tema lähedastel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõrgema kindlustussumma valinuil hüvitatakse kliendile summad, mis on vajalikud turismireisile jõudmiseks, juhul kui ta on reisile hilinenud.
Kui hilinemise tõttu jääb reis ära, hüvitatakse kliendile ka ärajäänud reisi maksumus.
Transiitreisile hilinemisel katab kindlustusselts kulud, mis kaasnevad alternatiivse transpordivahendi kasutamisega.