Renault vahetab välja oma kaubiku Master, hakates tootma uut samanimelist veokit. Lisaks tavalistele veovariantidele hakatakse uut mudelit tootma reisiveoversioonis ja ka ?assiiautona, mis laiendab märgatavalt Masteri kasutusvõimalusi. Tegu pole lihtsalt vana mudeli uuendamisega, sest uue Masteri lisandumisel lõpetab Renault ka teise kaubiku -- Traficu -- ülemise segmendi mudelite tootmise.
Uue Masteri tooteperekond hakkab kokku sisaldama 12 erinevat baasversiooni, mis kombineeritakse kolme erineva pikkuse (4,89 m kuni 5,89 m) ja kõrgusega (2,24 kuni 2,71 m) kere baasil. Pagasiruumi kasulik maht on sõltuvalt modifikatsioonist 8--13,9 m3, kandevõime 1000--1700 kg.
Võrreldes senise Masteriga on uustulnuk märgatavalt sõiduautolikum, põhjuseks asjaolu, et uue Masteri väljatöötamises osales ka kontserni sõiduautosid tootev osa. Kui vana Master meenutas sisemuses rohkem veoautot, siis uue mudeli juhi töökoht pärineb sarnaselt konkurentidele (nt Ford Transit) pigem sõiduautolt. Sama võib öelda ka välimuse kohta -- kui vana mudel oli kandiline ja silmale üsna harjumatu «näoga», siis uustulnuka näol on tegu elegantse väikebussiga (see-eest puudub uuel mudelil see individuaalsus, mille eest jälle vana mudelit kiita võis).
Sõiduautodelt pärinevad ka uue Masteri ohutusalased elemendid.
Vana Masterit toodeti kolme diisel- ja ühe bensiinimootoriga. Uuel Masteril on mootorivalik tagasihoidlikum, teda hakatakse tootma kahe erineva diiselmootoriga -- 2,5- või 2,8-liitrise töömahuga (neist viimane on varustatud turboga).
Uut mudelit hakkavad turustama nii sõiduautodega tegelev Renault kui ka veokitele spetsialiserunud Renault V.I. Masteri peakonkurentideks Euroopa turul kujunevad Mercedes-Benz, Volkswagen ja Ford.
Uuele Masterile järgneb veel sel aastal päris uus väikeveok.
Seotud lood
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele