• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poola piirab veolubasid

Ermo Perolainen Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonist ütles, et seda otsust põhjendab Poola Euroopa Liidu direktiividega, mis keelavad tasuliste veolubade müügi piiril.
Edaspidi saavad Eesti autovedajad kasutada Poola kaudu toimuvateks transiitvedudeks ainult Eesti ja Poola valitsuste poolt teineteise autovedajatele eraldatud veolube, selgitas Perolainen. Tema andmetel on Eesti autovedajatele järgmiseks aastaks ette nähtud 1500 makstud veoluba, kuigi tegelik vajadus oleks ligi 12 000.
Perolainen lisas, et Poola ei soovi järgmiseks aastaks Eestist taotletavate veolubade kvooti suurendada, kuna nende autovedajad ei sõida nii palju Eestisse kui Eesti autovedajad Poola kaudu Euroopasse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Perolainen ei välistanud võimalust, et Poola ametivõimudega õnnestub siiski mingi mõistlik lahendus leida, mis ei piiraks Eesti autovedajate transiitvedusid Poola kaudu Euroopasse.
ASi Baltsped vedude direktori Andres Oro sõnul kallineksid piirangute kehtima hakkamisel veod Saksamaale keskmiselt 4000 Eesti krooni. Tema väitel sõltub hinnatõus eelkõige laevaomanikest, sest siis hakatakse kaupade viimisel Euroopasse kasutama rohkem laevatransporti.
Oro informatsiooni kohaselt on Poola ametivõimud teatanud, et peale teelubade väljastamisel kehtestatavate piirangute tehakse veel teisigi transpordialaseid uuendusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele