• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus ilmselt ei kalline

    LKFi peadirektor Veljo Tinn ütles, et liikluskindlustus annab tänaste hindade juures seltsidele kasumit, mistõttu pole keskmise hinna tõusu oodata, muutuma peaksid varasemast suurema kahjususega sõidukiliikide ja maakondade koefitsiendid.
    «Häirib kahjususe kasv taksode ja reisibusside osas, mõnevõrra on kahjusid rohkem ka vedukautodel,» ütles Tinn. «Piirkondadest on Tallinn ja Tartu jäänud eelmise aasta tasemele, Pärnu ja Sillamäe kahjusus on veidi ning S aaremaa, Lääne-Virumaa, Läänemaa ja Jõgevamaa kahjusus oluliselt tõusnud.»
    Liikluskahjude keskmine tihedus on Tinni sõnul tänavu olnud 54 kindlustusjuhtumit 1000 kindlustuslepingu kohta ja keskmine väljamakse suurus 9873 krooni.
    Seni kehtivad liikluskindlustuse tariifid kinnitas valitsus 11. märtsil, tõstes liikluskindlustuse hinda keskmiselt seitsme protsendi võrra. Hiljem lisati kindlustuspreemiatele lepingu subjektist, objektist ja kestusest sõltumatu 26,5kroonine baastariif.
    Liikluskindlustust müüvad 14 kahjukindlustusseltsist 12. Ainsana pakub klientidele 5% hinnasoodustust Eesti Varakindlustuse AS.
    Eelmisel nädalal taotlesid konkurendid Eesti Varakindlustusele antud hinnasoodustuse pakkumise õiguse tühistamist, väites, et hinnasoodustuse aluseks olevad valitsuse dokumendid on mitmeti tõlgendatavad ja vastuolus kindlustusseadusega.
    Veljo Tinn ütles, et hinnasoodustust saab kohustusliku tasandusreservi arvel pakkuda kindlustusselts, mille tegevuskulud liikluskindlustuse müümisel on alla 15%.
    Kindlustusinspektsiooni peadirektori Ellen Ridaste seisukoha järgi ei tohi liikluskindlustuse tasandusreservi siiski soodustuste tegemiseks kasutada, sest tasandusreserv on mõeldud üksnes tegelike kahjude katmiseks.
    Leks Kindlustuse finantsdirektor Aarne Orav märkis, et tegevuskulude suurus on eriõiguste jagamise seisukohalt arusaamatu kriteerium. «Tegevuskulud on puhtalt raamatupidamisarvestuse küsimus ja neid saab näidata nii ja teisiti,» ütles Orav.
    Tinn ütles, et Leksi algatatud protest on tingitud ägedast turuvõitlusest. «Kui üks selts pakub 5% madalamaid hindu, siis lähevad sinna esmajärjekorras üle suured kliendid, kel on palju sõidukeid,» lausus Tinn. «Samas ei ole ühelgi seltsil keelatud ökonoomsemalt majandada.»
    Tinn rõhutas, et peale Eesti Varakindlustuse on hinnasoodustuse õigust taotlenud Ühiskindlustus. «Vaatasime nende majandusnäitajaid ja leidsime, et neile on vara sellist õigust anda,» lausus Tinn.
    Tinni sõnul ei ole välistatud, et tulevikus lastakse liikluskindlustuse tariifid hoopis vabaks ja kehtestatakse lihtsalt piirid, millest odavamalt ei tohi sundkindlustust müüa.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Elektri hind lööb gongi: ongi aeg!
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
"Ma ei investeeri aktsiatesse eraisikuna. Kas tahate teada, miks?"
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Volikokku pürgijad: Tartust peab saama maailma ja maailmast Tartusse
Tartu valimisnimekirjade esindajad ei pea seda linna maailma nabaks, kuhu inimesed jäävad ja tulevad iseenesest, küll aga kogu Lõuna-Eesti arengut mõjutavaks ettevõtluskeskuseks. Niisugune paik vajab häid ühendusi, selgub Äripäeva valimiste-eelsest küsitlusest.
Tartu valimisnimekirjade esindajad ei pea seda linna maailma nabaks, kuhu inimesed jäävad ja tulevad iseenesest, küll aga kogu Lõuna-Eesti arengut mõjutavaks ettevõtluskeskuseks. Niisugune paik vajab häid ühendusi, selgub Äripäeva valimiste-eelsest küsitlusest.
Lepinguga salatsev KredEx rikkus reegleid ja andis Porto Francole liiga vabad käed
Andmekaitse inspektsiooni teatel rikkus KredEx teabenõude täitmise korda, kui ei võimaldanud Äripäeval soovitud vormis Porto Franco laenulepinguga tutvuda.
Andmekaitse inspektsiooni teatel rikkus KredEx teabenõude täitmise korda, kui ei võimaldanud Äripäeval soovitud vormis Porto Franco laenulepinguga tutvuda.