• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Trammide reklaampind varasemast kaks korda kallim

Trammipargi direktori Uno Heinvere sõnul lisanduvad trammi peale reklaami tellimise korral värvimistasule kujunduskulud ja kleebiste valmistamiskulud. Firma sümboolika kleebitakse ülevärvitud trammile, ?abloonidega värvimine on liiga kallis ja tülikas, selgitas Uno Heinvere.
Trammi- ja trollibussikoondise iseseisev tulutoovam majandustegevus on seni olnudki reklaampindade müümine ühissõidukitele, reklaamimüügi netokäive möödunud aastal oli 6,7 miljon krooni ja selle aasta esimeses kvartalis 2,3 mln krooni.
Keskmine reklaamilepingu kestus on 13,3 kuud. Praegu kehtib 41 lepingut ja värviga on trammipark katnud 63 trammi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sel aastal on Uno Heinvere sõnul sõlmitud kaks uut lepingut. Viimase reklaamilepingu sõlmis trammipark üleeile Raisio Nordic Eesti ASiga, kes toob Eestisse kassi- ja koeratoitu. Eestis on ühissõidukite reklaamiga katmine odav, ütles Heinvere. Sellegipoolest käivad kõik kulud kokku kodumaisele ettevõtjale üle jõu. Seni on reklaampinda ostnud põhiliselt suurte välisfirmade esindused.
Heinvere lisas, et tellimuste vähenemise põhjus on reklaamimaksu kehtestamises ja trammile halva maine loomises. Reklaamimaksu jõustumisel katkestas trammipargiga reklaamilepingu kümmekond firmat. Kleebitud reklaamlogod eemaldati trammidelt kohe, kinnitas Heinvere, kuid firma värvides sõidavad trammid edasi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele