Nuudi sõnul on maailmaturul toimuv hinnatõus mõjutanud kõigi kohvitootjate hindu. Tema kinnitusel pole praegune hinnatõus kunstlik. «Kolm aastat tagasi valitses olukord, kus tootjail oli toorainevarusid kuueks kuuks, praegu mängivad nad ühe-kahe kuu peale ja see tähendab, et mingeid varusid laos ei ole,» seletas Nuudi. «Kuna reserv on otsas, toimub hinnamuutus väga kiiresti.»
Praegu on kohvi hind Eesti kauplustes väga erinev, sest firmad pakuvad eri kohvipartiisid. Sama toode võib kauplustes olla kahe eri hinnaga. Kui aprilli lõpus maksis näiteks Gevalia kohvi ühe kilogrammi hind 95--100 krooni, siis kuu ajaga on see tõusnud 150 kroonini. Pauligi Paula kohvi hind on tõusnud 80 kroonilt 100 kroonile kilogramm, Meira Kulta Katrina hind 95 kroonilt 110 kroonile kilogramm.
Tiit Nuudi sõnul määrab kohvitoodete hinna eelkõige tooraine ja transpordikulud. Kui maailmaturu hind on kõrge, ei ole ühelgi tootjal võimalik hindu kinni pidada ja odavalt toota, väitis ta.
«Kui maailmaturu hind tõuseb kaks korda, võib kohvipaki hind meil tõusta samuti kaks korda,» ütles Nuudi. «See vähendab aga kindlasti inimeste ostujõudu. Sajakroonist kohvipakki ei osta naljalt keegi.»
Meira OY Eesti esinduse müügijuht Jaanus Vernik väitis vastupidist, et Eestis valitseb kohvinarkomaania ja kohvi tarbitakse hoolimata hinnatõusust. «Hea kohv ei peagi odav olema,» lausus ta.
Tiit Nuudi sõnul on tootjatel ja hulgimüüjatel jõudmas kätte aeg, kui kohvi müügi pealt pole võimalik enam teenida ja tuleb alustada koostööd kauplustega, et kasumimarginaali vähendada.
«Kui kolm osapoolt omavahel koostööd ei tee, kaob rahval ostujõud,» väitis Nuudi.
Samas ei eitanud Nuudi, et kohvi hind võib tulevikus uuesti langeda. «Kui tootjal on võimalik vähegi hindu alla lasta, siis tarbimine kasvab,» rääkis Nuudi. Samas tõdes ta, et Eesti hinnatõus on olnud väiksem võrreldes Soomega.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele