12. juuni 1997 kell 22:00

Renault Master saab kaasaegsema välimuse

Renault vahetab välja oma kaubiku Master, hakates tootma uut samanimelist veokit. Lisaks tavalistele veovariantidele hakatakse uut mudelit tootma reisiveoversioonis ja ka ?assiiautona, mis laiendab märgatavalt Masteri kasutusvõimalusi. Tegu pole lihtsalt vana mudeli uuendamisega, sest uue Masteri lisandumisel lõpetab Renault ka teise kaubiku -- Traficu -- ülemise segmendi mudelite tootmise.

Uue Masteri tooteperekond hakkab kokku sisaldama 12 erinevat baasversiooni, mis kombineeritakse kolme erineva pikkuse (4,89 m kuni 5,89 m) ja kõrgusega (2,24 kuni 2,71 m) kere baasil. Pagasiruumi kasulik maht on sõltuvalt modifikatsioonist 8--13,9 m3, kandevõime 1000--1700 kg.

Võrreldes senise Masteriga on uustulnuk märgatavalt sõiduautolikum, põhjuseks asjaolu, et uue Masteri väljatöötamises osales ka kontserni sõiduautosid tootev osa. Kui vana Master meenutas sisemuses rohkem veoautot, siis uue mudeli juhi töökoht pärineb sarnaselt konkurentidele (nt Ford Transit) pigem sõiduautolt. Sama võib öelda ka välimuse kohta -- kui vana mudel oli kandiline ja silmale üsna harjumatu «näoga», siis uustulnuka näol on tegu elegantse väikebussiga (see-eest puudub uuel mudelil see individuaalsus, mille eest jälle vana mudelit kiita võis).

Sõiduautodelt pärinevad ka uue Masteri ohutusalased elemendid.

Vana Masterit toodeti kolme diisel- ja ühe bensiinimootoriga. Uuel Masteril on mootorivalik tagasihoidlikum, teda hakatakse tootma kahe erineva diiselmootoriga -- 2,5- või 2,8-liitrise töömahuga (neist viimane on varustatud turboga).

Uut mudelit hakkavad turustama nii sõiduautodega tegelev Renault kui ka veokitele spetsialiserunud Renault V.I. Masteri peakonkurentideks Euroopa turul kujunevad Mercedes-Benz, Volkswagen ja Ford.

Uuele Masterile järgneb veel sel aastal päris uus väikeveok.

Hetkel kuum