Aasta tagasi kirjutas Äripäev Scanspedi ja Balti Transpordi ühinemisel tekkiva monopoli ohust Eesti ekspedeerimisturul. Kolme suurima ekspedeerija hulka kuuluvate firmade ühinemisest jäi monopoli tekkimiseks siiski väheks.
Balti Transpordi ja Scanspedi nimele vormistatud tollideklaratsioonide arvu järgi on nende turuosa 11 protsenti. See ei ole piisav, et viia läbi oma tahtmisele vastavaid hinnamuutusi. Balti Transpordi teenuseid enne ja pärast ühinemist kasutava ASi Kiil & Ko müügijuhi Erbi Kildjeri kinnitusel on ekspediitorteenuste hinnatase jäänud samaks.
Rahul on ka väiksemad ekspedeerimisfirmad. Nad on arvamusel, et ühinemisel teoks saanud Soome firma allaneelamine Rootsi kapitaliga firma poolt tekitas trotsi Soome klientides, kes loobusid uue suurfirma teenusest. Tekkis meeldiv võimalus meelitada endale Scanspedist lahkunud kliente.
Kahe suure liitumise mõju tundis kõige valusamini ehk kolmas Eesti kolmest suuremast ekspedeerijast -- Tallinna Autoveod. Ühinemise järel Scansped Eesti direktori kohalt lahkunud Toomas Teramäe juhtimisel nägi aasta lõpus ilmavalgust Schenker Kaukokiito Eesti AS. Seni oli Euroopa suurimate ekspedeerimisgruppide hulka kuuluvat Schenkerit Eestis esindanud Tallinna Autoveod.
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.