• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 13.08.97, 01:00

Autokeskuses läks palavaks

Asukoht:- Tartu Aardla 25A
Tellija:- AS Esma Auto
Peatöövõtja:- AS Linnaehitus
Arhitekt:- Uko Künnap
Projekteerija:- AS Tari
Alltöövõtjad:- AS Stik, AS Numen, AS Even, OÜ Kromax, OÜ Märja
Ehituse üldpind:- 900 m²
Tööde kestus:- 3,5 kuud
Maksumus:- 6 mln krooni
Tartus avatud uut Mazda keskust ähvardas kasvuhooneefekt, mille projekteerijad ehituse käigus ventilatsiooni ümber korraldades suutsid kõrvaldada.
Maja fassaadi ilmestab eenduv klaasist trepikoda. Peale valmimist oli trepikojas viibimine aga raske. Projekteerimisfirma ASi Tari projektijuhi Erri Varrese sõnul ületas tekkinud kasvuhooneefekt tunduvalt plaanides ettenähtu. Tavalise klaaspaketiga trepikojas oli palavust 40 kraadi. Klaaside vahetamine selektiivklaaside vastu oli kallis, klaasidele peale kleebitavate peegeldavate kilede toimes ei oldud aga kindlad. Seetõttu otsustati ümber muuta trepikoja ventilatsioon.
Erinevalt teistest viimasel ajal valminud autokeskustest on Mazda keskuse kandekonstruktsioonid kivist. Betoonpostide ja betoonvahelagede kasuks otsustati põhjusel, et tuleohutusele vastavad metallkonstruktsioonid oleks tõstnud ehituse maksumust.
Kahekorruselises hoones on pinda 900 m². Funktsionalistlikke printsiipe jälgiv lahendus on lakooniliselt must-valge, avatäited on grupeeritud suuremateks pindadeks.
ASi Linnaehitus projektijuhi Ain Rebase sõnul oli ehitus tellija poolt hästi ette valmistatud, mis võimaldas selle valmis ehitada vaid kolme ja poole kuuga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele