Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norralased kavandavad väikeste elektriautode tootmist. Plastikust ja alumiiniumist City-Bee'sid (Linnamesilane) testitakse Kalifornias ja Norras. Testtootmine algab 1998., seeriatootmine 1999. aastal, mil tahetakse Põhjamaade turu tarbeks toota 5000 autot. Optimistlikuma prognoosi kohaselt peaks sajandi lõpuks aastatoodang kasvama 20 000ni.
    Norra pole esimene maa, mis teeb panuse elektriautodele. Pioneeri osas on Prantsusmaa, kuid nemad kohandavad elektrile tavaautosid.
    City-Bee prototüüp kaalub 550 kg. Eesmärgiks on kaal ilma akuta viia 450 kg-ni. Praeguste testautode maksimumkiirus on 80 km/h ja nad võivad laadimiseta sõita 75 km. Tootjafirma teatel kujuneb City-Bee maksumuseks 60 000--70 000 Norra krooni (114 000--133 000 Eesti krooni). AFP-ETA
    Opel, Valmet, AvtoVAZ ja Vene arendusfirma AVVA jõudsid kokkuleppele tiheda koostöö alustamiseks Venemaal. Esimeses etapis ehitatakse Venemaale Soome piiri lähedale uus autotehas, mille aastaseks tootmismahuks saab olema 30 000--50 000 autot. 1998. aasta lõpus läheb tootmisse uus Opeli mudel, mis töötatakse välja spetsiaalselt Venemaa tarbeks. Edaspidi hakatakse Opeleid tootma juba AvtoVAZi tehases Togliattis.
    Koostöö hõlmab ka uue 2-liitrise mootori tootmist, mida saaks kasutada nii ühisprojekti raames kui ka muudel Venemaal toodetavatel autodel. ÄP
    Alates sügisest ka Euroopas müüki tulev sportlik maastikuauto Subaru Forester läbis USAs Indianapolise ringrajal toimunud 24 tunni sõidus 4321,985 kilomeetrit, mis andis keskmiseks kiiruseks 180,082 km/h. Tulemus on seeriatootmises olevate maastikuautode klassi uus maailmarekord. Eelmine rekord pärines 1989. aastast, mil Chevrolet Pick-Up sai tulemuseks 165,5 km/h. ÄP
    J.D.Power & Associates värskeimas kvaliteediuuringus jõudis omas klassis esikohale 3 Nissani ja Infiniti mudelit. Kliendi rahulolu kajastavas uuringus oli Infiniti J30 lukssedaan esimene ka mullu, nagu ka keskklassi sedaan Nissan Altima. Esikohale jõudis veel ka luks-maastikuauto Infiniti QX4.
    Autotööstuse keskmine näitaja on 86 probleemi 100 auto kohta, J30 tulemus oli 46 ja QX4 tulemus 48 defekti 100 auto kohta. ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.