Scania veoautosid importiva ASi Estoscan müügijuht Janno Karu ütles, et veoautode vanus muutub üha nooremaks, sest nii kohalikke kui ka rahvusvahelisi vedusid tegevatele veokitele kehtestavad üha karmimaid tehnilisi nõudeid nii autoregister kui ka teised riigid.
Eestis Volvosid müüva Valga AB Keili müügijuhi Andres Mängeli sõnul hakkab veoautopark Eestis vähenema, sest eelistama hakatakse uuemaid ja kvaliteetsemaid veoautosid. Nende kasuks räägib tema väitel väiksem teeninduskulu.
Teiseks soosivad Mängeli ütlusel uute autode kasutuselevõtmist järjest soodsamaks muutuvad uute veokite liisinguprotsendid, mis praegu on alanenud kaheteistkümneni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Janno Karu rääkis, et Scania veokite selle aasta müügiprognoos sõltub eelkõige sellest, millise lahenduse saab Venemaa poolt tekitatud veolubade probleem Eesti autodele. Põhiline müügiartikkel on ikkagi rahvusvahelisteks vedudeks mõeldud sadulauto, lisas Karu.
Ka Andres Mängeli ütlusel ostetakse enim sadulautosid rahvusvahelisteks vedudeks. See pole üllatav, sest sisevedude hind on niivõrd madal, et autovedajatel pole mõtet uut veoautot siinse turu jaoks osta, rääkis ta.
Valga AB Keili müüs märtsis 19 uut Volvo veoautot. Kokku on tänavu tarnitud juba 30 uut veokit, mis on üle ootuste hea tulemus, märkis Mängel.
Uusi Scania veoautosid on tänavu Eestis müüdud juba 30 ringis, millest 80 protsenti ostetakse liisingu teel, rääkis Karu. Uute Scania veokite müügiedukus on Karu sõnul seotud uue, neljanda põlvkonna veoautode turuletulekuga.
Pruugitud Scania veoautosid tuleb Karu sõnul aastas Eestisse keskmiselt 250. Kuid nende põhimüüja ei ole Karu ütlusel enam Estoscan, sest paljud kasutatud veoautod tuuakse Eestisse omal käel.
Sisu veokeid müüva ASi Sisu Eesti müügijuht Väino Pauklin rääkis, see aasta pole eriti hea olnud, sest nad pidid ka Renault'sid müüma hakkama, kuid see lükkus edasi. Tänavu on müüdud vaid 13 uut Sisu veokit, sama palju kui eelmise aasta jooksul, ja raske on öelda selle aasta prognoosi, lisas ta.