Kõik Põhja-Euroopast Ameerikasse suunduvad laevad peatuvad kõigepealt New Yorgis ja läbivad alles seejärel teisi rannikul olevaid sadamaid. Ameerikast lahkutakse samuti New Yorgi sadama kaudu. New Yorgi soodsat transpordiühendust Euroopaga tõestavad ka ekspedeerijate rohked pakkumused (teiste Ameerika linnade puhul on pakkumisi söandanud esitada vaid kaks firmat).
Veohinda küsi dollarites
Kuna kõik laevakompaniid arveldavad ainult USA dollarites, on kliendil ookeanivedude puhul ekspedeerijalt kasulikum hinda dollarites küsida. Juhul kui klient soovib hinda kroonides, lisab ekspedeerija hinnale tavaliselt ka oma valuutariski.
Valuutarisk tekib, sest ekspedeerija lepib veohinna agendiga kokku dollarites. Kui ta hakkab agendiga arveldama (tavaliselt pärast kauba kohalejõudmist), on hinna kokkuleppimisest möödunud 30--50 päeva ja dollari kurss kohaliku valuuta suhtes võib olla tõusnud.
Veoaja erinevused. Melship Eesti pakkumusest võib välja lugeda, et ta on võimeline Ameerikast tooma kaks koormat ajaga, mille jooksul teised firmad alles esimese saadetisega pärale jõuavad. Melship kasutab marsruuti New York--Antwerpen--Tallinn. Ookeani ületamisel kasutatav Maerski kompanii laev seilab New Yorgist Hollandisse 7--8 päevaga, Hollandist sõidutatakse kaup maismaad mööda Tallinna 4--5 päevaga. Transpordiajale võib lisada ka kahepäevase laadimisaja, mille jooksul pannakse kaup Ameerikas sadamas konteinerisse.
Kuuajalist veoaega pakkunud NBI Ekspeditsiooni müügijuht Heino Susi usub ka Melshipi pakutud poole lühemat transpordi kestust. Kõik oleneb laeva marsruudist. Kui tegemist ei ole otseliiniga New York--Holland, lisavad vahepeatused Inglismaa, Prantsusmaa ja teiste riikide sadamates hulgaliselt päevi.
Odavamad pakkumused ei sisalda uksest ukseni teenust. Kolm esimest pakkumust (Melship Eesti, CF & S Agendid ja NBI Ekspeditsioon) on järgnevatest madalama hinnaga. Samas ei võeta nende pakkumuste puhul kaup New Yorgis kliendi juures üle.
Melship Eesti tarneklausel CFS New York tähendab, et klient peab kauba toimetama Melshipi depoosse.
CF & S Agendid on selgelt välja kirjutanud, et nendepoolne transport algab terminaalist.
NBI Ekspeditsiooni ettekirjutus, et nende vahendusel saab kaupa tellida New Yorgist FOB tarneklausliga, tähendab, et lokaalset kauba kokkuvedu ei toimu. Ekspedeerija võtab transpordi kohustused enda peale hetkest, kui kaup on ületanud laeva reelingu.
Teiste pakkujate puhul võib eeldada uksest ukseni teenust. Tarneklauslite keeles on selle selgelt kirja pannud Atlascargo Balti (EXW--DDU). Ülejäänud pakkumiste puhul on uksest ukseni veo eelduseks hinnaküsitluses esitatud nõue, et soovitakse uksest ukseni veo pakkumist.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele