• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 08.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti autod seisavad Venemaa piiril

«Põhimõtteliselt on lubatud veolubade müüki alustada, aga reaalselt veel sealne masinavärk ei toimi ja Eesti veokid Venemaale ei pääse,» kommenteeris Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen.
Valitsuse juures asuva transiitkaubanduse komisjoni aseesimees Ülo Vooglaid leiab, et Eestil tuleks välja vahetada oma suursaadik Venemaal, Mart Helme, kes ei sobi sellele ametikohale asjatundmatuse tõttu.
Vooglaid on viinud Venemaal omaenda algatusel Eesti transpordifirmasid esindava Ants Pääri kokku ekspeaminister Tiit Vähiga, kes soovitas Pääril ERAAga koostööd teha. Vooglaid organiseeris Pääri ka endise siseministri Märt Raski jutule, kahjuks pole asi seni sellest kaugemale jõudnud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pääri minevik on segane, sinna mahub ka liikmeks olek Venemaa liberaaldemokraatlikus parteis ja väidetav tegevus Eesti kaitsepolitsei agendina. 34aastasel Pääril pole kõrgharidust ja õpingud Tallinna ehitus- ja mehaanikatehnikumis jäid lõpetamata.
«Päär on visa vend, võtab asja hingega ja võiks oma sidemetega Eesti veondusele senisest rohkem kasu tuua,» ütles Vooglaid.
Ennast üksikuks hundiks nimetav Päär pole kõikvõimas ja kui tal on ka õnnestunud mõni arestitud veok või koorem Venemaalt ära tuua, siis on need jäänud ikkagi üksikjuhtudeks.
Süsteemset idatranspordi käsitlust Eestis praegu pole ja selle puudumist põhjendavad asjasse puutuvad ametnikud Eesti diplomaatide ning poliitikute suutmatusega idasuhteid normaliseerida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele