Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liikluskindlustus ilmselt ei kalline

    LKFi peadirektor Veljo Tinn ütles, et liikluskindlustus annab tänaste hindade juures seltsidele kasumit, mistõttu pole keskmise hinna tõusu oodata, muutuma peaksid varasemast suurema kahjususega sõidukiliikide ja maakondade koefitsiendid.
    «Häirib kahjususe kasv taksode ja reisibusside osas, mõnevõrra on kahjusid rohkem ka vedukautodel,» ütles Tinn. «Piirkondadest on Tallinn ja Tartu jäänud eelmise aasta tasemele, Pärnu ja Sillamäe kahjusus on veidi ning S aaremaa, Lääne-Virumaa, Läänemaa ja Jõgevamaa kahjusus oluliselt tõusnud.»
    Liikluskahjude keskmine tihedus on Tinni sõnul tänavu olnud 54 kindlustusjuhtumit 1000 kindlustuslepingu kohta ja keskmine väljamakse suurus 9873 krooni.
    Seni kehtivad liikluskindlustuse tariifid kinnitas valitsus 11. märtsil, tõstes liikluskindlustuse hinda keskmiselt seitsme protsendi võrra. Hiljem lisati kindlustuspreemiatele lepingu subjektist, objektist ja kestusest sõltumatu 26,5kroonine baastariif.
    Liikluskindlustust müüvad 14 kahjukindlustusseltsist 12. Ainsana pakub klientidele 5% hinnasoodustust Eesti Varakindlustuse AS.
    Eelmisel nädalal taotlesid konkurendid Eesti Varakindlustusele antud hinnasoodustuse pakkumise õiguse tühistamist, väites, et hinnasoodustuse aluseks olevad valitsuse dokumendid on mitmeti tõlgendatavad ja vastuolus kindlustusseadusega.
    Veljo Tinn ütles, et hinnasoodustust saab kohustusliku tasandusreservi arvel pakkuda kindlustusselts, mille tegevuskulud liikluskindlustuse müümisel on alla 15%.
    Kindlustusinspektsiooni peadirektori Ellen Ridaste seisukoha järgi ei tohi liikluskindlustuse tasandusreservi siiski soodustuste tegemiseks kasutada, sest tasandusreserv on mõeldud üksnes tegelike kahjude katmiseks.
    Leks Kindlustuse finantsdirektor Aarne Orav märkis, et tegevuskulude suurus on eriõiguste jagamise seisukohalt arusaamatu kriteerium. «Tegevuskulud on puhtalt raamatupidamisarvestuse küsimus ja neid saab näidata nii ja teisiti,» ütles Orav.
    Tinn ütles, et Leksi algatatud protest on tingitud ägedast turuvõitlusest. «Kui üks selts pakub 5% madalamaid hindu, siis lähevad sinna esmajärjekorras üle suured kliendid, kel on palju sõidukeid,» lausus Tinn. «Samas ei ole ühelgi seltsil keelatud ökonoomsemalt majandada.»
    Tinn rõhutas, et peale Eesti Varakindlustuse on hinnasoodustuse õigust taotlenud Ühiskindlustus. «Vaatasime nende majandusnäitajaid ja leidsime, et neile on vara sellist õigust anda,» lausus Tinn.
    Tinni sõnul ei ole välistatud, et tulevikus lastakse liikluskindlustuse tariifid hoopis vabaks ja kehtestatakse lihtsalt piirid, millest odavamalt ei tohi sundkindlustust müüa.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luteri kirik ootab juba 12 aastat luba Tallinna kõrgeima büroo ehitamiseks
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Kui sügisel kerkis Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku varahaldajal juba lootus, et peagi saab hakata ehitama Tallinna kesklinna Maakri tänavale uut kõrghoonet, siis nüüdseks on optimism taas lahtunud.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.