23. november 1997
Jaga lugu:

Liikluskindlustus ilmselt ei kalline

LKFi peadirektor Veljo Tinn ütles, et liikluskindlustus annab tänaste hindade juures seltsidele kasumit, mistõttu pole keskmise hinna tõusu oodata, muutuma peaksid varasemast suurema kahjususega sõidukiliikide ja maakondade koefitsiendid.

«Häirib kahjususe kasv taksode ja reisibusside osas, mõnevõrra on kahjusid rohkem ka vedukautodel,» ütles Tinn. «Piirkondadest on Tallinn ja Tartu jäänud eelmise aasta tasemele, Pärnu ja Sillamäe kahjusus on veidi ning S aaremaa, Lääne-Virumaa, Läänemaa ja Jõgevamaa kahjusus oluliselt tõusnud.»

Liikluskahjude keskmine tihedus on Tinni sõnul tänavu olnud 54 kindlustusjuhtumit 1000 kindlustuslepingu kohta ja keskmine väljamakse suurus 9873 krooni.

Seni kehtivad liikluskindlustuse tariifid kinnitas valitsus 11. märtsil, tõstes liikluskindlustuse hinda keskmiselt seitsme protsendi võrra. Hiljem lisati kindlustuspreemiatele lepingu subjektist, objektist ja kestusest sõltumatu 26,5kroonine baastariif.

Liikluskindlustust müüvad 14 kahjukindlustusseltsist 12. Ainsana pakub klientidele 5% hinnasoodustust Eesti Varakindlustuse AS.

Eelmisel nädalal taotlesid konkurendid Eesti Varakindlustusele antud hinnasoodustuse pakkumise õiguse tühistamist, väites, et hinnasoodustuse aluseks olevad valitsuse dokumendid on mitmeti tõlgendatavad ja vastuolus kindlustusseadusega.

Veljo Tinn ütles, et hinnasoodustust saab kohustusliku tasandusreservi arvel pakkuda kindlustusselts, mille tegevuskulud liikluskindlustuse müümisel on alla 15%.

Kindlustusinspektsiooni peadirektori Ellen Ridaste seisukoha järgi ei tohi liikluskindlustuse tasandusreservi siiski soodustuste tegemiseks kasutada, sest tasandusreserv on mõeldud üksnes tegelike kahjude katmiseks.

Leks Kindlustuse finantsdirektor Aarne Orav märkis, et tegevuskulude suurus on eriõiguste jagamise seisukohalt arusaamatu kriteerium. «Tegevuskulud on puhtalt raamatupidamisarvestuse küsimus ja neid saab näidata nii ja teisiti,» ütles Orav.

Tinn ütles, et Leksi algatatud protest on tingitud ägedast turuvõitlusest. «Kui üks selts pakub 5% madalamaid hindu, siis lähevad sinna esmajärjekorras üle suured kliendid, kel on palju sõidukeid,» lausus Tinn. «Samas ei ole ühelgi seltsil keelatud ökonoomsemalt majandada.»

Tinn rõhutas, et peale Eesti Varakindlustuse on hinnasoodustuse õigust taotlenud Ühiskindlustus. «Vaatasime nende majandusnäitajaid ja leidsime, et neile on vara sellist õigust anda,» lausus Tinn.

Tinni sõnul ei ole välistatud, et tulevikus lastakse liikluskindlustuse tariifid hoopis vabaks ja kehtestatakse lihtsalt piirid, millest odavamalt ei tohi sundkindlustust müüa.

Jaga lugu:
Hetkel kuum