• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 16.05.97, 01:00

Norralased kavandavad väikeste elektriautode tootmist. Plastikust ja alumiiniumist City-Bee'sid (Linnamesilane) testitakse Kalifornias ja Norras. Testtootmine algab 1998., seeriatootmine 1999. aastal, mil tahetakse Põhjamaade turu tarbeks toota 5000 autot. Optimistlikuma prognoosi kohaselt peaks sajandi lõpuks aastatoodang kasvama 20 000ni.
Norra pole esimene maa, mis teeb panuse elektriautodele. Pioneeri osas on Prantsusmaa, kuid nemad kohandavad elektrile tavaautosid.
City-Bee prototüüp kaalub 550 kg. Eesmärgiks on kaal ilma akuta viia 450 kg-ni. Praeguste testautode maksimumkiirus on 80 km/h ja nad võivad laadimiseta sõita 75 km. Tootjafirma teatel kujuneb City-Bee maksumuseks 60 000--70 000 Norra krooni (114 000--133 000 Eesti krooni). AFP-ETA
Opel, Valmet, AvtoVAZ ja Vene arendusfirma AVVA jõudsid kokkuleppele tiheda koostöö alustamiseks Venemaal. Esimeses etapis ehitatakse Venemaale Soome piiri lähedale uus autotehas, mille aastaseks tootmismahuks saab olema 30 000--50 000 autot. 1998. aasta lõpus läheb tootmisse uus Opeli mudel, mis töötatakse välja spetsiaalselt Venemaa tarbeks. Edaspidi hakatakse Opeleid tootma juba AvtoVAZi tehases Togliattis.
Koostöö hõlmab ka uue 2-liitrise mootori tootmist, mida saaks kasutada nii ühisprojekti raames kui ka muudel Venemaal toodetavatel autodel. ÄP
Alates sügisest ka Euroopas müüki tulev sportlik maastikuauto Subaru Forester läbis USAs Indianapolise ringrajal toimunud 24 tunni sõidus 4321,985 kilomeetrit, mis andis keskmiseks kiiruseks 180,082 km/h. Tulemus on seeriatootmises olevate maastikuautode klassi uus maailmarekord. Eelmine rekord pärines 1989. aastast, mil Chevrolet Pick-Up sai tulemuseks 165,5 km/h. ÄP
J.D.Power & Associates värskeimas kvaliteediuuringus jõudis omas klassis esikohale 3 Nissani ja Infiniti mudelit. Kliendi rahulolu kajastavas uuringus oli Infiniti J30 lukssedaan esimene ka mullu, nagu ka keskklassi sedaan Nissan Altima. Esikohale jõudis veel ka luks-maastikuauto Infiniti QX4.
Autotööstuse keskmine näitaja on 86 probleemi 100 auto kohta, J30 tulemus oli 46 ja QX4 tulemus 48 defekti 100 auto kohta. ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele