• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 04.06.97, 01:00

Kohvi hind tõuseb veel

Nuudi sõnul on maailmaturul toimuv hinnatõus mõjutanud kõigi kohvitootjate hindu. Tema kinnitusel pole praegune hinnatõus kunstlik. «Kolm aastat tagasi valitses olukord, kus tootjail oli toorainevarusid kuueks kuuks, praegu mängivad nad ühe-kahe kuu peale ja see tähendab, et mingeid varusid laos ei ole,» seletas Nuudi. «Kuna reserv on otsas, toimub hinnamuutus väga kiiresti.»
Praegu on kohvi hind Eesti kauplustes väga erinev, sest firmad pakuvad eri kohvipartiisid. Sama toode võib kauplustes olla kahe eri hinnaga. Kui aprilli lõpus maksis näiteks Gevalia kohvi ühe kilogrammi hind 95--100 krooni, siis kuu ajaga on see tõusnud 150 kroonini. Pauligi Paula kohvi hind on tõusnud 80 kroonilt 100 kroonile kilogramm, Meira Kulta Katrina hind 95 kroonilt 110 kroonile kilogramm.
Tiit Nuudi sõnul määrab kohvitoodete hinna eelkõige tooraine ja transpordikulud. Kui maailmaturu hind on kõrge, ei ole ühelgi tootjal võimalik hindu kinni pidada ja odavalt toota, väitis ta.
«Kui maailmaturu hind tõuseb kaks korda, võib kohvipaki hind meil tõusta samuti kaks korda,» ütles Nuudi. «See vähendab aga kindlasti inimeste ostujõudu. Sajakroonist kohvipakki ei osta naljalt keegi.»
Meira OY Eesti esinduse müügijuht Jaanus Vernik väitis vastupidist, et Eestis valitseb kohvinarkomaania ja kohvi tarbitakse hoolimata hinnatõusust. «Hea kohv ei peagi odav olema,» lausus ta.
Tiit Nuudi sõnul on tootjatel ja hulgimüüjatel jõudmas kätte aeg, kui kohvi müügi pealt pole võimalik enam teenida ja tuleb alustada koostööd kauplustega, et kasumimarginaali vähendada.
«Kui kolm osapoolt omavahel koostööd ei tee, kaob rahval ostujõud,» väitis Nuudi.
Samas ei eitanud Nuudi, et kohvi hind võib tulevikus uuesti langeda. «Kui tootjal on võimalik vähegi hindu alla lasta, siis tarbimine kasvab,» rääkis Nuudi. Samas tõdes ta, et Eesti hinnatõus on olnud väiksem võrreldes Soomega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele