• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 11.11.97, 00:00

Ameerika

Kõik Põhja-Euroopast Ameerikasse suunduvad laevad peatuvad kõigepealt New Yorgis ja läbivad alles seejärel teisi rannikul olevaid sadamaid. Ameerikast lahkutakse samuti New Yorgi sadama kaudu. New Yorgi soodsat transpordiühendust Euroopaga tõestavad ka ekspedeerijate rohked pakkumused (teiste Ameerika linnade puhul on pakkumisi söandanud esitada vaid kaks firmat).
Veohinda küsi dollarites
Kuna kõik laevakompaniid arveldavad ainult USA dollarites, on kliendil ookeanivedude puhul ekspedeerijalt kasulikum hinda dollarites küsida. Juhul kui klient soovib hinda kroonides, lisab ekspedeerija hinnale tavaliselt ka oma valuutariski.
Valuutarisk tekib, sest ekspedeerija lepib veohinna agendiga kokku dollarites. Kui ta hakkab agendiga arveldama (tavaliselt pärast kauba kohalejõudmist), on hinna kokkuleppimisest möödunud 30--50 päeva ja dollari kurss kohaliku valuuta suhtes võib olla tõusnud.
Veoaja erinevused. Melship Eesti pakkumusest võib välja lugeda, et ta on võimeline Ameerikast tooma kaks koormat ajaga, mille jooksul teised firmad alles esimese saadetisega pärale jõuavad. Melship kasutab marsruuti New York--Antwerpen--Tallinn. Ookeani ületamisel kasutatav Maerski kompanii laev seilab New Yorgist Hollandisse 7--8 päevaga, Hollandist sõidutatakse kaup maismaad mööda Tallinna 4--5 päevaga. Transpordiajale võib lisada ka kahepäevase laadimisaja, mille jooksul pannakse kaup Ameerikas sadamas konteinerisse.
Kuuajalist veoaega pakkunud NBI Ekspeditsiooni müügijuht Heino Susi usub ka Melshipi pakutud poole lühemat transpordi kestust. Kõik oleneb laeva marsruudist. Kui tegemist ei ole otseliiniga New York--Holland, lisavad vahepeatused Inglismaa, Prantsusmaa ja teiste riikide sadamates hulgaliselt päevi.
Odavamad pakkumused ei sisalda uksest ukseni teenust. Kolm esimest pakkumust (Melship Eesti, CF & S Agendid ja NBI Ekspeditsioon) on järgnevatest madalama hinnaga. Samas ei võeta nende pakkumuste puhul kaup New Yorgis kliendi juures üle.
Melship Eesti tarneklausel CFS New York tähendab, et klient peab kauba toimetama Melshipi depoosse.
CF & S Agendid on selgelt välja kirjutanud, et nendepoolne transport algab terminaalist.
NBI Ekspeditsiooni ettekirjutus, et nende vahendusel saab kaupa tellida New Yorgist FOB tarneklausliga, tähendab, et lokaalset kauba kokkuvedu ei toimu. Ekspedeerija võtab transpordi kohustused enda peale hetkest, kui kaup on ületanud laeva reelingu.
Teiste pakkujate puhul võib eeldada uksest ukseni teenust. Tarneklauslite keeles on selle selgelt kirja pannud Atlascargo Balti (EXW--DDU). Ülejäänud pakkumiste puhul on uksest ukseni veo eelduseks hinnaküsitluses esitatud nõue, et soovitakse uksest ukseni veo pakkumist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele