• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Renault Master saab kaasaegsema välimuse

    Renault vahetab välja oma kaubiku Master, hakates tootma uut samanimelist veokit. Lisaks tavalistele veovariantidele hakatakse uut mudelit tootma reisiveoversioonis ja ka ?assiiautona, mis laiendab märgatavalt Masteri kasutusvõimalusi. Tegu pole lihtsalt vana mudeli uuendamisega, sest uue Masteri lisandumisel lõpetab Renault ka teise kaubiku -- Traficu -- ülemise segmendi mudelite tootmise.
    Uue Masteri tooteperekond hakkab kokku sisaldama 12 erinevat baasversiooni, mis kombineeritakse kolme erineva pikkuse (4,89 m kuni 5,89 m) ja kõrgusega (2,24 kuni 2,71 m) kere baasil. Pagasiruumi kasulik maht on sõltuvalt modifikatsioonist 8--13,9 m3, kandevõime 1000--1700 kg.
    Võrreldes senise Masteriga on uustulnuk märgatavalt sõiduautolikum, põhjuseks asjaolu, et uue Masteri väljatöötamises osales ka kontserni sõiduautosid tootev osa. Kui vana Master meenutas sisemuses rohkem veoautot, siis uue mudeli juhi töökoht pärineb sarnaselt konkurentidele (nt Ford Transit) pigem sõiduautolt. Sama võib öelda ka välimuse kohta -- kui vana mudel oli kandiline ja silmale üsna harjumatu «näoga», siis uustulnuka näol on tegu elegantse väikebussiga (see-eest puudub uuel mudelil see individuaalsus, mille eest jälle vana mudelit kiita võis).
    Sõiduautodelt pärinevad ka uue Masteri ohutusalased elemendid.
    Vana Masterit toodeti kolme diisel- ja ühe bensiinimootoriga. Uuel Masteril on mootorivalik tagasihoidlikum, teda hakatakse tootma kahe erineva diiselmootoriga -- 2,5- või 2,8-liitrise töömahuga (neist viimane on varustatud turboga).
    Uut mudelit hakkavad turustama nii sõiduautodega tegelev Renault kui ka veokitele spetsialiserunud Renault V.I. Masteri peakonkurentideks Euroopa turul kujunevad Mercedes-Benz, Volkswagen ja Ford.
    Uuele Masterile järgneb veel sel aastal päris uus väikeveok.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ettevaatust keskmise palgaga, see on fatamorgaana
Rääkides keskmisest palgast, oleme kohati sattunud kujutluste küüsi, mida tekitab sektorite enneolematu ebavõrdsus, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Rääkides keskmisest palgast, oleme kohati sattunud kujutluste küüsi, mida tekitab sektorite enneolematu ebavõrdsus, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
USA kaubanduspüha tabas ootamatu pööre
Ameerika Ühendriikide ostlejad kulutasid tänavu musta reede ajal e-poodides vähem kui mullu, vahendab Reuters.
Ameerika Ühendriikide ostlejad kulutasid tänavu musta reede ajal e-poodides vähem kui mullu, vahendab Reuters.
Uus Saksa valgusfoori võimuliit rajatakse vastuolulistele plaanidele
Pärast kaks kuud kestnud koalitsioonikõnelusi Saksa sotsiaaldemokraatide, roheliste ja liberaalsete vabade demokraatide vahel tuli Angela Merkelilt võimu üle võttev poliitiline liit välja esialgse leppega, mille elluviimine saab analüütikute hinnangul olema keeruline.
Pärast kaks kuud kestnud koalitsioonikõnelusi Saksa sotsiaaldemokraatide, roheliste ja liberaalsete vabade demokraatide vahel tuli Angela Merkelilt võimu üle võttev poliitiline liit välja esialgse leppega, mille elluviimine saab analüütikute hinnangul olema keeruline.