• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.08.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aasta pärast monopolihirmu

Aasta tagasi kirjutas Äripäev Scanspedi ja Balti Transpordi ühinemisel tekkiva monopoli ohust Eesti ekspedeerimisturul. Kolme suurima ekspedeerija hulka kuuluvate firmade ühinemisest jäi monopoli tekkimiseks siiski väheks.
Balti Transpordi ja Scanspedi nimele vormistatud tollideklaratsioonide arvu järgi on nende turuosa 11 protsenti. See ei ole piisav, et viia läbi oma tahtmisele vastavaid hinnamuutusi. Balti Transpordi teenuseid enne ja pärast ühinemist kasutava ASi Kiil & Ko müügijuhi Erbi Kildjeri kinnitusel on ekspediitorteenuste hinnatase jäänud samaks.
Rahul on ka väiksemad ekspedeerimisfirmad. Nad on arvamusel, et ühinemisel teoks saanud Soome firma allaneelamine Rootsi kapitaliga firma poolt tekitas trotsi Soome klientides, kes loobusid uue suurfirma teenusest. Tekkis meeldiv võimalus meelitada endale Scanspedist lahkunud kliente.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahe suure liitumise mõju tundis kõige valusamini ehk kolmas Eesti kolmest suuremast ekspedeerijast -- Tallinna Autoveod. Ühinemise järel Scansped Eesti direktori kohalt lahkunud Toomas Teramäe juhtimisel nägi aasta lõpus ilmavalgust Schenker Kaukokiito Eesti AS. Seni oli Euroopa suurimate ekspedeerimisgruppide hulka kuuluvat Schenkerit Eestis esindanud Tallinna Autoveod.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele