Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SASi kontor asub pilvepiiril
Asukoht:- Tallinn Rävala 2/ Kivisilla 8
Tellija:- SAS
Ehitaja:- OÜ Eesti Ehitus
Arhitektuurse osa projekteerija:- Ilmar Heinsoo, ARX
Sisekujundaja:- SASi sisekujundusosakond
Mööbel:- NRK ja koosolekuruum Matrela
Arhiiv:- Ankirla
Üldpind:- 292 m² ja rõdu
Tööde valmimisaeg:- september
Maksumus:- pole rentnikuna SASile teada
SASi kontoril on asukohaga -- Rävala Büroohoone ASi maja kuuendal korrusel -- vedanud kahel põhjusel. Esiteks on päris kohane, et just lennufirma asub maja kõrgeimal korrusel, kust on hea vaade kesklinnale. Teiseks võidab büroo paratamatult ruumi juurde viimase korruse ühiskondliku koridoriga, mis kuuluks nagu ainuüksi lennufirmale.
SASi sisekujundus, mis on skandinaavialikult rahulik, lähtub aastatega väljakujunenud firmastiilist. Et Rootsis tegeleb SASis uute büroode sisustamisega terve osakond, siis SASi Eesti esinduse müügijuht Katrin Luhaäär täpselt ei teagi, kes konkreetselt Tallinna büroo kujundamisega tegeles. Esindaja SASi sisekujundusosakonnast käis kohal siis, kui ruumi üldehituslik osa oli valmis. Tema jooniste järgi paigutati töökohad ja muu büroosisustus.
Vaatamata sellele, et büroo kujundati n-ö mere tagant, olid Tallinna kontori töötajatel omad nõudmised, millega ka arvestati.
Nii ei soovitud Tallinna SASi bürood vaheseintega boksideks liigendada, vaid rakendada avatud büroo põhimõtteid. Veel lähtusid Rootsi kujundajad Tallinna SASi esindaja Peder Almingu soovist lähtuda kujunduses SASi Pariisi esindusest, mis oli talle nähtutest enim meeldinud. Firma värve -- taevasinist ja naturaalset pööki -- on büroos isegi natuke rohkem kui vaja. Häirib ehitaja poolt pakutud koosolekusaali helelilla toon, mis bürootöötajate sõnul oleks võinud põhjapoolses ruumis olla soojem. Firmale iseloomulik sinine vaipkate pole funktsionaalne, sest büroosse viib poriste jälgede rada.