Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvo varjatud kasuminumbrid
Andmed kõikide riikide kohta, mida varem ei ole kunagi täies mahus avalikustatud, on ära toodud Volvo sõiduautode haru 1996. aasta aruandes. Varem on kontsern tütarettevõtete tulemustest avalikustanud ainult üksikuid väljavõtteid.
Nagu andmetest nähtub, on kontserni peamine tuluallikas Põhja-Ameerika turg, kus maksustamiseelne kasum ulatus mullu 770 miljoni Rootsi kroonini ning kasumimarginaal iga auto pealt 8100 kroonini.
Tulusad turud on ka Skandinaavia riikides. Soomes teenis Volvo mitmesugustel põhjustel iga auto pealt kasumit 42 700 krooni, Taanis 9100 krooni.
Tulus on ka Jaapani ja Tai turg, ehkki Aasia majandusprobleemid kajastuvad ka kontserni Jaapani haru kasuminäitajates. Mullu vähenes kasum eelmise aastaga võrreldes ligi poole võrra.
Suurimat kahjumit annavad Volvole Prantsusmaa, Brasiilia ja Kasahstani tütarettevõtted.
See, et osad turud on tulusamad kui teised, sõltub sageli sellest, et müüakse luksuslikuma varustusega või kõrgema hinnaklassi mudeleid. Näiteks Aasias on Volvo loonud rikastele luksusautode tootja reputatsiooni. DI