• OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,62
  • OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%86,62
  • 11.07.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Inreko Laeva AS likvideerib võlga

«Ma olen andnud korralduse selle nädala jooksul tasuda pool ja järgmise nädala jooksul teine pool võlast,» lisas Rohula.
Rohula andmeil on tasutud esimene võlamakse, mis nagu teisedki jääb vahemikku 200 000--300 000 krooni.
Veeteede ameti pearaamatupidaja Ülle Kallas ütles, et selle nädala pangadokumendid saavad nad kätte 11. juunil, mistõttu praegu ei ole laekumuste kohta veel infot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2. juulil esitas veeteede amet Tallinna linnakohtule pankrotiavalduse Inreko Laeva ASi kohta, kuid kohtu tsiviilkantselei andmetel saadeti see puuduste tõttu tagasi ja seni pole uut esitatud.
«Puudulik see asi ei olnud, lihtsalt nõuavad ühte protseduuri juurde,» ütles veeteede ameti peadirektor Kalle Pedak.
Pedaki sõnul on veeteede amet varem saatnud Inreko Laevale pankrotihoiatuse, sest viimane pole tasunud riigile 2,9 mln krooni tänavusi tuletorni- ja lootsitasusid.
Rohula sõnul on vaidlusaluse võla puhul tegemist Inreko poolt operaatorfirmale AS TH Ferries renditud laeva Vana Tallinn võlaga. Laevaomanikuna võtab Inreko Laeva AS omale kohustuse ka veeteede ameti ees, kuid summad maksab laeva operaatorfirma. «Siin ongi tekkinud omavaheline ebatäpsus,» ütles Rohula. «Arvestasime, et TH Ferries maksab, kuid ei kontrollinud.»
Pedaki sõnul on Inreko Laeva AS veeteede ametile võlgu ka tiiburlaevade eest.
Tiiburid on renditud Linda Liini ASile ja nemad on kõige eest maksnud, väitis Rohula.
Veeteede ametile oli võlgnevus teiselgi laevafirmal ASil Hansatee. Rahandusministeeriumi nõusolekul sõlmis Hansatee veeteede ametiga kokkuleppe võlgade maksegraafiku ajatamise osas.
Veeteede ameti pearaamatupidaja Ülle Kallas ütles, et Hansatee maksab korrektselt nii võlgu kui ka jooksvaid makse. Hansatee raamatupidamise andmetel oli võlg umbes 6 miljonit krooni, millest pool on veeteede ametile tasutud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 6 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele