• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veod Venemaale kallimaks

Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp ütles, et Vene Föderatsiooni transpordiministeeriumist kinnitati talle suusõnaliselt, et peatselt Eesti-Vene piiril müüki tulevate lubade hind on 250 USA dollarit ehk siis ligi 3300 krooni. Millal lube müüma hakatakse, pole venelased tema sõnul veel teada andnud. Kuldkepp ütles, et lube peaks piiril müüma hakkama Vene transpordiinspektsioon.
Arvestades veoloa kõrget hinda, võib suure tõenäosusega väita, et Eesti autovedajate konkurentsivõime saab võrreldes lõunanaabritega kannatada, rääkis Kuldkepp. Teatavasti on lätlastel ja leedulastel venelastega sõlmitud maanteetranspordialane leping, millega on neile eraldatud tasuta veolube. Eestil sellist lepingut pole.
Kuldkepi sõnul saavad tasuliste lubade kehtestamise tõttu kannatada eelkõige vedude tellijad, kes peavad selle kinni maksma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Keskmiselt maksis vedu Venemaale vähemalt 20 000 krooni.
Seoses probleemidega Eesti-Vene piiril on häiritud ka veod Soome. Ekspedeerimisfirma AS Skaneksped tegevdirektor Üllar Lainela lausus, et nüüd tuleb vedajatel Soome vedude puhul kasutada laeva. Seetõttu on aga Soome vedude hinnad tõusnud keskmiselt 2000 krooni võrra, makstes praegu ligi 14 000 krooni.
Lisaks saavad Kuldkepi ütlusel tasuliste lubade kehtestamise korral kahju Eesti autovedajad, kes vedasid seni kaupa Lääne-Euroopast otse Venemaale. Nüüd seda enam otse teha ei saa, vaid kaubad tuleb Eestis ümber vormistada.
Juunikuus kavatseb Venemaa piiril veel ka piiriületusmaksu kehtestada. President Boriss Jeltsini allkirjaga dokumendi kohaselt tuleb piiril sisse- ja väljasõidul tasuda maksu 0,8 miinimumpalka, mis on ligi 168 krooni.
Sõidukite puhul on eri liikidele kehtestatud erinev piiriületustasu. Nii peavad veoautod, mis kaaluvad üle 20 tonni, ühekordse piiriületuse eest maksma 13 miinimumpalka, mis on ligi 2200 krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele