Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kütusefirmade ühinemised jätkuvad
Neste Oil Eesti ASi peadirektor Ilkka Risto ütles, et kohalike kütusefirmade ühinemine ei olnud turul üllatuseks.
«Oli oodatud, et kohalikud peavad kokku minema,» sõnas Risto. Ta lisas, et see pole viimane ühinemine.
«Ketis peab olema minimaalselt 30 kuni 40 jaama, selleks et konkureerida,» tõdes Risto. «Suurriikides peab ellujäämiseks ketis olema vähemalt sada jaama.»
Risto sõnul suurt muudatust turul tulemas ei ole. Ta märkis, et pikaajaliselt tähendab ühinemine suuremate ja tugevamate vahel teravnevat konkurentsi.
ASi Eesti Statoil personalijuhi Epp Kiviaia sõnul on Petra ja Alexela Oili ühinemine loomulik faas Eesti kütuseturul.
«Me ei näe ühinemises mingit ohtu,» ütles Kiviaed. «Pigem on see väljakutse.» Ta lisas, et ühinemisest võidavad kliendid ja eelkõige kvaliteedis.
Kiviaia sõnul Statoil oma strateegiat Eesti turul üle vaadanud ei ole. «Olles tegev ka teiste riikide kütuseturul, on Statoil harjunud olema pidevalt tugevas konkurentsis,» sõnas ta.
Hydro Texaco Eesti ASi müügijuhi Urmas Margi sõnul mõjutab Alexela Oili ja Petra ühinemine firmadevahelist konkurentsi kaudselt ning turgu ümber ei jaga.
«Kaks tegijat lihtsalt ühinevad,» ütles Mark. «See on asjade normaalne käik ja eks neid ühinemisi tuleb veel.»
«Tarbijale muutub kaubamärk ja teenuse kvaliteet,» märkis Mark. «Petra on olnud küll väiksem, kuid kvaliteetsem.»
Kütusefirma EK konkurentide ühinemist ei kommenteeri.
Pärast ühinemist on Alexela nime kandval tanklaketil 46 tanklaga 18protsendiline turuosa Eesti kütusemüügi jaeturul. BNS