Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
AS Hansatee huvitub Mustast merest
ASi Hansatee juhatuse esimehe Enn Pandi sõnul on tal laevandusküsimustes olnud põgusad kontaktid Ukraina ametivõimudega, kuid tõsisemad läbirääkimised peaksid loodetavasti aset leidma sügisel.
Pandi sõnul peaks Mustal merel liin avatama järgmise aasta märtsis. Ühe võimalusena hakkaks liinil sõitma ASile Eesti Merelaevandus kuuluv reisilaev Tallink, mida on püütud ebaõnnestunult müüa eelmise aasta detsembrist saadik. Eesti Merelaevandus pani laeva müüki, sest see ei vastanud käesoleva aasta kevadel Läänemerel kehtima hakanud rangematele turvanõuetele.
Pandi sõnul on Odessa--Istanbuli liinil opereerinud mitmed firmad, kuid mõnel juhul edutult. Pant lausus, et peab Hansatee opereerimise külge tugevaks, seega otsustatigi projekti kallal eeltööd alustada.
Eesti Ukraina saatkonna nõunik Lembit Luht rääkis, et temale teadaolevalt puuduvad Mustal merel praegu regulaarsed reisilaevaliinid. Ta lausus, et toimuvad vaid kruiisireisid. Seetõttu oleks regulaarse laevaliini käivitamine kindlasti perspektiiviga projekt, lausus Luht.
Lembit Luht rääkis, et alakoormusega kasutatakse ka Ukrainale kuuluvaid kaubasadamaid. Luht ütles, et kaubasadamate võimalikest mahtudest kasutatakse praegusel hetkel ära vaid 40 protsenti.
Kui see projekt peaks õnnestuma, plaanib Hansatee Mustal merel veel teisigi liine avada, lisas Pant.
ASi Hansatee selle aasta seitsme kuu kasum oli kokku ligi 45 miljonit krooni.