Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ameerika

    Kõik Põhja-Euroopast Ameerikasse suunduvad laevad peatuvad kõigepealt New Yorgis ja läbivad alles seejärel teisi rannikul olevaid sadamaid. Ameerikast lahkutakse samuti New Yorgi sadama kaudu. New Yorgi soodsat transpordiühendust Euroopaga tõestavad ka ekspedeerijate rohked pakkumused (teiste Ameerika linnade puhul on pakkumisi söandanud esitada vaid kaks firmat).
    Veohinda küsi dollarites
    Kuna kõik laevakompaniid arveldavad ainult USA dollarites, on kliendil ookeanivedude puhul ekspedeerijalt kasulikum hinda dollarites küsida. Juhul kui klient soovib hinda kroonides, lisab ekspedeerija hinnale tavaliselt ka oma valuutariski.
    Valuutarisk tekib, sest ekspedeerija lepib veohinna agendiga kokku dollarites. Kui ta hakkab agendiga arveldama (tavaliselt pärast kauba kohalejõudmist), on hinna kokkuleppimisest möödunud 30--50 päeva ja dollari kurss kohaliku valuuta suhtes võib olla tõusnud.
    Veoaja erinevused. Melship Eesti pakkumusest võib välja lugeda, et ta on võimeline Ameerikast tooma kaks koormat ajaga, mille jooksul teised firmad alles esimese saadetisega pärale jõuavad. Melship kasutab marsruuti New York--Antwerpen--Tallinn. Ookeani ületamisel kasutatav Maerski kompanii laev seilab New Yorgist Hollandisse 7--8 päevaga, Hollandist sõidutatakse kaup maismaad mööda Tallinna 4--5 päevaga. Transpordiajale võib lisada ka kahepäevase laadimisaja, mille jooksul pannakse kaup Ameerikas sadamas konteinerisse.
    Kuuajalist veoaega pakkunud NBI Ekspeditsiooni müügijuht Heino Susi usub ka Melshipi pakutud poole lühemat transpordi kestust. Kõik oleneb laeva marsruudist. Kui tegemist ei ole otseliiniga New York--Holland, lisavad vahepeatused Inglismaa, Prantsusmaa ja teiste riikide sadamates hulgaliselt päevi.
    Odavamad pakkumused ei sisalda uksest ukseni teenust. Kolm esimest pakkumust (Melship Eesti, CF & S Agendid ja NBI Ekspeditsioon) on järgnevatest madalama hinnaga. Samas ei võeta nende pakkumuste puhul kaup New Yorgis kliendi juures üle.
    Melship Eesti tarneklausel CFS New York tähendab, et klient peab kauba toimetama Melshipi depoosse.
    CF & S Agendid on selgelt välja kirjutanud, et nendepoolne transport algab terminaalist.
    NBI Ekspeditsiooni ettekirjutus, et nende vahendusel saab kaupa tellida New Yorgist FOB tarneklausliga, tähendab, et lokaalset kauba kokkuvedu ei toimu. Ekspedeerija võtab transpordi kohustused enda peale hetkest, kui kaup on ületanud laeva reelingu.
    Teiste pakkujate puhul võib eeldada uksest ukseni teenust. Tarneklauslite keeles on selle selgelt kirja pannud Atlascargo Balti (EXW--DDU). Ülejäänud pakkumiste puhul on uksest ukseni veo eelduseks hinnaküsitluses esitatud nõue, et soovitakse uksest ukseni veo pakkumist.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
USA aktsiad alustasid uut nädalat rekordite lähedal
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.