• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 20.11.97, 00:00

PR ja edu

Aasta lõpp toob kaasa igasuguseid parimate ja edukamate valimisi. Ka Äripäeva toimetuses käib nuputamine ettevõtete ja ärimeeste edetabelite kallal.
Paratamatult seisab iga valija sel puhul dilemma ees, kuidas mõõta isiku või ettevõtte tegelikku panust Eesti majandusse. Mida asjatundmatum on hindaja ühes või teises eluvaldkonnas, seda olulisemaks kujuneb hinnatava oskus end avalikkusele eksponeerida.
Suhetele avalikkusega pööravad paljud Eesti äriliidrid vähe tähelepanu. Ajast ja arust on ettekujutus, et piisab ajakirjanduses nime teinud isiku palkamisest pressiesindajaks või lepingust tuntud PR-firmaga.
Ajakirjanikuna võiksin tuua kümneid näiteid ebaprofessionaalse PR-töö kohta muidu vägagi edukates ettevõtetes. Iga päeva lõpuks täitub minu prügikast nn pressiteadetest, mille adressaat on «maale vanaemale». Aeg-ajalt satub telefonitoru teise otsa mõne maineka firma PR-esindaja, kellega vesteldes ühtäkki tajun, et ta lihtsalt ei ole pädev oma firma asjades ega suhtlemisel avalikkusega.
Vastupidiselt üldlevinud arusaamale ei ole ajakirjanik ja PR-töötaja juba eos vaenujalal. Kui aga PR-töötaja ajab oma asja halvasti, saab kahjustada ettevõtte maine tervikuna. Esmalt ajakirjaniku ja sealt edasi laia avalikkuse silmis.
Olles kokku puutunud nii ajakirjaniku, pressiesindaja kui firmavälise PR-töötaja ametiga, julgen väita, et soodsa maine loomine hästi töötavale ettevõttele on Eesti oludes jätkuvalt odav lõbu. Rääkigu PR-firmad mida tahes -- ma olen nende kalkulatsioone näinud, võtavad tõesti tummaks.
Edu saadab täna eeskätt avalikke ettevõtteid. Sõna «avalik» kasutan siin hästi laias tähenduses. PRi seisukohast ei tee ettevõttest avalikku ettevõtet fakt, et tema kohta saab Internetist börsiteateid lugeda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele