Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Iga hinnaga ise tegemise aeg on mööda saanud

    Eestis on Euroopa vingei-mad tanklad. Miljon dollarit maksev bensiinijaam ei ole siinmail mingi haruldus. Tankla ehitamine on kallis lõbu. Sestap ehk tegigi Alexela kavala käigu ja suurendas oma tanklaketti ilma ehitusse investeerimata. 25 miljoni eest kaheksa bensiinijaama ja Eesti suurim tanklakett on olemas.
    Äripäev hindab Alexela ja Petra kokkulepet positiivseks. On sümpaatne, et Eesti firmad suudavad ühineda. Maamehelik iga hinna eest ise tegemise trots hakkab tasapisi asenduma laiema majandusliku mõtlemisega. Selle asemel, et üksi kiduda ja ükshaaval välja surra, lüüakse käed ja tegutsetakse.
    Mõtlemisainet peaks see sündmus pakkuma ka teiste valdkondade ettevõtetele. Vana loosung -- ühenduses peitub jõud -- ei olegi väga kulunud ja prügikasti heitmist väärt. Muidugi, kõigil positiivsetel asjadel on omadus muutuda negatiivseks -- siis, kui nendega liiale minnakse. Eesti markantseim näide on loomulikult piimatööstus, kus kaks giganti on turu pooleks tõmmanud. Kütuseäris sellist olukorda õnneks karta ei ole. Tegijaid on palju ja konkurents piisavalt tihe. Poolas ette tulevat situatsiooni, kus maanteid pidi tuhandeid kilomeetreid sõites tee ääres vaid ühe keti tanklad vastu tulevad ja vaheldust vaid linnades otsida võid, Eestis ei märka. Kui kusagile sigineb Neste, alustab varsti läheduses tankla püstitamist ka Shell või Statoil.
    Eelkõige on ühinemine kasulik firmale. Suuremad kütusekogused loovad suurema käibe, likviidsus suureneb, halduskulud vähenevad. Puht majandusliku sisuga otsuseks hindasid liitujad oma ühtehakkamist ka ise. Liitumisega saavutatud 18protsendiline turuosa arvatavasti algul veidi väheneb kattuvate klientide tõttu. Eesti tegijate turuosa maksimaalsuurus saab olla ca 25%. Üle selle turgu juurde võita ei ole enam kasulik. Iga järgmise protsendi saavutamine läheb liiga kalliks.
    Kütusetarbija jaoks ei muu-tu oluliselt midagi. Jõuvankreid toitva vedeliku hinda turu suurima ketiga Alexela vaevalt mõjutama hakkab. Pealegi on kütusemüüjad meil tuntud üsna ühtse kambavaimuga seltskonnana, kes hoolega üksteist jälgivad ja vennalikult hindu üles-alla kiigutavad. Mingitest olulistest hinnavahedest Eesti tanklates rääkida ei saa. Klient, kes just kaardiga kindla keti külge kinnistatud pole, valib mugavaima tee ja keerab sisse lähimasse tanklasse. Mis soovitavalt on paremal pool teed ja lihtsalt ligipääsetav.
    Hinnad hakkavad erinema tõenäoliselt siis, kui kütusefirmad mingil põhjusel tülli pööravad. Klient sellest ainult võidaks. Paraku on aga kütusefirmad kõik nii kõhnad, et hinda all hoida lihtsalt ei jaksa. Dumpingutegemise võimalus seega puudub. Pealegi saab hinna all hoidmine käia vaid omavahendite arvel, sest valdav enamik turustab Neste tehastest pärit bensiini.
    Toimetus prognoosib, et Eesti kütusefirmade ühinemine jätkub. Alexela ja Petraga ühte heitmise mõtteid on haudunud ka Eriõli ja NB.
    Välisfirmade jätkuva tuleku ja kasvu kõrval on Eesti tegijate ainuke võimalus edasi ühineda, et arvestatavat osa turust enda käes hoida.
  • Hetkel kuum
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Musk kergitas oma tehistaibu idu väärtuse 18 miljardini
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Eestlased ei võta rahatarkust praktikasse just nendel põhjustel
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.