Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ameerika

    Kõik Põhja-Euroopast Ameerikasse suunduvad laevad peatuvad kõigepealt New Yorgis ja läbivad alles seejärel teisi rannikul olevaid sadamaid. Ameerikast lahkutakse samuti New Yorgi sadama kaudu. New Yorgi soodsat transpordiühendust Euroopaga tõestavad ka ekspedeerijate rohked pakkumused (teiste Ameerika linnade puhul on pakkumisi söandanud esitada vaid kaks firmat).
    Veohinda küsi dollarites
    Kuna kõik laevakompaniid arveldavad ainult USA dollarites, on kliendil ookeanivedude puhul ekspedeerijalt kasulikum hinda dollarites küsida. Juhul kui klient soovib hinda kroonides, lisab ekspedeerija hinnale tavaliselt ka oma valuutariski.
    Valuutarisk tekib, sest ekspedeerija lepib veohinna agendiga kokku dollarites. Kui ta hakkab agendiga arveldama (tavaliselt pärast kauba kohalejõudmist), on hinna kokkuleppimisest möödunud 30--50 päeva ja dollari kurss kohaliku valuuta suhtes võib olla tõusnud.
    Veoaja erinevused. Melship Eesti pakkumusest võib välja lugeda, et ta on võimeline Ameerikast tooma kaks koormat ajaga, mille jooksul teised firmad alles esimese saadetisega pärale jõuavad. Melship kasutab marsruuti New York--Antwerpen--Tallinn. Ookeani ületamisel kasutatav Maerski kompanii laev seilab New Yorgist Hollandisse 7--8 päevaga, Hollandist sõidutatakse kaup maismaad mööda Tallinna 4--5 päevaga. Transpordiajale võib lisada ka kahepäevase laadimisaja, mille jooksul pannakse kaup Ameerikas sadamas konteinerisse.
    Kuuajalist veoaega pakkunud NBI Ekspeditsiooni müügijuht Heino Susi usub ka Melshipi pakutud poole lühemat transpordi kestust. Kõik oleneb laeva marsruudist. Kui tegemist ei ole otseliiniga New York--Holland, lisavad vahepeatused Inglismaa, Prantsusmaa ja teiste riikide sadamates hulgaliselt päevi.
    Odavamad pakkumused ei sisalda uksest ukseni teenust. Kolm esimest pakkumust (Melship Eesti, CF & S Agendid ja NBI Ekspeditsioon) on järgnevatest madalama hinnaga. Samas ei võeta nende pakkumuste puhul kaup New Yorgis kliendi juures üle.
    Melship Eesti tarneklausel CFS New York tähendab, et klient peab kauba toimetama Melshipi depoosse.
    CF & S Agendid on selgelt välja kirjutanud, et nendepoolne transport algab terminaalist.
    NBI Ekspeditsiooni ettekirjutus, et nende vahendusel saab kaupa tellida New Yorgist FOB tarneklausliga, tähendab, et lokaalset kauba kokkuvedu ei toimu. Ekspedeerija võtab transpordi kohustused enda peale hetkest, kui kaup on ületanud laeva reelingu.
    Teiste pakkujate puhul võib eeldada uksest ukseni teenust. Tarneklauslite keeles on selle selgelt kirja pannud Atlascargo Balti (EXW--DDU). Ülejäänud pakkumiste puhul on uksest ukseni veo eelduseks hinnaküsitluses esitatud nõue, et soovitakse uksest ukseni veo pakkumist.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Carnivali tulemused jäid hinnangutest tunduvalt alla Carnivali aktsia kukkus 20%
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Raadiohitid: nurka surutud Putin ja ostusoovitused börsidelt
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
IKEA Baltikumi juht: Tallinna pood jääb Eesti ainsaks
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.

Olulisemad lood

Elering: mõne teise LNG-laeva toomiseks tuleb terminal ümber ehitada
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.