• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,66
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,66
  • 15.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti autovedajate hapud viinamarjad

Autovedajate hulgas hakkas juba levima nali: muret tekitanud suur hulk probleeme Venemaa vedudega saavad ühekorraga lahendatud. Venemaa teeload saavad otsa ja keegi sinna enam sõita ei saa.
Eelmine nädal tõi siiski teate, et Venemaa probleemidele tuleb leida muid lahendusi, kuna Venemaa transpordiministeerium on otsustanud hakata Eesti-Vene piiripunktides müüma tasulisi veolube. Viinamarjad on Eesti vedajate jaoks aga hapud. Kui seni hellitati lootust, et tasuliste veolubade hind jääb 100--150 dollari piiresse, siis mitteametlikult on Venemaa lubade hinnaks nimetanud 250 dollarit (eelmise aasta lõpus müüdi lubasid 51 dollariga).
Kõrvalolevas hinnavõrdluses pakub madalate hindade poolest tuntud Skaneksped Peterburi täiskoorma hinnaks 10 300 krooni. Ligi 3300 krooni maksev teeluba tõstab kliendi jaoks hinda seega kolmandiku võrra. Kas Eesti autovedaja jääb Venemaale vedudel konkurentsivõimeliseks? Kohalik klient võib kasutada naaberriigi Läti abivalmis autofirmasid, kellel tänu riikidevahelisele maanteetranspordi alasele lepingule on kasutada tasuta veoload. Kuna Balti riigid ei ole omavahel veolubade süsteemi kehtestanud, võib Läti vedaja piiramatult Eestis vedusid teostada.
Läti koos Soomega on Eestile ka kaudne konkurent. Transpordiketi kallinemise tõttu hakkavad transiitkauba saatjad transiiti Eestist põhja ja lõuna poolt mööda suunama. Õnneks veetakse enamik transiitkaubast mööda raudteed, kus veolubasid ei nõuta.
Venemaa veolubade hind ei mõjuta ainult vedusid idanaabri juurde. Kalli laevasõidu vältimiseks veeti Soome tihti kaupa Venemaa kaudu. Nüüd võib laevasõit isegi odavamaks osutuda.
Kannatavad ka nn kolmanda maa veod. Lääne-Euroopast Venemaale Eesti vedajad enam otse vedusid teha ei saa. Kolmanda riigi veolubade puudumise tõttu tuleb kaup Eestis vahepeal ümber vormistada.
Maanteetranspordi alase lepingu puudumises Venemaaga on süüdistatud välisministeeriumit, kes jättis neli aastat tagasi soodsa võimaluse lepingu sõlmimiseks kasutamata. Suhtlemine Venemaaga on muutunud keerulisemaks ning ka teede- ja sideministeerium pole suutnud talle delegeeritud lepingu sõlmimise ülesannet täita.
Veolubade kõrge hind mõjutab oluliselt kaubavahetust kahe Eesti suurema väliskaubanduspartneriga. See peaks olema piisav põhjus, et sundida valitsust aktiivsemale tegutsemisele leidmaks kompromissi Venemaaga, et sõlmida leping.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.10.24, 11:27
Advokaadibüroo TARK: andmete turvalisuse tagamiseks on vaja professionaalset abi
Tundlikke kliendiandmeid omavad advokaadibürood on küberkurjategijate pidevas huviorbiidis, mistõttu nõuab advokatuur, et küberturvalisus oleks tagatud kõrgeimal tasemel. Et nõuded saaksid täidetud ka päriselt ning ka töötajate teadlikkus tõstetud, on mõistlik kaasata oma ala spetsialistid, usub advokaadibüroo TARK juhtivpartner Tanel Tark.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele