20 oktoober 1997

Riski väldib tausta tundmine

Miljoneid, mida Eesti ettevõtja on kaotanud Venemaale kauba transpordil ei suuda enam keegi kokku loendada. Autovedajad on kaotanud tolli poolt algul arestitud, hiljem trahvide mittemaksmisel müüdud veokid. Kauba saatjal on kanda kulud, kui toll avastab, et riiulifirmast kauba saaja üritab kõrvale hoida tollimaksudest, ja arestib või konfiskeerib kauba. Kas kaubavahetusel Venemaaga on võimalik vältida riski?

Adavere lihatööstuse direktor Harri Nukke arvab kauba saatjana, et kindluse annab taustauuring. ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp soovitab ka autovedajatel süüvida partneri tausta. Lauri Lusti arvamus pärineb suvisest kanakoiva kriisist.

Uuringuid kauba eks-pordiks alustasime veebruaris. Kaupa hakkasime liigutama septembris.

Venemaal asuva firma tausta on väga raske uurida. Partneri valikul arvestasime, et tal oleks peale laua, tooli ja kontorihoone veel midagi. Meie inimesed on Moskvas oma silmaga käinud üle vaatamas, mis varandus sellel firmal hinge taga on. Teeme koostööd ainult pikka aega töötanud firmadega.

Kaup saadetakse Eestist Venemaale tolliterminaali.

Suvine kanajalgade juhtum näitab, mis seisukorras me õieti oleme. Eelmisel aastal rõhutasime me igal kaubaveo sektsiooni infopäeval: kanajalgu ei tasu vedada. Seal on nii suured ja kõrged mängud taga, et sinna ei ole mõtet oma nina toppida.

Kui koormaks on kanajalad, saajaks mingi sõjaveteranide organisatsioon ja tegemist on humanitaarabiga, siis on siililegi selge, et seal üritatakse mingit maksupettust sooritada.

Soovitan vana laulu. Kõige esmane on Venemaal partneri valik. Partner ja tema taust on A ja O. Ülejäänud soovitused tulevad juba Venemaa seadustest. Tuleb töötada nagu sapöör, täites väga täpselt Venemaa seadusi ja ettekirjutusi. Siis on võimalik hilisema vaidluse korral millelegi tuginedes oma õigust saavutada. On juhtumeid, kus Eesti firmad on saavutanud kohtu kaudu või administratiivse menetluse liinis õiguse.

Hetkel kuum