• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    PR ja edu

    Aasta lõpp toob kaasa igasuguseid parimate ja edukamate valimisi. Ka Äripäeva toimetuses käib nuputamine ettevõtete ja ärimeeste edetabelite kallal.
    Paratamatult seisab iga valija sel puhul dilemma ees, kuidas mõõta isiku või ettevõtte tegelikku panust Eesti majandusse. Mida asjatundmatum on hindaja ühes või teises eluvaldkonnas, seda olulisemaks kujuneb hinnatava oskus end avalikkusele eksponeerida.
    Suhetele avalikkusega pööravad paljud Eesti äriliidrid vähe tähelepanu. Ajast ja arust on ettekujutus, et piisab ajakirjanduses nime teinud isiku palkamisest pressiesindajaks või lepingust tuntud PR-firmaga.
    Ajakirjanikuna võiksin tuua kümneid näiteid ebaprofessionaalse PR-töö kohta muidu vägagi edukates ettevõtetes. Iga päeva lõpuks täitub minu prügikast nn pressiteadetest, mille adressaat on «maale vanaemale». Aeg-ajalt satub telefonitoru teise otsa mõne maineka firma PR-esindaja, kellega vesteldes ühtäkki tajun, et ta lihtsalt ei ole pädev oma firma asjades ega suhtlemisel avalikkusega.
    Vastupidiselt üldlevinud arusaamale ei ole ajakirjanik ja PR-töötaja juba eos vaenujalal. Kui aga PR-töötaja ajab oma asja halvasti, saab kahjustada ettevõtte maine tervikuna. Esmalt ajakirjaniku ja sealt edasi laia avalikkuse silmis.
    Olles kokku puutunud nii ajakirjaniku, pressiesindaja kui firmavälise PR-töötaja ametiga, julgen väita, et soodsa maine loomine hästi töötavale ettevõttele on Eesti oludes jätkuvalt odav lõbu. Rääkigu PR-firmad mida tahes -- ma olen nende kalkulatsioone näinud, võtavad tõesti tummaks.
    Edu saadab täna eeskätt avalikke ettevõtteid. Sõna «avalik» kasutan siin hästi laias tähenduses. PRi seisukohast ei tee ettevõttest avalikku ettevõtet fakt, et tema kohta saab Internetist börsiteateid lugeda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Arno Sillat: kolm kriisi saavad mööda ja lähitulevikus rohkem ei tule
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Loodetavasti saavad peamised kriisid sügiseks lahenduse ning vähemalt kümme aastat lastakse normaalselt elada, kirjutab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Aasia aktsiad langesid koos USA futuuridega
Aasia aktsiad ja USA aktsiafutuurid langesid teisipäeval, investorid arutasid, kas Hiina värske stiimul võib piirata sulgemiste mõju majandusele.
Aasia aktsiad ja USA aktsiafutuurid langesid teisipäeval, investorid arutasid, kas Hiina värske stiimul võib piirata sulgemiste mõju majandusele.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Raadiohommikus: uued, silmapaistvad ja parimad juhid
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.
Äripäeva raadio uue nädala hommikuprogrammis ja saatepäevas annavad tooni, mõtteainet ja vastuseid silmapaistvad Eesti juhid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.